Crusader Kings II – Iron Century’deki Kararlar ve Soylar

Crusader Kings II: Iron Century geliştirici günlüklerinde bu yazıda oyuna eklenen yeni kararlardan ve soylardan bahsediliyor.

Herkese merhabalar. Bu günlükle birlikte artık Iron Century yamasının çıkış tarihini duyurabiliriz, eğer bir aksilik çıkmazsa Iron Century başlangıç tarihini barındıran 3.2 yamasının 28 Mayıs Salı günü çıkmasını bekliyoruz. Bu günlükte ilk olarak 5 yeni karar olmak üzere Iron Century’e dair geri kalan yenilikleri sizlerle paylaşacağız.

Mardavij’in Mirası: Vushmgir kardeşi Mardavij için özel bir karar sahip. Bu karar size Mardavij’in eski bölgelerinde hak iddiaları verirken, Vushmgir ve ailesini Zerdüşt yapıyor. Aynı zamanda yeni bir soy ediniyorsunuz.

Clipboard07.png

Rus Yerel Gelenekleri: Kiev Rus’unun Kuzeyli Cermen hükümdarları bu yeni kararla vasallarıyla daha iyi ilişkilere sahip olmak için yerel gelenekleri benimseyebilir. Eğer Ygnvar oyuncu değilse, yapayzeka oyunun başında bu kararı geçirmektedir.

Clipboard08.png

Bulgar İmparatorluğu: Bu karar esasında sadece 936 başlangıç tarihine has bir şey değil, bildiğiniz üzere oyunda zaten bir Bulgaristan İmparatorluğu vardı ancak daha erken tarihlerde Bulgar İmparatorluğunu kurmak isteyenler için bu şekilde bir karar oluşturduk.

Clipboard12.png

Kahire’yi Kur: Bildiğiniz üzere Kahire başlangıç tarihimizde bölgenin önemli şehirleri arasında değildi. Bu durum 769 ve 867 başlangıç tarihleri için de geçerli. Fatimilerin İhşidilere istila düzenleyip bölgenin kontrolünü ele alması sonrasında Kahire’yi halifeliklerinin yeni başkenti olarak kurdular. Aynı şekilde eğer Fatimilerle oynuyorsanız ve bu bölgeyi ele geçirdiyseniz Kahire’yi kurabiliyorsunuz.

Clipboard10.png

Habsburg Kalesini Kur: Tuhaf bir şekle sahip çenelerin hayranıysanız sizler için yeni Habsburg Kalesini kurma kararına sahibiz. Etichonen hanesinden bir hükümdarla oynuyorsanız ve Basel bölgesine sahipseniz artık Habsburg kalesini kurabiliyorsunuz, bunu yapmanız durumunda tüm yakın akrabalarınız yeni “von Habsburg” hanesinin bir üyesi haline geliyor.

Clipboard09.png

Şimdi gelin yeni eklediğimiz soyları inceleyelim. Bu soylardaki amaçlarımızdan birisi 936 başlangıç tarihine özel olmalarıydı, oyuna 6 yeni soy ekledik, ilk 3’ü oldukça jenerik:

Clipboard01.png
Clipboard02.png
Clipboard03.png

Aşağıda 2 özel Müslüman soy bulunuyor, özellikleri arasındaki Şii ve Karmati liderliği bu soydan gelen karakterlerin dini ünvanları daha kolay kurabileceği anlamına geliyor.

Clipboard04.png
Clipboard05.png

Son olarak Otto’nun soyunda gördüğünüz Princely Elective özelliği Otto’nun soyundan gelenlerin imparator seçimlerinde çok daha avantajlı olmalarını sağlıyor. Bu soyu elde etmek için tabi Otto ile Kutsal Roma İmparatorluğunu kurmayı başarmış olmanız gerekli.

Son olarak yama notlarımız:

  • Yeni oynanabilir 936 başlangıç tarihi.
  • Yeni Sardinyalı ve Sloven kültürü.
  • Yeni Şii sapkınlığı olarak Karmatiler.
  • Portekiz ve güneybatı İspanya’da gemiyle girilebilir 2 yeni nehir, 1 yeni dükalık, 3 yeni bölge.
  • Mısır’da artık Nil nehrine gemiyle girilebiliyor, 7 yeni bölge, 3 yeni dükalık.
  • Aya Sofya için 3 boyutlu model.
  • Great Works kısayolu artık P yerine B.
  • Artık oyun ayarlarından Great Works kapalıysa ledgerda Great Works sayfası bulunmuyor.
  • Çeşitli hata giderimleri.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

STRATEGYTURK TWITTER

EU4'te Palatinate, Mainz, Trier ve Köln Görev Ağaçları ve Yeni İdealar #eu4 https://t.co/VG3DF85tGH
Total War: Three Kingdoms - Eight Princes #totalwar #threekingdoms https://t.co/W2ZQ41YpZy

Strategyturk Flickr