Europa Universalis IV – Hindistan’da Kurulabilen Yeni Ülkeler

EU4’te bu hafta Hindistan’daki yeni kurulabilir ülkeler ve eski kurulabilir ülkelere olan değişikliklerden bahsediliyor.

Herkese merhaba, bugün 1.26 Mughals yamasıyla gelen yeni kurulabilir ülkeleri ve bu ülkelerin ulusal idealarını göstereceğim.

Dev Clash izleyenler Delhi’nin artık kurulabilir olduğunu görmüştür. Bir zamanlar Hindistan’ın neredeyse hepsini kontrolü altına alan bu görkemli imparatorluk, Timur’un gelmesiyle beraber zayıflamıştı. Şu an ülkenin başında olan Sayyid hanedanlığının şehri tutması zor gözüküyor çünkü hem komşuları Jaunpur hem de kendi vassalları Bahlul Lodi tahtı kendileri için istiyor. 1.26 ile Delhi’yi kurmak sadece özel görev ağacına değil, aynı zamanda yeni ulusal idealarına da erişebilmenizi sağlıyor.

DLH_ideas = {
start = {
cavalry_power = 0.15
diplomatic_reputation = 1
}

bonus = {
num_accepted_cultures = 1
}

trigger = {
tag = DLH
}
free = yes

dlh_afghan_nobility = {
army_tradition = 0.5
}
dlh_suppress_rebellion = {
global_unrest = -1
}
dlh_expansionism = {
core_creation = -0.1
}
dlh_textile_innovation = {
production_efficiency = 0.1
}
dlh_reconquest = {
max_states = 5
}
dlh_grand_trunk = {
global_own_trade_power = 0.1
}
dlh_throne_of_india = {
legitimacy = 1
}
}

Delhi’yi kurmak istemeyen Panjabi oyuncuları artık Sihizm’e geçtikten sonra Punjab’ı kurabilirler. Bu da Sih İmparatorluğu’nun kuruluşuna odaklanan yeni Hintli görev ağacının Sih dalını açacak.

Daha önceki günlüklerde de gösterdiğimiz gibi Nepal birkaç küçük ülkeye bölünmüş ve kurulabilir bir ülke olmuştu. Nepal militarist idealarını korurken bu küçük ülkeler kendi idealarına sahip.

nepalese_minor_ideas = {
start = {
land_morale = 0.10
manpower_recovery_speed = 0.1
}

bonus = {
infantry_power = 0.1
}

trigger = {
OR = {
primary_culture = pahari
primary_culture = nepali
}
}
free = yes

nep_construct_temples = {
build_cost = -0.1
}
nep_kashmiri_traders = {
merchants = 1
}
nep_new_festivals = {
tolerance_own = 1
}
nep_kavindra = {
prestige = 1
}
nep_seize_mountain_passes = {
defensiveness = 0.15
}
nep_judicial_reforms = {
stability_cost_modifier = -0.1
}
nep_end_division_of_domains = {
global_autonomy = -0.05
}
}

Hindistan’ın doğusuna gidersek, Orissa’nın vassal sürüsüne karşı koymayı cesaret edip yıkabilenler Orissa’yı kurabilecek. Orissa’yı kurunca onun özel görevlerine erişebilirsiniz ama bölgedeki tek seçeneğiz bu değil. Gonds ve Garjats’ı birleştirmeyi başaran Orta Hint ülkeleri Nagpur Krallığı’nı kurabilecek. Tarihsel olarak Gond krallıklarından biri tarafından kurulan ülke daha sonra Bhonsle Marathalarının yönetimine girip 18. yüzyıldaki en büyük Hint ülkelerinden biri olmuştu. Tüm yeni kurulabilir ülkeler gibi Nagpur’un da kendi özel ulusal ideaları var.

NAG_ideas = {
start = {
ae_impact = -0.15
land_morale = 0.15
}
bonus = {
free_leader_pool = 1
}
trigger = {
tag = NAG
}
free = yes

nag_unite_gonds_and_garjats = {
global_unrest = -2
}
nag_harsh_terrain = {
leader_land_manuever = 1
}
nag_send_for_artisans = {
build_cost = -0.1
}
nag_invite_maratha_warriors = {
army_tradition = 0.5
}
nag_light_cav = {
shock_damage = 0.1
}
nag_cultivating_the_forest = {
production_efficiency = 0.1
}
nag_no_cb_best_cb = {
unjustified_demands = -0.25
}
}

Güney Hintliler artık Deccan (Haydarabad) Nizamlığı’nı kurabilecekler. Tarihsel olarak Babür yönetiminde valilik yapan Nizamlar, Deccan Platosunun büyük bölümünü içeren bağımsız bir ülke kurmuştu. Deccan’ı kurmak özel ulusal idealar dışında Bahmani görev ağacına da erişim sağlayacaktır.

DEC_ideas = {
start = {
administrative_efficiency = 0.05
land_morale = 0.1
}

bonus = {
infantry_power = 0.1
}

trigger = {
tag = DEC
}
free = yes

dakani_language = {
#Copied from BAH
}
dec_diwan_funding = {
free_adm_policy = 1
}
dec_foreign_trade_privileges = {
global_trade_power = 0.1
}
dec_empower_paigah = {
land_forcelimit_modifier = 0.2
}
dec_modernize_the_sarf_e_khas = {
discipline = 0.05
}
dec_jewels_of_the_nizams = {
diplomatic_reputation = 1
}
dec_encourage_industries = {
global_trade_goods_size_modifier = 0.1
}
}

eu4_80.jpg

1756’dan alınan bu ekran görüntüsü Nagpur ve Deccan’ın dışında kurulabilen başka bir ülkeyi gösteriyor, Maratha İmparatorluğu’nu. Maratha 1.25’te zaten idealara sahipti ama 1.26 ile bunları geliştirip yeniden düzenledik.

