Age of Wonders: Planetfall’da Kahraman Silahları, Araçlar ve Modüller

Age of Wonders: Planetfall’ın bu geliştirici günlüğünde kahraman silahlarından, araçlardan ve modüllerden bahsediliyor.

Merhaba, bu hafta Planetfall kahramanlarına geri dönüyoruz. Onların efsanevi eşyaları kullanma yeteneklerine ve birçok çeşitte araç ve bineğe pilotluk etmelerine yakından bakacağız.

Eşya sistemimiz, kahramanların temel modülleri sıradan birimlerle beraber kullanabilme özelliğinden, yeni pilotluk yeteneklerinden ve yeni silahlardan dolayı Age of Wonders’dan çok farklıdır.

Temel Eşyalar

Kahramanlar, sıradan birimlerle temel modülleri ortaklaşa paylaşırlar ve bunlar araştırma yapılarak açılmaktadır. Ek olarak araştırma ağacındaki kilitli birimlerin açılımı, kahramanların silahları veya araçlarıyla neredeyse her zaman ilişkilidir. Örneğin lazer dinozor birimi Amazon Tyrannodon’nun araştırılmasıyla kahramanlarınız için Tyrannodon bineği de açılmış olur. Kir’ko Tormented kahramanlarınız için Psi-Shotgun kilidini açar.

Diğer ırkların binek ve silahlara erişebilmek için – o ırkın araç ve binekleri dahil- onların bir kolonisini imparatorluğunuza eklemelisiniz. Bir koloniyi absorbe etmek o ırkın temel birimlerini, modlarını ve özel kuvvetlerini araştırma yeteneğini açar.

Bir kahraman öldüğünde onun temel modları ve araçları yok olur, sadece efsanevi eşyaları kalır. Bu, hem eşya spamını hem de uyumsuz eşyaları önlemek içindir.

Ne zaman bir silahla donatılırsanız, o silahı seçmiş olduğunuz modüllere dikkatli bir biçimde uydurmalısınız. Arc-rifle ile donanmak bile satın aldığınız havalı lazer modüllerinizin etkisiz kalmasına sebep olabilir.

Efsanevi Eşyalar ve Eşya Deposu

Efsanevi kahraman eşyaları, Star Union’un yerleri keşfedilerek veya NPC fraksiyonlarının görevleri yapılarak sahada bulunabilir. Eşya yönetiminin kolaylaşması için eşya deposunu tanıttık. Onsuz, kahramanınıza özel eşyaları ve modülleri bulmak zordu ve arayüz kullanımı elverişsizdi.

İlk olarak, elde ettiğiniz kahraman eşyaları, onları almak için karşınıza çıkan soruda açık bir şekilde diyalog olarak gözükmektedir. Onları silah havuzunuza gönderebilir veya satabilirsiniz.


Eşyaları alma arayüzü. Hazır bundan bahsediyorken eşya pencerelerini güncelleyerek daha belirgin bilgi içermelerini sağladık.

Donatılmamış kahraman eşyaları artık tekil imparatorluk silah depolarında toplayabilirsiniz. Böylece bütün eşyalarınız, kolayca birbiriyle kıyaslanabilmesi için idareniz altında olur ve onları uygun kahramanlara donatabilirsiniz. Eşya kuryeliği ve kahraman başına donatılmamış eşya envanterleri artık bulunmamaktadır. Ne zaman bir şey donatılmamış olursa depoya geri döner. Eğer temel bir modül alıp onu hiç kullanmazsanız, depo üzerinden diğer bir kahramana transfer edilebilir.


Depo, askeri genel bakış sekmesinin bir parçasıdır. Oraya bir de kahramanlara genel bakış yapılabilmesi için kullanışlı bir sekme ekledik. Bunu kullanarak hızlı bir şekilde kahramanlar arası geçiş yapabilir ve varsa onların kullanılmayan slotlarını ve geliştirme puanlarını görebilirsiniz (resmin sağında).


Temel Eşyalar – Michael iyi bir zevke sahip.

Araç Kullanımı

Araç eşyaları kahramanların birincil silah slotlarında temel silahı/saldırısı yerine araçlardan gelen yetenekler ile donatılmıştır. Bunlar aktif yetenekleri, birim tipi belirleyicilerini içerir. Ayrıca taban can değerleri, zırh ve kalkan değerleri aracınkilerle değiştirilir. Zindelik ve zırh seviye geliştirmeleri aracınkileri de arttırır.

Araçlar ve binekler çok farklı şekillerde gelir. Ne zaman oyunun başında komutanınıza araç yeteneği verirseniz, ilk saldırı veya araç desteği seçenekleriniz olur. Bu araçlar her ırk için çeşitlilik gösterir (Saldırı motoru ve Vanguard için APC).

Bir araç, muharebe sırasında kahramanınız için ‘’fazladan yaşam’’ garantisi sunmasa bile pilotluk yolu halen daha oldukça güçlüdür. Kendinize “Neden aracın dışında olmak isteyim ki” diye sorabilirsiniz. Çoğu efsanevi ganimetler araç değil – enerji kılıçları, psişik silahlar gibi. Modüller araçlarla uyumsuz olabilir. Piyade veya yakıncı roller için çalışan birçok kahraman geliştirmesi bulunuyor ve birim özellikleri (geniş hedef, mekanik) kahramanı yeni tip saldırılara maruz bırakabileceğini unutmayın.

Kapanışı Michael Valentine’nin gittikçe artan maceracı ifadeleri ile yapalım, ekran görüntüleri için Glenn’e teşekkürler.

Yazar: İhsan Berkay Erdem

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

STRATEGYTURK TWITTER

Total War: Three Kingdoms'ta Çıkış Sonrası Eklentiler, Yamalar ve Modlama #totalwarthreekingdoms https://t.co/6fsuudzQ5b
Hearts of Iron IV'te 64-bit, Kod İyileştirmeleri ve Denizlerde Denge Değişiklikleri #hoi4 https://t.co/EGZ8KAZpyl

Strategyturk Flickr