Crusader Kings II – 2.8 Arayüz Geliştirmeleri

Crusader Kings II geliştirici günlüklerinde bu hafta Magne Skjæran 2.8 yamasıyla birlikte yapılacak arayüz ve oyun geliştirmelerinden bahsediyor.

Merhabalar, ben Magne “Meneth” Skjæarn, CK2’de programcı olarak çalışıyorum. Bir kez daha kafesimden çıkıp sizlere geliştirici günlüğü yazmamın vakti geldi, geçmişte sizlere modlama, optimizasyon, arayüz geliştirmeleri ve yaz boyunca bazı filler günlükler yazmıştım, bugün daha önce günlük yazdığım bir konuya geri döneceğim: arayüz geliştirmeleri.

2.7’de çok sayıda arayüz geliştirmeleri yapmıştık ve bu arayüz geliştirmelerinden size bahsetme onuru bana kalmıştı. Bu değişiklikler oldukça popüler olduğu için 2.8’de buna benzer bazı değişiklikler yapmak istedik. Oyuna küçük özellikler ekleyerek oyunu daha eğlenceli hale getirme amacı taşıyan bu değişikliklerin birincisi oyuna Jade Dragon ile eklenecek olan Ordu Toplanma Noktaları‘idi, bu özelliğin yanı sıra oyuna bedava olarak 2.8 yamasıyla eklenecek bazı özelliklerimiz var.

Çok fazla lafı uzatmadan konuya girelim.

PO3yM9.jpg

Oyun içerisinde aynı türden birden fazla kalıntıya sahip olduysanız, kullanmakta olduğunuz bir kalıntı yerine bir başka kalıntı kullanmanın gereksiz yere uzun sürdüğünü farketmişsinizdir. İlk olarak kullandığınız kalıntıya gelip onu kullanmayı bırakmanız, ardından yeni kalıntıya gelerek onu seçmeniz gerekiyordu.

Bunu artık daha kolay hale getirdik, basitçe başka bir kalıntıyı kullanıyor olsanız bile bir başka kalıntıya Equip dediğinizde onu kullanmaya başlıyorsunuz. Bir slotta birden fazla kalıntının kullanılabilmesini sağlayan modlarda ise bu kalıntılar arasında ilk yerleştirilenin yerine geçiyor.

Kalıntılara dair bir diğer sıkıntı müthiş miktarlarda para verip yaptırdığınız silahın veraset esnasında basit bir şekilde ortadan kaybolabilmesiydi. Artık giyilen kalıntıların veraset esnasında kaybolması mümkün değil. Sadece kullanılmayan kalıntılar bu şekilde ortadan kaybolabiliyor, bunun kalıntıların karakterin hükümdarı tarafından edinildiği durumlarda geçerli olmadığını hatırlatalım.

Kalıntılara dair son husus ise veraset esnasında varisinizin sizin kalıntılarınızı umursamayıp sadece kendi kalıntılarıyla ilgilenmesiydi, bunda da bazı değişiklikler yaparak artık varisin sizin kullandığınız şeyleri kullanmasını, gerekirse kendi kalıntılarını kullanmayarak bu yeni kalıntılara yer açmasını sağladık.

Şimdi gelin oyun için oldukça önemli bir başka kısma geçelim, karakter ekranı.
Karakter ekranı büyük oranda aynı şekilde görünüyor ancak bazı ufak değişikliklerimiz oldu.

rJLA97.jpg

İlk olarak toprak sahibi bir karakter seçtiğinizde artık onun yönettiği topraklar artık haritada parlıyor, böylelikle canınızı sıkan bir dükün haritada nerede olduğunu daha iyi görebiliyorsunuz.

7ymlv5.jpg

Buna ek olarak ikonların işlevini arttırmaya bir örnek olarak 2.7’de “zindan” ikonuna basıldığında o karakteri zindana atan karaktere gidilebilmesini sağlamıştık, aynı mantığı diğer bazı ikonlara da uyguladık:

  • Konsey işi: Buna tıklandığında artık konseyin nerede çalıştığını göreceksiniz.
  • Koruma: Buna tıklandığında o karaktere eğitmenlik yapan karakteri göreceksiniz.
  • Ordu yönetimi: Buna tıklandığında ilgili ordunun haritadaki yerini göreceksiniz.
  • Portrenin kendisi: Karakter portresine tıklarsanız onun harita üzerindeki yerini göreceksiniz.

g9l7o3.jpg

Karakter ekranındaki bir yeni özellik “evlilik engelleme” butonu. Bazılarınız bunu geçen hafta yaptığımız yayında da görmüş olabilir.

Artık çocuğunuz veya torununuz olan karakterler için, bu karakterlerin sizin kontrolünüz dışında evlenmelerini engellemek üzerine bu butonu kullanabileceksiniz, ancak unutmayın ki bu karakterler halen çeşitli eventler yoluyla evlenebilir – dolayısıyla bu karakterlere uygun bir eş bulmadan önce çok beklememeniz önerilir.

Bu esasen çok güçlü bir özellik olduğu için bazı kısıtlamalar söz konusu, bu kısıtlamaların ilki bunu sadece çocuklarınız ve torunlarınız üzerinde kullanabilecek olmanız. Bunun yanı sıra bu karakterlerin sizin vassalınız veya vassalınızın sarayında yer alması gerekiyor. Son olarak bunu 10 seneden fazla süredir toprak sahibi karakterler için kullanamıyorsunuz, bu kadar süre boyunca kendi topraklarına sahip olan karakterler babalarının veya dedelerinin sözünü dinlemiyor.

Genel olarak bu değişiklik birçok oyuncunun “kimle evleneceği belli olmaz” endişesiyle evlenmemiş çocuklarına toprak vermeme endişesini büyük ölçüde ortadan kaldıracaktır, bunun yanı sıra hanedanınızın yüceliğinin devamlılığı hususunda daha fazla kontrol sahibi olmanızı sağlıyor.

1GP8dA.jpg

Aynı zamanda ünvan ekranında hangi karakterlerin veraset sıralamasında kaçıncı sırada olduklarını görebilmenizi sağlayan yeni bir kısım ekledik.

Bunun tasarımı henüz sona ermiş değil.

LOPB3j.jpg

Son olarak artık Proselytize konsey görevini kullanmak çok daha kolay bir hal aldı, artık buna tıkladığınızda yanlış dinde olan toprakları mavi renkte görebiliyorsunuz, bu toprakların üstüne farenizi getirdiğinizde bu toprakların hangi dinde olduğu yazıyor. Bu misyon aracılığıyla kendi dininize çevirmeye çalışabileceğiniz yabancı hükümdarların başkentleri haritada kırmızı renkte gözüküyor.

Bu sistem modcular tarafından herhangi bir konsey görevi için farklı renk şemalarıyla kullanılabilir.

Bugünlük bu kadar, haftaya yeni bir günlükle görüşmek üzere.

Yazar: Strategyturk

Sadece #strateji

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

STRATEGYTURK TWITTER

Civilization Vİ Sonbahar 2017 Yamasına Dair İlk Bilgiler https://t.co/IJOVZBjnfk https://t.co/0V3ldrbMPM
Crusader Kings II Geliştirici Günlükleri: Yapayzeka ve Optimizasyon https://t.co/sjvLhiUHWW https://t.co/mhf37beKZl

Strategyturk Flickr