Crusader Kings III’te Gelişmişlik ve Binalar

Crusader Kings III geliştirici günlüklerinde bu hafta gelişmişlik mekaniğine ve oyundaki binalara dair bilgiler veriliyor.

Merhabalar.

Bu hafta geliştirici günlüğünde harita üzerindeki arazi parçalarından, baronluklar ve kontluklardan bahsedeceğiz. Harita geliştirici günlüğünde gördüğünüz üzere baronluklar artık harita üzerinde görünebilir durumdalar. Baronluklar bir grup halinde bir kontluğu oluşturuyorlar.

DD4CountyView.jpg

Binalar gibi birçok unsur halen baronluk seviyesinde olsa da, oyunda muhatap olacağınız en önemli iki şey olan Gelişmişlik ve Kontrol mekanikleri kontluklar üzerinden işliyor.

Gelişmişlik bir kontluktaki teknolojik ilerlemeyi ve genel altyapıyı ifade ediyor. Kontluğun gelişmişlik seviyesi direkt olarak oradaki toprak parçalarından elde edeceğiniz vergiyi ve asker sayısını etkileyip bazı özel seçenekleri aktifleştiriyor. Kontlukların gelişmişlik seviyesi oyun içerisinde kademeli bir biçimde artış gösteriyor ve bölgesel bir yayılım gösteriyor. Örneğin Konstantinopolis oyuna yüksek gelişmişlik seviyesiyle başlıyor ve yavaşça bu gelişmişlik etrafına yayılıyor. Tabii ki kontluklarınızdaki gelişmişliği arttırmanın farklı yolları da var, örneğin vekilharcınızın ‘Gelişmişlik Yükseltme’ görevi. Bu görev çok yavaş olması sebebiyle sadece belli kontluklara yapmaya değer bir eylem. Kontluklarınızın tarım bölgesi veya taşkın yatağı gibi arazi koşullarına sahip olması daha yüksek gelişmişlik seviyeleri için daha ideal olduğu anlamına geliyor. Gelişmişlik seviyesi bir noktaya ulaştıktan sonra size düşen arkanıza yaslanıp gelişmişliğin o bölgeden yayılmasını izlemek.

Öte yandan Kontrol değeri o kontluktaki gücünüzü ifade ediyor. Bu kuşatmalar veya işgaller esnasında doğal olarak azalıyor ve CK2’deki “Yeni Yönetim” etkisine benzer bir etkiye sebep oluyor. Eğer dikkatli olmazsanız veya mareşalinize kontluklardaki kontrol yüzdenizi arttırmazsanız bir yerden sonra kendinizi işe yaramaz toprakların sahibi konumunda bulabilirsiniz. Kontrol seviyesi aynı zamanda isyancı gibi istenmeyen unsurları topraklarınızın dışında tutmanızı daha da önemli bir hale getiriyor.

Her kontluğun mevzubahis kont için bir ilişki değeri var, bunu Halk Görüşü olarak isimlendirdik. Bu kabaca köylülerin bakış açısını sembolize ediyor ve onların kültüründe veya dininde olmamanız durumunda azalıyor, dolayısıyla yabancı topraklara hükmetmesi için oraların yerlisi olan karakterlere sahip olmanızı teşvik ediyor. Mutsuz kontluklar oyunda birtakım sıkıntılara sebep olabiliyorlar… Bu sıkıntılardan gelecekteki bir günlükte söz ediyor olacağız.

Şimdi toprak parçalarına gelelim, her kontlukta belli bir baronluk limiti var bu limit içerisinde bazı baronluklar zaten inşa edilmiş halde başlayabiliyor. 3 ana toprak parçası türünde herhangi bir değişiklik yok: Kaleler, Şehirler ve İbadethaneler. Kaleler size asker ve savunma sağlıyor, şehirler size vergi ve gelişmişlik sağlıyor, ibadethaneler ise size bir miktar vergi ve asker sağlayıp kontlukta kontrol seviyenizi yükseltiyor. Bu da bir kontluğun hızlı gelişmesini istiyorsanız şehir, yüksek savunmaya sahip olmasını istiyorsanız kale yapmanız gerektiği anlamına geliyor.

DD4Holding.jpg

Bölgenin arazi koşullarına göre her toprak parçasının belli bir sayıda binaya erişimi var. Sıradan binalar genellikle vergi ve asker sayısına odaklanırken, savunma ve erzak gibi ek etkilere sahip olabiliyor. Bunlar birebir geliştirmeler olmaları neticesinde uzun vadeli yatırım olarak görebileceğiniz unsurlar.

DD4Buildings.jpg

İşi biraz daha ilginç hale getirmek için oyuna düklük başkent binaları konsepti ekledik. Bu binalar sadece de jure düklüğün başkent baronluğunda inşa edilebiliyor. Bunları inşa edebilmek ve bunlardan yararlanabilmek için o düklüğün unvanına sahip olmanız gerek. Böylelikle alakasız yerlerde kontluklara sahip olup bu binalardan dört beş tane yapamıyorsunuz keza tıpkı CK2’de olduğu gibi çok sayıda düklük unvanına sahip olmanızın çeşitli eksileri var. Bu binalar oldukça pahalılar ancak çok daha farklı kategorilere ayrılmış durumdalar. Askeri akademiler şövalyelerinizin daha etkili olmasını sağlarken, uç beylikleri kurmak tüm düklüğün daha savunulabilir olmasını sağlıyor. Kuşatma atölyeleri mancınıklarınızın daha etkili olmalarını sağlıyor vesaire.

DD4DuchyCapitalBuildings.jpg

Oyunda aynı zamanda özel türde binalara sahibiz. Bunlar hem antik hem de oyunun döneminde inşa edilen tarihsel binaları yansıtma amacı güdüyor. Haritada daha önceden belirlenmiş baronluklarda yer alan bu binalarda Piramitler veya Kolezyum gibi meşhurların yanı sıra Bamyan Buda Heykelleri gibi az bilinen şeyler de söz konusu. Oyun içerisinde Londra Kulesi veya Alhambra gibi inşa edebileceğiniz binalar var. Bu binaların her biri özel ve ilginç bonuslara sahipler ve bazıları harita üzerinde 3 boyutlu olarak görülebiliyor.

Bugünlük bu kadar, önümüzdeki hafta sizlere yeni entrika mekaniklerinden bahsedeceğiz.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

STRATEGYTURK TWITTER

Stellaris'te Juggernaut ve Mega Tersaneler #stellaris https://t.co/tEWyLMqb5Z https://t.co/1tFHRiSc0x
Hearts of Iron IV'te İstihbarat ve Şifre Kırma #hoi4 #heartsofiron4 https://t.co/2ntgU67cCM https://t.co/9Lmd3ONZLw

Strategyturk Flickr