Europa Universalis IV’te 1.27 Yaması Yenilikleri


EU4 günlüklerinde bu hafta 1.27 Poland yamasıyla gelecek yeniliklerden bahsediliyor.

Merhaba! Bugün 1.27 “Poland” yamasıyla gelecek yeniliklerin çoğuna göz atacağımız için uzun bir günlük olacak. Lafı fazla uzatmadan başlayalım.

Adından da anlayabileceğiniz gibi yamadaki çoğu yenilik Polonya odaklı.

eu4_12.jpg

Haritayı biraz düzelttik ve yeni şehirler ekledik, ekran görüntülerinde de görebilirsiniz. Haritayı düzeltmedeki amacımız ise hem 1444’teki Polonya-Litvanya-Mozovya sınırlarını hem de daha sonraki bölünmeleri doğru bir şekilde yansıtmaktı.

Polonya görev ağacı da genişletildi. Jagiellon imparatorluğunu kurarken personal unionlar (birleşmeler), Varna’nın intikamını alma ve Doğu Polonya’ya yatırım yapma gibi görevler size yardım edecek. Görev ağacı Commonwealth’i kurduğunuz zaman genişleyecek.

Tötonlar 1444 yılında yeni eklenen bir event zinciri (Prusya Konfederasyonu) ile zayıflıyor ve eğer vatandaşlarıyla baş edemezse Polonya’ya istikrarı sağlama şansı doğuyor.

eu4_13.jpg

Burada Litvanya’nın yeni şehirlerini görebilirsiniz. Büyük olan şehirler daha küçük parçalara ayrıldı ve Lubnie’ye eklenen bir fort ile Ruslara karşı savunmak kolaylaştı.

Litvanya’nın genişletilmiş yeni görev ağacı Ruthenia’nın gelişmesine odaklı ve aynı zamanda Polonya veya Muscovy ile de bir birleşmeye yol açabiliyor.

Bu bölgedeki küçük ülkelere yeni ulusal idealar da ekledik:

RIG_ideas = {
start = {
garrison_growth = 0.25
development_cost = -0.1
}
bonus = {
manpower_recovery_speed = 0.2
}
trigger = {
tag = RIG
}
free = yes
rig_legacy_of_bishop_albert = {
papal_influence = 2
monthly_fervor_increase = 0.25
church_power_modifier = 0.1
}
rig_hanseatic_port = {
trade_efficiency = 0.1
}
rig_monopoly_rights = {
global_own_trade_power = 0.25
}
rig_denounce_witchcraft = {
global_missionary_strength = 0.02
}
rig_free_city = {
diplomatic_reputation = 1
}
rig_fortify_riga = {
defensiveness = 0.2
}
rig_restore_brothers_of_the_sword = {
discipline = 0.05
}

