Crusader Kings III’te 1.2 “Argent” Yaması

Crusader Kings III için 1.2 “Argent” güncellemesi dün çıktı.

Ücretsiz İçerikler

  • Oyuna Hükümdar Yaratma özelliği eklendi. Oyuna başlamadan önce kendi hükümdarınzı yaratabiliyorsunuz, çeşitli kısıtlamalar dahilinde bu hükümdarla başarım kazanabiliyorsunuz.
  • Karakter arayüzüne Ölüm Defteri eklendi.
  • Artık ordularınızı aynı toprakta bulunan bir başka orduya bağlayabiliyorsunuz.

Önemli Değişiklikler

  • Artık yapay zekanın anasoylu evliliğe yaklaşımını oyun kurallarıyla değiştirebiliyorsunuz.
  • Kediler ve köpekler artık daha uzun yaşıyor, ancak onlara daha nadir denk geliyorsunuz.
  • Ekonomi meyilli yapay zeka artık ekonomi odaklı binalar yapıyor.
  • Başarılı bir Büyük Kutsal Savaş (BKS) saldıranın Şevk seviyesini 30 yerine 25 azaltıyor, başarısız ise 30 yerine 15 azaltıyor.
  • Geçersiz hale gelen BKS’ler artık Şevk seviyesini daha az azaltıyor.
  • BKS’ler arasında beklenmesi gereken süre artık 30 yıl (eskiden 5 yıldı.)
  • BKS ilan edilebilmesi için gereken Şevk seviyesi artık 65 (eskiden 75’ti.)
  • Başarılı Kutsal Savaşlar Şevk seviyesini daha az etkiliyor.
  • Şevk seviyesinin Din Değiştirme görevine olan etkisi yarıya indirildi.
  • Ülke Rahibi üzerinde güçlü koz sahibi olarak onu sizi desteklemesi için ikna edebiliyorsunuz.
  • Profesyonel Asker bakım maliyeti artık %10’un altına düşemiyor.
  • Köylü/Halk Ayaklanmasının liderleri artık evlenmiyorlar.
  • BKS’ler, saldıran taraf savunan tarafın gücünün %33’ünden azına sahipse iptal ediliyorlar.
  • Kuşatılan bölgeye varan, komutan sahibi ilk ordu artık kuşatma lideri oluyor.
  • Bazı plan olaylarının planlar üzerindeki etkilerinde değişiklikler yapıldı.
  • Artık sadece çocuklarınızın değil, soyunuzdan gelen herkes için evlilik düzenleyebiliyorsunuz.
  • Yapay zeka artık evlendiğinde sevgilisinden ayrılmayı değerlendiriyor.
  • Yapay zeka artık daha büyük bir garnizona sahip topraklarda kuşatmayı iptal edebiliyor.
  • Vasallar hedef alınıyorsa, Hak İddiası Üretme görevi çok daha yavaş ilerliyor.
  • Arkadaşlık, rakiplik, hastalık gibi şeylere sebep olan olaylara artık daha nadir rastlanıyor.
  • Üçüncü parti kuşatmacılar Savaş Skorunda toprak sahibinin lehine sayılıyor, örneğin bir isyancı grup veya birbiriyle savaşan vasallar toprağınızı işgal ettiğinde, savunan taraf olarak toprağın kontrolünü kaybetmekten dolayı kademeli bir Savaş Skoru düşüşü yaşamıyorsunuz.
  • Yapay zeka, oyuncunun çocukları veya torunlarının hane değişmesine sebep olacaksa Alt Hane kurmuyor.
  • Artık yapay zeka büyük nehirlerin kıyısındaki toprakları yağmalayabiliyor.
  • Çıplaklık artık oyun kuralı değil, oyun ayarı. Böylelikle oyunun ortasında değiştirebiliyorsunuz.
  • Artık hanedan arayüzünde hane ve hanedan reislerinin nasıl belirlendiğine dair bilgi bulunuyor.
  • Hanedan Mirasları artık daha derli toplu bir şekilde görüntülenebiliyor.
  • Muharebe arayüzünde önemli geliştirmeler yapıldı.
  • Bir toprakta, toprağın ikmal limitinin üstünde asker toplanması durumunda, bu askerler komşu topraklara dağılıyorlar.
  • Artık oyuncu ülkelerinin armalarının etrafında süsleme bulunuyor.
  • Kabile yerleşimleri farklı coğrafyalarda farklı gözüküyorlar.
  • Kabilelerde en düşük sur seviyesi için yeni grafikler eklendi.
  • Çirkin karakterler artık daha çirkin gözüküyorlar.
  • Çocuk karakterler artık ana menüde oturmuş bir şekilde gösteriliyor.
  • Cinayetler artık 4 farklı şekilde daha sonuçlanabiliyor.
  • Plan yapan kişi, artık plan devreye sokulmadan önce de keşfedilebiliyor.
  • Oyuna Turumic dini eklendi.
  • Hak İddiası Üretme, Koz Üretme ve Baştan Çıkartma planları için yeni olaylar eklendi.
  • Bunların yanı sıra çeşitli hata giderimleri, modlama geliştirmeleri ve diğer değişiklikler.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

STRATEGYTURK TWITTER

Europa Universalis IV'te Kuzey Amerika Görev Ağaçları #3 #eu4 https://t.co/IfUjg8pXWJ
Imperator'da Nüfus Artışı ve Anadolu'daki Harita Değişiklikleri #imperator https://t.co/2RV9YYYlm2

Strategyturk Arşiv