Anno 1800’de İkinci Nüfus Aşaması: İşçiler

DevBlog_Res2_Header.jpg

Anno 1800 geliştirici günlüklerinde bu yazıda oyundaki işçi sınıfına yönelik bilgi veriliyor.

19. yüzyıl işçisi, ezilmiş, hayal kırıklığına uğramış ve bir o kadar da samimi. Her biri sıcak lavları püskürtmeye hazır bir volkan gibi ve bu volkan patladığında saçılan kıvılcımlar büyük bir devrimin başlangıcı olabilir.

Neyse ki Anno 1800’de bu durum her zaman böyle olmak zorunda değil.

Sanayi devrimi beraberinde çok kötü çalışma koşullarını da beraberinde getirdi, dumandan tıkanmış ciğerler, yakıcı sıcaklık yayan makineler, bitmeyen sabah akşam çalışmalar. Belki işçilerinizin üzerindeki bu yükün farkında olup bu yükü farketmeye çalışan ilerici bir patronsunuz, belki de tam tersi – işçilerinizden en iyi verimi onları en çok çalıştırarak edinebileceğinizi bilen, çeşitli sıkıntılar yaşasalar da elbet bunların unutulacağını düşünen vicdansız bir patron da olabilirsiniz.

İşçi Sınıfının Betimlenmesi

Daha önceki Anno oyunları kendilerine has bir sanat tasarımına sahip olsalar da, şehir hayatını değiştiren esas unsur işçi sınıfının yükselişi olmuştur. Bu modern fabrikalarda çalışmalar zorlu ve çoğu zaman sağlıksız olsa da, birçok aile için güvenli bir gelir kaynağı oluşturdu.

Aynı zamanda bu işçilerin yaşayacağı yeni alanlar, şehirlerde varoş bölgelerin oluşmasıyla sonuçlandı. Bir yanda küçük ama kalabalık apartman binalarına sahiptiniz, bir yanda ise işçi evleri çok daha farklı bir görünüşteydi.

DevBlog_worker_residence-1.jpg

Yukarıdaki resimde de görebileceğiniz gibi bu evlere bu evlerde yaşayanların hikayelerini anlatacak çok sayıda ayrıntı eklemiş durumdayız. Çeştli eşyalardan animasyonlara, görsel bildirimlerden tüm detaylara kadar her biri tıpkı işçiler için de geçerli olduğu gibi azmi ve savaşma ruhunu yansıtır nitelikte.

Her ne kadar işin içinde sıcaktan ve kömürden etkilenen sağlıksız bir çalışma koşulu söz konusu olsa da, modern topluluğu oluşturan ana unsurun bu işçilerin işlerine olan bağlılığı ve azmi olduğunu unutmamak gerek. Her ne kadar giydikleri giysiler tamamen çalışma amaçlarına hizmet eden nitelikte olsa da, bu işçiler kendilerine has bir dayanışma ve gurur kavramlarına sahiptirler. Özünde neşeli ve eğlenceli insanlardır ve samimiyetleriyle, itibarlarına verdikleri önemle tanınırlar.

DevBlog_Res2_units-1.jpg

Şehrinize yerleşen ilk işçilerle birlikte yeni üretim zincirlerine erişim sağlamaya başlayacaksınız. Sanayi devrimi başlayacak, ilk fabrikalarınızı oluşturacaksınız. 2. Aşama evlere ulaşmanızla birlikte gittikçe daha kompleks üretim zincirleri devreye girecek. Burada yaptığınız saha çalışmaları oyun boyunca daha yüksek aşamalardaki evlerde yaşayan nüfusun dahi giderlerini karşılamada önem sarfedecek. Oyunda ne kadar ilerlerseniz ilerleyin, her zaman endüstriniz için işçilere ihtiyaç duyacaksınız.

DevBlog_Res2_productionchain-1.jpg

Fabrikalar beraberinde modern bir çağ getirse de, görünüşleri itibariyle pek şehirli ahalinin görmek istediği, gezmek istediği yerler değiller. Bu da şehir planlamanızda vereceğiniz en önemli kararlardan birine bizi getiriyor, nerede üretim binaları olacak? Nerede daha varoş mahalleler yer alacak? Artık ihtiyaçlar için birkaç basit fabrika yapmak yeterli değil, daha büyük şehre sahip oldukça, daha çok sayıda fabrikaya ihtiyaç duyacaksınız.

Burada Anno 1800 oynanışı devreye giriyor, fabrikalarla birlikte açılan yeni üretim zincirleriyle etrafınızdaki dünyayı daha net bir şekilde keşfetmeye başlıyorsunuz. Adalarınızın kaynakları, ne tür bir üretim yapacağınız konusunda kilit bir öneme sahip. Tüm bunlar imparatorluğunuzu şekillendire dursun her zaman vermeniz gereken bir karar var, işçilerinize baskı yapıp olabildiğince yüksek performans mı almaya çalışacaksınız yoksa işçilerinizin halinden anlayıp gerekirse biraz geri kalmayı göze mi alacaksınız?

İmparatorluğunuzu nasıl yönetirseniz yönetin, elinizin altında her zaman belli başlı stratejik araçlar yer alacak. Çalışma koşullarında yaptığınız her değişikliğin kendine has artıları ve eksileri var. Geliştirici günlüklerinde önümüzdeki yazıda bu çalışma koşullarını irdeleyeceğiz, takipte kalın.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

STRATEGYTURK TWITTER

Imperator: Rome'da Savaş Mekanikleri #imperator #rome https://t.co/aQ5a9sgK23
Stratejist #3: Strateji Dünyasında Geçtiğimiz Hafta #stratejist https://t.co/imd23QIRd8

Strategyturk Flickr