rig_legacy_of_bishop_albert:0 "Legacy of Bishop Albert"
rig_legacy_of_bishop_albert_desc:0 "Bishop Albert founded Riga in 1201, establishing many of its institutions. Establishing the city not only as a center of commerce and trade, Bishop Albert also ensured that Riga would be a city of faith. "
rig_monopoly_rights:0 "Monopoly Rights"
rig_monopoly_rights_desc:0 "Treaties have long held that all trade in Livonia must pass through Riga. As borders change and old agreements are forgotten, we must ensure that our trade monopolies are protected."
rig_hanseatic_port:0 "Hanseatic Port of Riga"
rig_hanseatic_port_desc:0 "Riga is recognized as a Hanseatic port, and many wealthy and influential merchants call it home. We should take advantage of the League's mercantile expertise as we craft our economic policies."
rig_denounce_witchcraft:0 "Denounce Witchcraft"
rig_denounce_witchcraft_desc:0 "We must always be on the watch for witches that hide among us. Their malicious influence can be found almost everywhere in these troubled times; that seemingly-frail old woman, this sinister black cat, even the statue of the Virgin must not elude our watchful eyes. But wait, did that statue just look at me? Let's see if it floats!"
rig_free_city:0 "Free City of Riga"
rig_free_city_desc:0 "We cannot look only to the Hansa and the knightly orders to protect us. Emissaries should be sent to the German princes and even to the Emperor himself to guarantee Riga's freedoms."
rig_fortify_riga:0 "Fortify Riga"
rig_fortify_riga_desc:0 "Riga is no stranger to having to endure a siege. But with the likelihood of more conflict to come, we should take measures to fortify the city against whatever enemies may be marching toward us."
rig_restore_brothers_of_the_sword:0 "Restore the Brothers of the Sword"
rig_restore_brothers_of_the_sword_desc:0 "The Livonian Brothers of the Sword have fallen far since their inception. It is our duty to revive this Knightly Order and reform it into an army worthy of God's favor."
}
CHR_ideas = {
start = {
land_morale = 0.1
global_regiment_cost = -0.1
}
bonus = {
state_maintenance_modifier = -0.15
}
trigger = {
tag = CHR
}
free = yes
chr_legacy_of_the_old_principality = {
max_states = 3
}
chr_cossack_regiments = {
cavalry_power = 0.15
}
chr_regimental_barracks = {
global_manpower_modifier = 0.2
}
chr_konotop_fortress = {
defensiveness = 0.15
}
chr_local_councils = {
global_unrest = -2
}
chr_renovate_transfiguration_cathedral = {
tolerance_own = 2
}
chr_cultivate_the_east_dniepr = {
trade_goods_size_modifier = 0.1
}
}
chr_legacy_of_the_old_principality:0 "Legacy of the Old Principality"
chr_legacy_of_the_old_principality_desc:0 "Chernigov was once the largest principality in Kievan Rus, and second in political importance only to Kiev itself. We are no strangers to the administration of lands that stretch far beyond our capital."
chr_cossack_regiments:0 "Field Cossack Regiments"
chr_cossack_regiments_desc:0 "We must adapt to the new reality of the steppes; the growing influence of the Cossacks. We must make agreements with them that guarantee their autonomy while ensuring their military service to the state."
chr_regimental_barracks:0 "Expand Regimental Barracks"
chr_regimental_barracks_desc:0 "To house both our native soldiers and the Cossack regiments we employ, we must expand our regimental barracks and implement a formal system of recruitment."
chr_konotop_fortress:0 "Konotop Fortress"
chr_konotop_fortress_desc:0 "We must construct a new fortress along the banks of the Konotopka river. It shall be a modern bastion, utilizing the latest engineering techniques and a model for our future fortification efforts." chr_local_councils:0 "Local Governance Councils"
chr_local_councils_desc:0 "The needs of each locality in our realm can differ wildly, and it can be difficult to administer them with a common policy. We should encourage local councils to govern themselves to an extent so that they can attend to their own needs."
chr_renovate_transfiguration_cathedral:0 "Renovate the Transfiguration Cathedral"
chr_renovate_transfiguration_cathedral_desc:0 "As the oldest remaining structure in the city, the Transfiguration Cathedral is a reminder of past glories as well as a symbol of our enduring faith. The Cathedreal should be renovated, symbolizing a renewal of our ambitions and spiritual dedication."
chr_cultivate_the_east_dniepr:0 "Tame the Grasslands"
chr_cultivate_the_east_dniepr_desc:0 "The left bank of the Dnieper could be the breadbasket of Europe, if only the wild grasslands could be tamed. We must invest in the region's cultivation so that its full potential can be realized."
cossack_ideas = {
start = {
global_unrest = -2
loot_amount = 0.25
}
bonus = {
shock_damage = 0.1
}
trigger = {
has_reform = cossacks_reform
}
free = yes
cossacks_escaped_serfs = {
manpower_recovery_speed = 0.2
}
cossacks_hetmanate = {
republican_tradition = 0.5
}
zaz_steppe_riders = {
# as the ZAZ idea, land attrition
}
cossacks_insults = {
power_projection_from_insults = 1
}
cossacks_military_society = {
army_tradition = 0.5
}
cossacks_free_the_serfs = {
years_of_nationalism = -5
}
cossacks_registered = {
possible_mil_policy = 1
}
}
cossacks_escaped_serfs:0 "Escaped Serfs"
cossacks_escaped_serfs_desc:0 "Many among the Cossacks were born into serfdom. Tired of feudal oppression, they fled their masters and sought lives of freedom on the steppes. We must continue to welcome escaped serfs into our society."
cossacks_hetmanate:0 "Cossack Hetmanate"
cossacks_hetmanate_desc:0 "There are no kings or khans among the Cossacks. Our Hetman may be our highest military commander, but in matters of state and society he is simply the first among equals. Political power lies in the Rada, our legislative and military assembly, in which all Cossacks can have their say."
cossacks_insults:0 "Scornful Insults"
cossacks_insults_desc:0 "A biting insult is often more effective than a carefully-worded missive. We know who our enemies are, and we have no fear of their armies. Thus we should not hesitate to tell them to kiss our arse!"
cossacks_military_society:0 "Military Society"
cossacks_military_society_desc:0 "There is almost no division between civil and military society among the Cossacks. Our nation is a Host, defined by its people rather than by the land we control, and its people are warriors. We must ensure that military divisions properly meet our administrative needs as the Host expands."
cossacks_free_the_serfs:0 "Free the Serfs"
cossacks_free_the_serfs_desc:0 "No man should suffer tyranny in a Cossack realm. When we conquer new territories, the serfs, peasants, and slaves there must be liberated immediately and integrated into our great Host."
cossacks_registered:0 "Cossack Registers"
cossacks_registered_desc:0 "As the ranks of our Host swell, we must keep account of the strength of each regiment, their numbers and how well they are supplied. A centralized registry will allow us to support the needs of all Cossacks."