MAR_ideas = {
start = {
manpower_recovery_speed = 0.15
global_manpower_modifier = 0.10
}

bonus = {
stability_cost_modifier = -0.1
}

trigger = {
OR = {
tag = MAR   #Marathas
tag = BDA   #Baroda
AND = {
TAG = GWA
primary_culture = marathi
} #Sindhias of Gwalior
}
}
free = yes

tradition_of_military_service = {
cavalry_power = 0.15
}
forts_of_maharashtra = {
defensiveness = 0.20
}
peasant_soldiers = {
infantry_cost = -0.2
}
office_of_the_peshwa = {
core_creation = -0.15
}
encourage_ties_with_brahmin_financial_families = {
reform_progress_growth = 0.15
}
reform_the_bureaucracy = {
global_trade_goods_size_modifier = 0.1
}
expand_maratha_navy = {
global_ship_cost = -0.1
}
}

Mewar’ın yeni görev ağacını takip ederek 5130 yılında süper güç olma yolunda ilerleyen Rajputana’yı kurabilirsiniz. Mewar da yeni ulusal idealar aldı. Eklenen Rajput ideaları ile Rajput Alaylarınız daha güçlü olacak.

RJP_ideas = {
start = {
free_mil_policy = 1
land_morale = 0.1
}

bonus = {
discipline = 0.05
}

trigger = {
tag = RJP
}
free = yes

rjp_imperial_legacy = {
core_creation = -0.1
}
rjp_land_of_petty_princes = {
global_manpower_modifier = 0.15
}
marwari_horses = {
cavalry_power = 0.15
movement_speed = 0.1
}
rjp_purbia_legacy = {
fire_damage = 0.1
}
rjp_protectors_of_the_dharma = {
tolerance_own = 2
}
rjp_expanded_artillery_arm = {
artillery_cost = -0.15
}
rjp_monumental_architecture = {
legitimacy = 1
}
}

MER_ideas = {
start = {
infantry_power = 0.1
infantry_cost = -0.2
}
bonus = {
war_exhaustion = -0.03
}
trigger = {
tag = MER
}
free = yes

mer_rajput_heartland = {
army_tradition_decay = -0.01
}
mer_victory_tower = {
prestige = 1
}
mer_kumbhalgarh = {
defensiveness = 0.15
}
mer_city_of_lakes = {
development_cost = -0.1
}
mer_recall_purbias = {
global_manpower_modifier = 0.15
}
mer_firearm_drilling = {
fire_damage = 0.1
}
mer_reorganized_rajput_regiments = {
discipline = 0.05
}
}

Bharat veya Hindustan’ı kurmak 1444’teki hiçbir ülke için kolay olmayacak. Tüm Hindistan altkıtası üzerinde hak ilan etmeden önce gerçekten de Hindistan’ın hükümdarı olmanız gerekecek. Bu ülkeleri kurmak oldukça zorlaşmış olsa da yeni bir görev ağacını paylaşıyorlar ve kendilerine ait ulusal idealara sahipler.

BHA_ideas = {
start = {
stability_cost_modifier = -0.1
state_maintenance_modifier = -0.15
}
bonus = {
years_of_nationalism = -5
}

trigger = {
tag = BHA
}
free = yes

bha_modernized_war_elephants = {
cavalry_power = 0.15
}
bha_united_india = {
num_accepted_cultures = 2
}
bha_sanskrit_golden_age = {
technology_cost = -0.05
}
bha_indian_army = {
discipline = 0.05
}
bha_ganga = {
tolerance_own = 2
}
bha_brahmin_administration = {
administrative_efficiency = 0.05
}
bha_rocketry = {
artillery_power = 0.1
}
}

HIN_ideas = {
   start = {
       max_states = 5
       global_manpower_modifier = 0.2
   }
   bonus = {
       discipline = 0.05
   }
   trigger = {
       tag = HIN
   }
   free = yes

   hin_sepahi = {
       infantry_power = 0.15
   }
   hin_persianate_court = {
       advisor_cost = -0.1
   }
   hin_indian_empire = {
       years_of_nationalism = -5
   }
   hin_peacock_throne = {
       legitimacy = 1
   }
   hin_gunpowder_empire = {
       fire_damage = 0.1
   }
   hin_sufism = {
       global_missionary_strength = 0.02
   }
   hin_industrialization = {
       development_cost = -0.1
   }
}

Bugünlük bu kadar! Gelecek hafta MP takımları ve yeni Hint kuşatma ekranı hakkında konuşacağız.

Yazar: Strategyturk

Sadece #strateji

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

STRATEGYTURK TWITTER

Crusader Kings II'de Kutsal Tarikat Değişiklikleri #ck2 #crusaderkings2 #strateji #oyun https://t.co/6qrhq0RG2D https://t.co/n0zVB1n9hS
Civilization VI - 20 Temmuz Yaması #civ6 #civilization #strateji #oyun https://t.co/tSt5dwdIVP https://t.co/QkflV6fpMa

Strategyturk Flickr