Anno 1800 – Anno Serisinde Tarihsellik

Anno 1800 geliştirici günlüklerinde bu yazıda oyunun tarihselliğe olan yaklaşımına dair bilgiler veriliyor.

Daha önce de belirttiğimiz üzere bu geliştirici günlüklerinde sizlere geliştirici ekibimizin nasıl çalıştığından, neyi nasıl gördüğünden bahsetmek istiyoruz. Bugünkü yazıda sizlere oyun yazarı Matt Cook, Anno’nun illa tarihselliğe uygunluk çizgisinde ilerlemeden tarihi ne kadar/nasıl umursadığından bahsedecek.

Merhabalar ben Matt, Anno ekibinin eski Britanyalı yeni Avrupalı üyesiyim. Anno’nun dünyasına hoş geldiniz. Bu dünya bizim dünyamız gibi ama sanki çok da değil…

Geniş Çizgilerle Tarih

Anno’nun dünyasında merkantilizmin büyük bir önemi var ve merkantilizmin zamanı, yeri veya kimliği yok. Anno 1800 isminden de anlayacağınız üzere 19. yüzyılda, endüstrinin, icatların ve devrimlerin yüzyılında geçiyor.

Bazılarınız oyunda tarihsel figür görüp göremeyeceğini merak ediyor. Kısaca cevap vermek gerekirse hayır. Uzun cevap vermek gerekirse oyuna tarihsel figürler eklemek hiçbir zaman Anno oyunlarının bir parçası olmadı. Ancak bu çağın ne kadar ilham verici olduğunu oyunda görmek istedikleri tarihsel figürlerden bahseden oyuncuların önerilerinde görebiliyoruz.

Bu tarz tarihsel bir çizgide ilerlemeye çalışan oyunlarda tarihten bir sapış ve çoğu zaman anakronik hatalar meydana gelebiliyor, Anno bu sıkıntılara uzak durmaya çalışan bir seri. Örneğin Anno 1800’de Napolyonla veya Kraliçe Victoria ile karşılaşmayacaksınız ancak onların karakteristiğini yansıtan farklı karakterler ve belki tıpkı onlar gibi görünen bazı karakterlerle karşılaşabileceksiniz.

Anno 1404 benim için kült Anno oyunlarından ve o oyundaki yapayzeka kişiliklerinin ne kadar ironik ve karikatür olduğunu gördüğümde çok etkilenmiştim. Anno karakterleri bu şekilde cesur bir şekilde oluşturulduğu zaman asıl potansiyellerine ulaşıyor.

76pAba.png

Anno Karakterlerinin Yapısı

Geçtiğimiz günlerde yaptığımız anketi ele alalım, o ankette dönemin spesifik karakteristiklerini taşıyan çeşitli figürler yer alıyor. Bu karakterlerin her biri birbirinden farklı yapıda, hepsini beğeniyorum ancak benim favorim Occultist. Çünkü Occultist dönemin teknik ilerleyişleriyle romantizmin birleşimini çok iyi gösteriyor. Verne’yi, Shelley’i veya Dickens’i düşünün, Anno tüm bu merak duygusunu, gizemi ve hatta doğaüstü olayları barındırabilecek bir yapı olarak öne çıkıyor.

19. yüzyıl insanların “açıklanamayan” şeyleri etkileyici bulduğu bir dönem. Burada “açıklanamayan” kelimesi önem sarfediyor. Anno’da her zaman inanılabilir dünyalar yaratmak peşindeyiz ve asla oyunumuzun fantastik bir evrende geçen bir oyuna dönüşmesini istemiyoruz, ancak örneğin birinin bir periyle karşılaşıp fotoğrafını çektiğini iddia ettiğini düşünün veya uzaklardan gelen denizcilerin anlattıkları gizem dolu hikayeleri hayal edin. Bu hikayelerde emin olun aslında fantastik olmayan ancak ilgi çekici ve “açıklanamayan” çok şey var.

Kendi Tarihimiz

Her şeyi bir kenara bırakırsak Anno kendi geleneklerine sahip bir oyun. Örneğin birçok Anno oyununda centilmen ve nazık bir Jorgensenimiz var. Belki Goldfort oynadığınız en iyi adaydı, belki Lord Richard Northburg Anno 1404’ün karanlık dünyasında tam da ihtiyacınız olan kişiydi. Anno kendisine has özel bir dünyaya sahip ve bu dünyayı Anno 1800’de unutmamız için bir sebep yok.

Anno: Bir Araştırma

Peki tarihe olan bu kapalı ve muğlak yaklaşımımız, detaylarda titiz olamayacağımız anlamına mı geliyor? Tabi ki hayır. Eğer size ilham veren şeyi doğru bir şekilde araştırmazsanız, ondan ilham alarak bir dünya oluşturmanız mümkün değil. İşçi hareketleri, sanayi devrimi, dönemin diğer öne çıkan olaylarının hepsi oyunun bir parçası olacak.

Mainz stüdyosunda yaptığımız araştırmaların yanı sıra Ubisoft’taki iş arkadaşlarımızın da katkısıyla bu konuda detaylı çalışmalarımız oldu, detaylı görsel içeriğin yanı sıra atmosfer ve çok sayıda gönderme içeren konu anlatımı bir fotoğrafta gördüğünüz tarzdaki şehirlerin canlı birer metropollere dönüşmesini sağlıyor.

Siz neyi hayal ediyorsunuz?

Bir yazar olarak sizden gelen fikirleri merak ediyorum. Anno 1800’ün duyurulduğunu duyduğunuzda kafanızda nasıl bir oyun canlandı? 19. yüzyıla dair hangi olay? hangi tema? hangi kişiyi düşündünüz?

Yazar: Strategyturk

Sadece #strateji

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

STRATEGYTURK TWITTER

Crusader Kings II'de Kilo Sorunları ve Sağlıklı Beslenme #ck2 #crusaderkings2 https://t.co/rG2UfaZgk9 https://t.co/CyINVSJxkb
Stellaris'te Gezegen Sistemi Değişikliği 1/4 #stellaris https://t.co/hlkpXNOiUV https://t.co/WlLgRyq0K3

Strategyturk Flickr