eu4_15.jpg

Romanyalı ülkelerin – Eflak (Wallachia) ve Boğdan (Moldovia) – başlangıçtaki şehir sayıları da 3’ten 5’e çıkarıldı.

Yeni Romanyalı görev ağacı oyuncuları Osmanlı’ya karşı koalisyon kurma ve Balkanlardan atmaya odaklı, başarılı olurlarsa sultanı bile kazığa oturtabiliyorlar.

Kazık demişken, Kazıklı Voyvoda babasının ölümünden sonra ortaya çıkıp karşısında duranlara terör estirebiliyor.

Boğdan’a da biraz derinlik kattık. Artık Polonya’nın vassalı olmak yerine bağımsızlığı Polonya tarafından garanti edilen bağımsız bir devlet. Oyunun başında gelen bir event zinciri ile Polonya’da sürgünde olan Prens Roman tahtı ele geçirmeye çalışacak. Bu event zinciri Boğdan’ın Polonya veya Macaristan’ın altında march mı ya da bağımsız bir devlet mi olacağına karar verecek.

tatarmissions.jpg

Tatar hordalarının görev ağaçları da oldukça genişletildi. Fetihler artık sadece Rusya ve Ruthenia ile kısıtlı değil, eski Moğol İmparatorluğu’nun fethettiği yerler de görev ağacında yer alacak.

Hazır bahsetmişken…

eu4_25.jpg

Moğol İmparatorluğu artık kurulabilir bir devlet. Kurmak tabii ki kolay bir iş değil. İlk başta Yuan, Altın Horda veya İlhanlıları kurarak Cengiz Han’ın fethettiği çoğu yeri almanız gerekiyor. Kurmayı başarırsanız yeni Büyük Moğol Devleti hükümet reformuyla (Dharma’ya sahip değilseniz hükümet türüyle) ödüllendirileceksiniz. Büyük Moğol Devleti negatif yanları olmayan step hordasına benziyor ve en pozitif yanı da Manchular gibi ana kültüründen olan yerlerden Banner (sancak) birlikleri çıkartabilmesi. Bu arada not düşmek istiyorum, Banner birliklerini Mandate of Heaven varsa çıkartabiliyorsunuz, bu eklentiye sahip değilseniz birliklerin yerine disiplin bonusu alıyorsunuz.

