At the Gates’te Ekonomi

atthegates.png
At the Gates geliştirici günlüklerinin üçüncüsünün konusu oyunun ekonomisi.

At the Gates için yazılmış 3. geliştirici günlüğüne hoş geldiniz. Bu günlükte oyunun ekonomi sisteminden bahsedeceğiz.

atg-1.jpg

Yerleşim

Oynanabilir tüm ülkeler oyuna bir yerleşimle başlıyor, bu yerleşimi diğer 4X oyunlardaki şehirlere benzetebiliriz. Buradan yeni klanlar üretebilirsiniz. Diğer oyunlardan en büyük farkı oyununuzda sadece 1 yerleşiminizin olacağı. Dolayısıyla tüm oyun boyunca ne üreteceğiniz her zaman stratejik bir seçenek olacak.

Bu durum oyunu diğer 4X oyunlara nazaran oynaması biraz daha zor bir oyun haline getiriyor. Tek bir üretim kararı için dakikalarca düşünebilirsiniz. Bu tasarım kararı neticesinde oyundaki mikro azaltılmış oluyor, oyunda hiçbir zaman düzinelerce şehirde yüzlerce işçiyi yönetmek zorunda kalmayacaksınız.

Tek bir ekonomik merkez konsepti eski SSI oyunu olan Imperialism’den esinlenilmiş bir konsept. Ancak bu konseptin her oyunda işlemesi zor, eğer At the Gates tüm tarihe odaklanan bir oyun olsaydı bir şehirde tank diğerinde uçak üretirken tüm bunları tek bir şehre toplamak neredeyse meseleyi bir masa-oyunu seviyesinde basitleştirebilirdi.

At the Gates’teki yerleşimleri özel kılan bir diğer unsur haritada hareket edebiliyor olmaları. Bunu yapmanız oyun içerisinde oldukça önemli, çünkü zaman içerisinde haritadaki kaynakları daha iyi elde etmek için binalar yapmanız gerekecek ve bu binaları sadece kendi sınırlarınız içerisinde yapabiliyorsunuz – dolayısıyla yerleşiminizin ilgili kaynağa yakın olması gerekiyor.

Oyundaki kaynaklar tükendikçe bir başka yere geçmek zorunda kalacaksınız, ancak zaman içerisinde taştan kalıcı binalar yapabileceksiniz. Bu binalarla birlikte oyunun orta dönemine geçmiş oluyorsunuz.

atg-2.jpg

Kaynaklar

Oyunun erken döneminin önemli noktalarından birisi klanlarınızı tok tutmak. Oyuna küçük bir yemek deposuyla başlıyorsunuz ve kış gelene kadar hızlıca yemek depolamanız gerek. Yemeği toplayıcı ve kazıcı gibi alanlarda eğitilmiş klanlarınızla toplayabiliyorsunuz, bu klanlar haritanın herhangi bir noktasından kaynak toplayabiliyor, yeni kaynakları farkedebiliyor. Ancak efektiflik itibariyle oyunun ileri seviyesindeki birimlere nazaran daha yetersiz durumdalar.

At the Gates’te ekonominizi kurarken farklı alanlarda yatırımlar yapmanız gerekecek. Oyunun erken döneminde demirci veya silah ustası olarak klanlarınızı eğitebilir bu klanlardan araç gereçler veya silah üretebilirsiniz. Ancak elinizde demir yoksa, bu sefer farklı bir strateji izlemeniz gerekiyor. Oynadığınız her oyunda farklı taktikler izleyebilirsiniz.

Demir kaynağına erişiminizin olmaması araç/gereç veya silah elde edemeyeceğiniz anlamına gelmiyor. Her yıl içerisinde toplam 3 kere bir kervan aracılığıyla ihtiyacınız olan şeylerin ticaretini yapabilirsiniz. Kervanlar kış mevsiminde gelmiyorlar, dolayısıyla sonbahar içerisinde kış mevsimindeki ihtiyaçlarınızı önceden karşılamanız önem taşıyor.

atg-3.jpg

Krallık Kurmak

Ekonominizi yeterli bir noktaya getirdikten sonra krallık kurmayı değerlendirmeye başlayabilirsiniz. Krallık kurmanız durumunda artık yerleşiminizi oyun içerisinde taşıyamıyorsunuz, ancak bunun karşılığında Fame kazanıyorsunuz ve sınırlarınız genişliyor.

Bu dönem daha gelişmiş taştan yapılara geçeceğiniz dönem, bu yapılar harita üzerinde sürekli bir şekilde kalıyorlar. Bu yapılara çıraklar atayarak üretim oranlarını güçlendirebiliyorsunuz. Oyunun sonunda oldukça güçlü, ancak emekle oluşturulmuş bir ekonomi sisteminiz olacak.

atg-4.jpg

Önümüzdeki geliştirici günlüğünde sizlere At the Gates’in asimetrik tasarımından bahsedeceğiz.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

STRATEGYTURK TWITTER

Hearts of Iron IV'te Senkronizasyon Hataları #hoi4 #heartsofiron4 https://t.co/V5dOyhHVz9
Europa Universalis IV'te Fransa, Provence ve Hollanda Görev Ağaçları ve Hükümet Reformları #eu4 #europauniversalis4 https://t.co/FeXb5I7GOo

Strategyturk Flickr