Europa Universalis IV’da 1.24 Japonya Yaması

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta DDRJake 1.24 yamasıyla birlikte yapılan performans geliştirmelerini, hata giderimlerini ve denge değişikliklerini tanıtıyor.

Herkese merhabalar, geçtiğimiz hafta sizlere 1.24 Japonya yamasıyla birlikte oyuna eklenen yeni ideaları, bölgeleri ve ülkeleri tanıtmıştık. Bugün sizlere oyunda yaptığımız performans geliştirmelerinden, hata giderimlerinden ve denge değişikliklerinden sözedeceğiz.

İlk olarak performansla başlayalım. Bir geliştirici günlüğünde performans geliştirmelerinden bahsetmek oldukça zor, güzel bir ekran görüntüsü çekip bu yeni performansın yanında core maliyetini %20 azalttığını veya generallerinize +1 shock verdiğini söylemem mümkün değil. Her ne kadar bahsetmesi çok kolay olmasa da 1.24 ile birlikte özellikle mikesc ve Groogy’nin çabaları sonrasında oyunda ciddi performans çalışmamız oldu.

Oyunda günlük hamlelere bakıldığında oyunu yavaşlatan unsurların ne olduğunu görebiliyoruz, aşağıda performans yükü olarak gündelik eylemleri inceleyebilirsiniz:

Eskiden:

7yrmRv.png

Gördüğünüğz gibi yapayzekayla ilgili işlemler oyunda en çok performans harcayan şeyler, onların hemen arkasından countries_serial işlemleri geliyor. Aynı zamanda oyun ilerledikçe performans kötüleşiyor, bunun sebebi oyun ilerledikçe daha çok sayıda daha büyük orduların olması ve bu hususta yapabileceğimiz bir şey yok ancak bu yavaşlama istemediğimiz bir düzeye gelmişti.

Yapılan çalışmalar sonrasında yukarıda gördüğünüz grafiğin şu şekli almasını sağladık:

POZ3XQ.png

Gördüğünüz gibi bazı noktalarda yükselişler var ancak yine de genel anlamda oyunun hafiflemesini sağlamış durumdayız. Burada sözü mikesc’e bırakıyorum:

Yapayzekanın gündelik yükü:

9DPXkQ.png

Eskiden çok sayıda paralel çalışma bulunuyordu bu çalışmalar yeşil çizgide hep birlikte başlayıp kırmızı çizgide hep birlikte sona eriyordu. Çok zamanlı işlemlerde bunu kullanmakta sakınca yok ancak oyun ilerledikçe daha geniş ülkeler bulunduğunda bu durum dezavantaja sebep oluyor çünkü yeşil çizgiyle kırmızı çizgi arasında gördüğünüz boşluklar israf ediliyor.

Yaptığımız değişiklikle birlikte her ülkenin yapayzeka işlemlerini kendi zamanlamasına göre yapmasını sağladık böylelikle israf olmadan işlemleri yapılabilir hale getirdik:

qJZq7W.png

Bu yazılanları özetlemek gerekirse 1.24 ile birlikte oyunun performansında ciddi bir artış bekliyoruz.

Cradle of Civilization ve beraberindeki 1.23 yaması ve bu yamadan sonra çıkan hotfix ile oyunda ciddi hata giderimlerinde bulunduk, 1.24 Japonya yaması tıpkı diğer yamalar gibi belli bir oranda hata giderimi içerecek, oyunda yanlış bir şeyle karşılaştıktan sonra Paradoxplaza’ya gelip bu hatayı detaylı bir şekilde rapor eden oyuncular sayesinde belli sıkıntıları daha kolay tespit edip giderebiliyoruz. 1.24 Japonya yamasıyla ticaret şirketlerindeki sorunlar gibi bazı bilinen sıkıntıları ortadan kaldıracağız.

Son olarak 1.24 Japonya yamasıyla birlikte bazı denge değişikliklerimiz olacak.

Bu denge değişikliklerinin birincisi oyunun erken döneminde orduların hızıyla alakalı. Gördük ki oyunda askerler, orduların tarihsel ilerleme kapasitelerine oranla bir hayli hızlı hareket ediyorlar ve bu sebeple orduların hızını 1.0’dan 0.7’ye çektik, ancak merak etmeyin bu hızı arttırmanın çeşitli yöntemleri var. İlk olarak göçebe devletler hükümetlerine bağlı bonusla daha hızlı birimlere sahip olabilecek, ordu talim mekaniği ordunuzun hızını %20’ye kadar arttırabilecek. Tam eğitimli birimler eğitimsiz birimlere oranla çok daha iyi konum alacaklar.

Oyundaki faiz oranı yüzdesi artık minimum 1 olabiliyor, bu değişiklikle birlikte oyunda borçların sonsuz para havuzu olarak görülmesinin önüne geçmeyi amaçlıyoruz. Bu sebeple faiz oranı azaltan bazı unsurlarda da zayıflatmalarımız oldu, son olarak ordu profesyonelliği mekaniğinde Supply Depot özelliği artık 2 yıl yerine 5 yıl etkili olacak. Reserves Morale etkisi günlük moral hasarının artması sebebiyle artık daha etkili ve General Costs ile yer değiştirmiş durumda.

Tabi ki 1.24 Japonya yamasıyla daha farklı değişikliklerimiz ve hata giderimlerimiz de olacak, bunlardan gelecekteki geliştirici günlüklerinde sözedeceğiz. Bugün Paradox Interactive Twitch kanalında yapılacak Dev Clash etkinliğini kaçırmayın: http://www.twitch.tv/paradoxinteractive

Yazar: Strategyturk

Sadece #strateji

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

STRATEGYTURK TWITTER

Stellaris'te 2.0.3 Yaması #stellaris https://t.co/mTwdUYixQ4 https://t.co/ZF4899qlK3
BattleTech Temelleri: Savaş (Video) #battletech https://t.co/GOorl8oyoP https://t.co/99u4dWsDcQ

Strategyturk Flickr