Artifact 1000 Aktif Oyuncunun Altına Düştü

Valve’ın Dota 2 temalı kart oyunu Artifact’in aktif oyuncu sayısı geçtiğimiz günlerde ilk defa 1000 oyuncunun altına düştü. Ağustos 2017’de duyurulan Artifact Magic: The Gathering’in efsanevi tasarımcısı Richard Garfield tarafından tasarlanmıştı. Oyunun gördüğü en yüksek oyuncu sayısı 60740, dolayısıyla bu durum Artifact’in oyuncu kitlesinin %98.5’ini kaybettiği anlamına geliyor.

Tanınmış diğer kart oyunu yayıncıları ve profesyonel Dota 2 oyuncuları gibi belli kişilerin katılım gösterebildiği beta dönemi sonrasında 28 Kasım 2018’de çıkışını gerçekleştiren Artifact, her ne kadar bu beta dönemi boyunca özellikle yayıncılar tarafından övgü yağmuruna tutulmuş olsa da çıkışıyla birlikte ilk hafta içerisinde oyuncu kitlesinin %60’ını, ikinci hafta içerisinde oyuncu kitlesinin %80’ini kaybetmişti. Bu durumun oyunun Twitch’te izlenme sayısına yansıması birçok yayıncının da oyunu terketmesine sebep oldu.

Oyuna yönelik eleştirilerin odak noktası oyunun ekonomi sistemi, şans unsurunun birçok kartta ve oyunun ana tasarımında çok aktif bir faktör olması, oyunun oyuncuya “işlerin iyi gidip gitmediği konusunda” bilgi vermekte yetersiz kalması ve oyunun yapısı itibariyle fazla uzun sürmesi gibi unsurlar yer alıyor.

Artifact’i oynayabilmek için sadece 20 dolarlık (Türk lirasıyla 110 lira) giriş ücretini vermeniz yeterli değil, oyuna girip bazı başlangıç paketlerini açtıktan sonra deste yapabilmek adına yine oyuncuların kart satmakta olduğu pazardan kartları “yine para vererek” satın almanız gerekiyor.

Valve 21 Aralık’ta ve son olarak dün 28 Ocak’ta çıkarttığı yamalarla bu eleştiri noktalarına çözüm üretebilmiş değil. Artifact’in twitter hesabı yaklaşık 40 gündür sessiz. Oyuna dün gelen yama bazı kartlarda denge değişiklikleri içermesinin yanı sıra “değişmemişler” kategorisinde “oyuna hala uzun vadeli yaklaşıyoruz” maddesi içeriyordu.

Artifact her ne kadar alanındaki bir diğer oyun olan Blizzard’ın Hearthstone oyunuyla karşılaştırılsa da, gerek ekonomi sistemi, gerekse oyunun genel yapısı itibariyle daha farklı bir oyuncu kitlesini hedeflemiş gibi görünüyor, ancak bu zamana kadar bu tasarım kararları oyun için iyi sonuçlanmış değil ve bu durum kartlarda denge değişikliği yaparak düzeltilebilecek gibi görünmüyor.

Oyuncuların Artifact’ten istedikleri şeyler arasında oyunun komple Free to Play’e geçmesinden oyuna Ladder/Ranked sistemlerinin eklenmesi gibi unsurlar var. Bu istekler çerçevesinde oyuna daha önceleri kart paketi kazandıran bir seviye sistemi eklenmiş, oyuncu sayısının azalması ve kartların bu şekilde oynayarak elde edilebilmesi sonrasında birçok kartın pazardaki fiyatı düşüş göstermişti.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

STRATEGYTURK TWITTER

Total War: Three Kingdoms'ta Çıkış Sonrası Eklentiler, Yamalar ve Modlama #totalwarthreekingdoms https://t.co/6fsuudzQ5b
Hearts of Iron IV'te 64-bit, Kod İyileştirmeleri ve Denizlerde Denge Değişiklikleri #hoi4 https://t.co/EGZ8KAZpyl

Strategyturk Flickr