Europa Universalis IV’e Yeni Denizcilik Görevleri

Merhabalar, Europa Universalis için yazılmış bir diğer geliştirici günlüğüne daha hoşgeldiniz. Bugün Mare Nostrum ile birlikte gelecek ana özelliklerden bazılarına değinilecek.

İlk olarak, deniz görevleri tamamen sıfırdan oluşturulmuş, artık tek bir yerden gemilerinizin bu görevi ne zaman bırakmasını istediğinizi ve gemilerinizin görevlerini gerçekleştirirken ne kadar saldırgan olmalarını istediğinizi de ayarlayabiliyorsunuz.

Deniz görevleri yeni arayüze sahip, buradaki her görev deniz bölgelerini, kıyıları ya da ticaret bölgelerini hedef alıyor. Ticareti koru, korsanlık faaliyeti yürüt, korsanları avla, keşifler yap gibi eski görevler hala oyunda mevcut, Mare Nostrum ise bunların yanı sıra oyuna 3 yeni deniz görevi ekliyor.

  • Düşman Donanmasını Avla – Gemilerinize bu görev verildiğinde donanmanız belli bir bölgedeki derece olarak zayıf donanmaları yakalayıp batırmaya çalışacak.
  • Düşman Limanlarını Kuşat – Gemilerinize bu görev verildiğinde donanmanız ayrı parçalara ayrılıp belli bir bölgedeki tüm limanları ablukaya almaya çalışacaklar.
  • Taşıma Gemilerinin Önünü Kes – Gemilerinize bu görevi verdiğinizde donanmanız belli bir kıyı bölgesine çıkartma yapıldığında harekete geçip o çıkartmayı durdurmaya çalışacak.

Hasar görmüş gemileri donanmadan ayırma butonunda geliştirmelerde bulunulmuş, artık bu işlemi yaptığınızda gemiler otomatik olarak en yakın limana gidecek ve onarıldığında ayırdığınız donanmayı bulup o donanmaya geri bağlanacaklar.

1.16 ile birlikte amiraller ve kaşifler de kuşatma pip’ine sahip olabilecek. Bir amiralin sahip olduğu her kuşatma pip’i ablukanın etkisini %10 yükseltecek. Eğer Mare Nostrum’a sahipseniz erzak alanlarının içerisinde olmaları takdirde gemilere denizde amiral ataması yapabileceksiniz.

Bazı oyunculardan ablukaların haritada görünümünün kötü yansıtıldığına dair şikayetler almışlar ve buna istinaden artık haritada bir kıyı bölgeniz ablukaya alındığında o kıyıyı kırmızı olarak görünüyor. Eğer siz bir kıyı bölgesini ablukaya alıyorsanız o bölge mor ile görünüyor.

Deniz savaşları da tamamen yenilendi. Artık konumlanma adı verilen etken ortadan kaldırılmış, çünkü bu etken üzerinde oyuncunun kontrolü bir hayli zayıftı.

Artık deniz savaşlarında tek seferde kaç geminin ateş açabildiğinin bir sınırı var. 20 gemi sınır iken, kıyılarda %10 daha fazla olabiliyor bu sayı. Bunların yanı sıra amirallerin manevra kabiliyeti ile bu oran %10 değişikliğe uğrayabiliyor.

Bir gemi battığında tüm donanma moral hasarı alıyor, bu hasar %2’ye kadar çıkabiliyor. Batmakta olan bir gemi batmaktansa düşman tarafından ele geçirilebiliyor ve bu oran da düşmanın amiralinin manevra kabiliyeti ile belirleniyor. Eğer bir donanma savaştan çekiliyorsa o donanmanın ele geçirdiği düşman gemileri yokoluyor.

Takipte kalın, haftaya Condottieri özelliğinden bahsedeceğiz.
Forumda tartışın.

Yazar: Strategyturk

Sadece #strateji

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

STRATEGYTURK TWITTER

Hearts of Iron IV'da İstikrar ve Savaş Desteği https://t.co/kPYQxH6Unx https://t.co/Ns2wdnGjX6
Crusader Kings II'de Ortadoğu Harita Değişiklikleri https://t.co/Tszka599S5 https://t.co/XMYzrO8nTX

Strategyturk Flickr