Anno 1800’de Müzeler ve Taslak Modu


Anno 1800 geliştirici günlüklerinde bu hafta müzeden ve yeni taslak modundan bahsediliyor.

Bugün, Gamescom 2018’de açığa çıkan oldukça detaylı yeni özellikleri önce müzeye yapacağımız bir geziyle, sonrasında yeni taslak moduna göz atarak özetleyeceğiz.

Müze – Macera ve bilim çağında merak

Franklin, Livingstone, Humboldt… 19. yüzyıl korkusuz kaşiflerin bilinmeyen sınırlara yolculuklara çıktıkları ve dünyanın en uzak yerlerindeki gizemleri açığa çıkardıkları bir çağ oldu. Birçok insan için ise bu tarz yolculuklar imkansızdı. Onlar, meraklarını gezi raporları veya gazete makaleleri ile gideriyorlardı. Yakında tüm bu yolculuk ve uzak diyarlar hakkındaki konuşmalar ”gerçekliğe” olan açlığa yol açacak ve insanlar hayvanat bahçelerinde, müzelerde ve botanik bahçelerde toplanmaya başlayarak daha önceden okumuş oldukları harika yerler hakkında birinci elden bilgi alabilecekler. Bu merak duygusunu sürdürebilmek adına Anno 1800’de, hayvanat bahçesinden sonra ikinci büyük turist ilgi merkezi olan müzeyi, dilediğiniz enginlikte inşa edebileceksiniz.

İlk bakışta müzenin hayvanat bahçesi ile aynı mantıkla çalıştığı görülebilir. 3. seviyede yerleşimde (Artisanlar) açılır. Projenize müzenizin ana girişi/binası ile başlarsınız. Daha sonra çeşitli sergilerinizi sergileyebileceğiniz modülleri yerleştirebilirsiniz. Modüller sadece bir birim ile bağlıdır ve bu sayede müzeniz için mükemmel düzeninizi bulmada fazlasıyla özgürlüğe olanak sağlar. Bu sırada paha biçilemez antik heykellerinizi keyif veren bahçelerde sergilemek sıra dışı sayılmaz. Bu düşünce yapısını benimsemeye çalıştık ve bunun neticesinde elde edeceğiniz bütün büyük arkeolojik eserler, açık alanda 3d model olarak sergilenebilecek. Böylece elde ettiğiniz hazineleri incelemeniz için en iyi görünümü sağladık.

Hayvanat bahçesinin göz alıcı unsurları yoğun animasyonlu hayvan kullanımı içerirken müze ise geniş ölçekte yapılar (tapınak kalıntıları, antik mozaikler ve hatta dinozor iskeletleri gibi) içerir. Tılsım, eski kılıçlar veya diğer nispeten küçük arkeolojik eserler gibi düşük seviye eşyalar özel evlerde sergilenir. Tematik olarak değişkenlik gösteren bu eserler, kendilerine has 2d çizimlere sahiptir. Oyunu çıkışında müzenizde sergilemek amacıyla muhtemel 80 adet arkeolojik esere sahip olmayı umut ediyoruz. Bunlar ”dinozor iskeletleri” veya ”tarih öncesi” olmak üzere tematik olarak organize edilecekler.

Anno 1800 arkeolojistleri ve bilim hayranları 9 farklı seti dört gözle bekleyebilir. Bu bizim için paskalya yumurtaları ve Anno anılarını saklamak için kusursuz bir fırsat.
Arkeolojik keşiflerimizden öğrenebileceğiniz çok şey var ama bütün farklı temaları ve setleri henüz açığa çıkarmak istemiyoruz.

Taslak Modu – Mimari sanat eserinizi planlayın

Yeni bir sanayi bölgesi veya güzel bir zanaatkâr mahallesinin üzerinde çalışmak zor değildir ancak daha geniş çaplı projelere başladığınızda, hayvanat bahçesi veya dünya festival bölgenizin etrafında göz alıcı bir cadde tasarlamak gibi, işler zorlaşabilmektedir. Yeni taslak modu bu işlere can atan mimarlar için mükemmel bir araçtır. Sokaklarınızı, mahallelerinizi hatta bütün şehirlerinizi oluşturmaya başlamadan önceden tasarlamanızı sağlar.

Taslak modu basit olmasıyla birlikte oldukça güçlü bir araçtır. Araç çubuğunuzda aktife edildikten sonra koyulan bütün binalar hayalet görünümlü siluetler olarak gözükecekler. Yani o bölgeye konulacak konut veya fabrikaların işaretçisi olacaktır. Zamanınızı ister yeni üretim binalarınızın düzenini tasarlamakla geçirin ya da isterseniz her zaman hayalini kurduğunuz şehir merkezinizin yakınındaki büyük park üstünde çalışın. Ne zaman yerleşim planınız ile mutlu olursanız veya daha önce eksik olan malzemeyi bir araya getirmeyi başarırsanız inşaata başlayabilirsiniz.

Ama her siluete teker teker tıklamak zorunda değilsiniz. Yeni geliştirme aracının kullanışlı yapısıyla taslak modundaki her binayı tek bir tık veya sürükle – bırak yaparak inşa edebilirsiniz. Özellikle erken aşamada veya kaynakların sıkıntılı olduğu zamanlarda bir bina yerleştirmek isteyip ama gerekli kaynağınız olmadığı için yapamayabilirsiniz. Bu durumda taslak modu otomatik olarak binanın siluetini yerleştirerek kaynak bakımından yetersiz olduğunuzu anlayabileceksiniz.

Binaları taslak modunda yerleştirmenin maliyeti yoktur ve siz asıl inşalarını bitirmeden yapılmaya başlamazlar.

Etkili bir şehir planı oluşturmak Anno deneyiminin vazgeçilmez bir ögesidir. İnşa alanları aynı materyaller kadar önemli bir kaynaktır. Sadece doğal ilerleme ile açılan binaları yerleştirebileceğinizi unutmayın ama bu durum şehir düzeninizi daha sonra değiştiremeyeceğiniz anlamına gelmez. Elbette bu özelliğin hayranı olmamanız gerekir, isterseniz tamamen devre dışı bırakılabilirsiniz.

Geniş çaplı projeler olan müzeler ve hayvanat bahçesiyle birlikte yeni taslak modu gibi yeni şehir planlama araçları hakkında neler düşünüyorsunuz? Yüzlerce saatinizi harcayıp en göz alıcı şehri yapanlardan mı yoksa güçlü bir ekonomiyi efektif bir biçimde kuranlardan mısınız?

Yazar: İhsan Berkay Erdem

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

STRATEGYTURK TWITTER

Humankind'da Yeni Bir Serüven #humankind https://t.co/v0AyOE7s85
Hearts of Iron IV'te Tatilden Dönüş #hoi4 #heartsofiron4 https://t.co/Y42PJs53dw

Strategyturk Flickr