Birkaç ulusal idea daha:

CRI_ideas = {
start = {
ae_impact = -0.1
leader_land_manuever = 1
}
bonus = {
core_creation = -0.25
}
trigger = {
tag = CRI
}
free = yes
cri_genghisid_legacy = {
cavalry_power = 0.2
}
cri_slavers = {
global_own_trade_power = 0.15
}
cri_ruthenian_raids = {
loot_amount = 0.25
}
cri_despoilers = {
leader_land_shock = 1
}
cri_free_cattle_grazing = {
production_efficiency = 0.1
}
cri_settle_the_steppes = {
build_cost = -0.1
manpower_recovery_speed = 0.1
}
cri_allow_nogai_protectorates = {
global_manpower_modifier = 0.25
}
}

cri_genghisid_legacy:0 "Genghisid Legacy"
cri_genghisid_legacy_desc:0 "Our forefathers rode with Genghis Khan as he ravaged the known world. We have kept our military traditions alive and continued to be ruled by Khans who claim descent from the Genghisid line."
cri_slavers:0 "Slavers of the Steppe"
cri_slavers_desc:0 "There is a fortune to be made from the slave trade; unwitting Christians who fall into our grasp fetch a high price in Turkish, Arabian, and Persian markets."
cri_ruthenian_raids:0 "Lead Raids into Ruthenia"
cri_ruthenian_raids_desc:0 "We must continue to lead raids into the heart of Ruthenia. Though the region is more destitute than it was in the time of Genghis Khan, we are skilled at extracting plunder and tribute from the terrified villagers."
cri_despoilers:0 "Despoilers"
cri_despoilers_desc:0 "Our raiders strike rapidly and without warning. Utterly unable to anticipate our attacks, our enemies will surely cower before us."
cri_free_cattle_grazing:0 "Free Cattle Grazing"
cri_free_cattle_grazing_desc:0 "We place no restrictions on pastoral farmers for the grazing of their great herds of horses and cattle. Herders are free to go about their business as they wish, able to traverse the steppe safely and trade freely."
cri_settle_the_steppes:0 "Settle the Crimean Steppe"
cri_settle_the_steppes_desc:0 "It is time that we established more permanent settlements. We should identify suitable locations to establish these settlements, making sure to take into account the flow of trade and the most defensible terrain."
cri_allow_nogai_protectorates:0 "Accept Nogai Protectorates"
cri_allow_nogai_protectorates_desc:0 "Several of the Nogai tribes to the west seek our protection. We should take them under our wing, guaranteeing the safety of their people in exchange for their military service.
ILK_ideas = {
start = {
cavalry_power = 0.2
cavalry_cost = -0.15
}
bonus = {
cavalry_flanking = 0.5
}
trigger = {
tag = ILK
}
free = yes
ilk_restored_ilkhanate = {
legitimacy = 1
horde_unity = 1
}
ilk_favor_sufism = {
tolerance_heretic = 2
}
ilk_persian_language_at_court = {
num_accepted_cultures = 1
}
ilk_yam_networks = {
movement_speed = 0.15
envoy_travel_time = -0.25
}
ilk_mongol_peace = {
years_of_nationalism = -5
}
ilk_patronize_observatories = {
technology_cost = -0.05
}
ilk_recruit_turkoman_gunners = {
fire_damage = 0.1
}
}
ilk_restored_ilkhanate_desc:0 "The Ilkhanate was originally established to secure Mongol rule over Persia in 1256. Many who have sought to rule Persia since have sought legitimacy by claiming descent from Genghis Khan, but our nation is a true revival of the first Ilkhanate. None can question our right to rule."
ilk_persian_language_at_court:0 "Persian Language at Court"
ilk_persian_language_at_court_desc:0 "Promoting a single language for use at court and within the state bureaucracy has clear advantages. Many of our elites have already adopted Persian as a second language, recognizing it as a prestigious and generally understood tongue throughout the Muslim world."
ilk_yam_networks:0 "The Yam"
ilk_yam_networks_desc:0 "Genghis Khan established a system of relay stations, supply networks, and intelligence gathering to be employed across the Mongol Empire to ease the burdens of governing an empire spanning thousands of miles across. We should restore the Yam so that our armies and envoys can travel efficiently through the realm."
ilk_mongol_peace:0 "Mongol Peace"
ilk_mongol_peace_desc:0 "Those who submit willingly to the Ilkhan can be sure that they will enjoy his protection. As word spreads of our benevolent and tolerant rule, resistance to our conquests will surely subside."
ilk_patronize_observatories:0 "Patronize Observatories"
ilk_patronize_observatories_desc:0 "The first incarnation of the Ilkhanate heavily patronized the study of the heavens, funding observatories and inviting renowned astronomers to court. We should emulate our forebears' love of the sciences by restoring the old observatories."
ilk_favor_sufism:0 "Favor Sufism"
ilk_favor_sufism_desc:0 "When our ancestors converted to Islam, they preferred the mystical teachings of Sufi scholars to the sectarian politics of the conventional Ulema. We should invite such scholars to court and promote a tolerant policy towards all Muslims in our realm."
ilk_recruit_turkoman_gunners:0 "Recruit Turkoman Gunners"
ilk_recruit_turkoman_gunners_desc:0 "It would be foolish to ignore the services offered by the Turkoman soldiers who have begun to settle in our realm. Handheld firearms are the future of warfare, and these Turkomans have mastered that art."

