Anno 1800’de İlk Nüfus Aşaması: Çiftçiler

BBM3452_DevBlog_Residential-Tier-01_header_872x437.jpg

Anno 1800 geliştirici günlüklerinde bu yazıda oyundaki çiftçi sınıfından bahsediliyor.

10 bin yılı aşkın süredir tarımla ilgileniyoruz, pirinç tarlalarından tahıla, besi hayvanlarından Nil sulamasına, lahanalardan arıcılığa 10 bin senedir bunlarla uğraşıyoruz ve uğraşmaya da devam edeceğiz. Çiftçilik dünyanın çehresini en detaylı şekilde değiştiren çağlardan birinden büyük bir dayanıklılıkla çıkmayı başardı.

1800 senesinde sıradan bir çiftçi, 200 sene önceki türevi ne araçları kullanıyorsa tam olarak o araçları kullanıyordu. Ancak 1800’le birlikte demir sabanlar, gübreler, tohumlamalar ve harman makineleri yaygınlaşmaya başladı. Tüm bu yeni araçlarla çok daha fazla ürün, çok daha kolay bir biçimde elde ediliyordu.

Anno 1800’de çiftçiler basit bir hayat yaşıyorlar. Toprakla ilgileniyor, hayvanlara bakıyor, şehrin sisinden ve uğultusundan uzakta temiz ve sakin bir hayat sürüyorlar. Tarlada uzun süre çalıştıktan sonra aileleriyle birlikte ateşin yanında oturup sohbetler ediyorlar. Çok fazla şeye sahip değiller, zaten ihtiyaçları da yok. Aklından geçenleri direkt söylerler, dürüstlük her zaman esastır.

Ancak her şeye rağmen cana yakındırlar, uğraştığınız işleri belki anlamayabilirler. Kimi zaman sorun yaratabilirler, işlerin eskiden nasıl daha iyi olduğundan saatlerce bahsedebilirler. Ama yine de topluluğun özünde çiftçiler vardır ve onların desteği olmadan hiçbir şey yapamazsınız.

Kasaba Hayatının Betimlenmesi

Sanayi devrimini hayal ettiğinizde yüksek ihtimalle aklınıza gelen ilk şey kasabalar, şehrin dışında kalan bölgeler değildir. İlk ev aşamalarından itibaren çiftçiler şehrinizin omurgasını oluşturmaya başlar, bunu serinin daha önceki tarihsel oyunları için de söylememiz mümkün.

Her ne kadar kasabalardaki evler belki de binlerce yıldır topluluğa şekil veren hayat biçimini yansıtsa da, çiftçilerin hayatları da teknik icatların ve şehirleşmenin yaygınlaşmasıyla birlikte büyük bir değişime uğradı.

Anno 1800’de işçiliğin önemli bir yeri var ve bu sebeple bu binaların şehirde kendilerini belli eder bir biçimde ayrışabilmesi gerekiyor. Yerleşim binalarını tasarlarken her zaman aklınızda tutmanız gereken şeylerden birisi diğer binalarla yanyanayken nasıl duracaklarını düşünmek.

BBM3452_DevBlog_Residential-Tier-01_farm...72x437.jpg

Çiftçiler kendilerini destekleyebilen, birçok modern ve lüks kalan ihtiyaçlardan arındırılmış bir hayat süren kişiler. Giysilerinden binalarındaki portrelere kadar her şeyde gururlu ve çalışkan yapıları göze çarpıyor. Mimarlar modern evleri tasarlayadursun, çiftçilerin evi daha çok “kendin inşa et kendin yaşa” formülüyle oluşturulmuş gibi.

Eğer çiftçilerin evlerini yakından incelerseniz biraz daha sakin zamanlardan kalma bir posta kartı gibi gelebilir, buradaki insanlar dışarıda olan bitenden biraz daha izole bir biçimde kendi işleriyle uğraşıp, zorlu ancak daha basit hayatın keyfini çıkarıyor.

BBM3452_DevBlog_Residential-Tier-01_farm...72x437.jpg

Gelecekteki İmparatorluğunuzun Omurgası

Herhangi bir önemli şehrin 19. yüzyıldaki haline yönelik bir araştırma yaparsanız, bu yüzyılla birlikte nüfus olarak ciddi bir artış gösterdiğini görmeniz muhtemel. Ancak yine de kasaba nüfusu şehri besleyecek ürünlerin elde edilmesi yönünden önem sarfetmeye devam ediyordu. Birçok oyuncu ana yemek zincirini ve ilerideki üretimlerin başlangıcını kıyıya yakın bölgelerde yapmayı tercih ediyor, bu da direkt olarak adanın daha iç bölgelerinde kalacak olan şehrinizi destekleme görevi görüyor.

Çiftçilerin oynanış olarak işlevi 2 şekilde, ilki şehrin ihtiyacı olan ürünlerin elde edilmesi ikincisi ise daha ilerideki üretim zincirlerinde ihtiyaç duyableceğiniz bazı ürünlerin elde edilmesi. Dolayısıyla oyunda çiftçilerle olan münasebetiniz sadece oyunun ilk yarısında olacak gibi bir durum yok, oyunda ilerledikçe çiftçiler nüfusunuzun önemli bir kısmını oluşturmaya devam edecekler.

Oyunda tarlaların nerede olacağına karar vermek tamamen size kalmış, isterseniz devasa bir tarla kasabası kurup daha uzaktaki bir şehri besleyebilir, isterseniz şehrinizin dış bölgelerinde ufak ufak tarla bölgeleri yapabilirsiniz. Bir limana geldikten sonra ilk olarak tarlalardan geçip, yavaş yavaş şehrin silüetinin yaklaştığını hayal edin…

BBM3452_DevBlog_Residential-Tier-01_schn...72x437.jpg

Her ne kadar Schnaps daha erken ve basit bir üretim zinciriyle elde edilse de, patates tarlaları oyundaki elzem üretim binalarından birisi.

Yaşam alanları üzerine yazdığımız önümüzdeki geliştirici günlüğünde sizlere işçilerden bahsedeceğiz, o zamana dek görüşmek üzere.

Yazar: Ali Alper Duman

Sadece #strateji

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

STRATEGYTURK TWITTER

Europa Universalis IV - 1.28 "Spain" Yamasındaki Yapay Zeka Geliştirmeleri #eu4 #europauniversalis4… https://t.co/LZYz0HHXOs
Hearthstone'da Ekim 2018 Kart Değişiklikleri #hearthstone https://t.co/lnSI8XWE2q https://t.co/QJRT5QiUI5

Strategyturk Flickr