eu4_19.jpg

Son olarak da Dharma sahiplerine yeni hükümet reformları gelecek.

Venedik Hükümeti (Dharma’ya sahip değilseniz hükümet türü olarak) kura ile seçim yapan özel bir tüccar cumhuriyeti çeşididir. Kura seçimlerine sahip olan hükümetlerde yolsuzluk düşüktür, yöneticiler ölene kadar hüküm sürer, seçilen yöneticiler daha yaşlı olur ve seçilenlerin adm, dip ve mil değerleri rastgele belirlenir. Seçimlerde size 3 aday sunulur ve republican tradition (cumhuriyetçi geleneği) karşılığında bunlardan birini seçebilirsiniz. Alternatif olarak, hiç republican tradition masrafı çıkartmadan aralarından kura ile rastgele seçebilirsiniz.

Venedik ile oynamayanlar için de Sortition hükümet reformu cumhuriyetlere kurayla seçim yapmayı açacak.

Geliştirme sürecinin sonlarına yaklaştığımızda zaten Sortition adlı bir hükümet reformu olduğunu fark ettik ve bu yüzden var olan reformu değiştirmeye karar verdik. Cumhuriyetlere 9. seviyede açılan 2 yeni reform ekledik:

  • Appointment by Committee (Komite ile Atama) advisor masraflarını düşürüyor ve fazladan bir advisor’a izin veriyor.
  • Bureaucratic Apparatus (Bürokratik Araç) territory’lerdeki minimum otonomiyi düşürüyor.

Hintli ülkelere de 2 yeni hükümet reformu ekledik:

  • Permanent Marathas Council (Kalıcı Maratha Konsülü), Marathas estate’ine sahip olan ülkeler için açık. Recruit Advisor seçeneğini +1 shock’a sahip general çıkartmayla değiştirir ve +%5 disiplin verir. Bu reform ile Maratha daha sadık ve nüfuzlu olurken, Nobles (soylular) bunun tam tersi etkilere sahip olur.
  • Governmental Purbias Register (Purbia Hükümet Sicili), Rajputs estate’ine sahip olan ülkeler için açık. Enlist Purbias seçeneğini Rajput alaylarına fazladan fire hasarı ve disiplin verme seçeneği ile değiştirir. +%5 moral toparlama hızı da verir. Bu reformu geçirmek Rajputs’u daha sadık ve nüfuzlu yaparken Nobles bunun tam tersi etkilere sahip olur. Rajput alayları da dengelendi, artık -%25 Army Drill Decay (Ordu Talim Azalması), -%50 Reinforce (Takviye Etme) masrafı ve %5 morale sahipler.

Bugünlük bu kadar. Gelecek hafta 1.27’de yapılan tüm değişikliklerin listesini yayınlayacağız.

Yazar: Cem Kaya

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

STRATEGYTURK TWITTER

Europa Universalis IV - 1.28 "Spain" Yamasındaki Yapay Zeka Geliştirmeleri #eu4 #europauniversalis4… https://t.co/LZYz0HHXOs
Hearthstone'da Ekim 2018 Kart Değişiklikleri #hearthstone https://t.co/lnSI8XWE2q https://t.co/QJRT5QiUI5

Strategyturk Flickr