Europa Universalis IV’te 1.30 Yamasındaki Ufak Değişiklikler II

Europa Universalis IV’ün bu haftaki günlüğünde 1.30 yamasıyla yapılacak ufak değişikliklerden bahsediliyor.

Merhaba! Bugün bir sonraki yamayla gelecek olan ve yaşam kalitesini arttıracak olan çeşitli işlevlere göz atacağız. Bunların çoğuna ücretsiz olarak erişebileceksiniz. İşlevler haricinde, daha önceki günlüklere gelen yorumlar doğrultusunda yaptığımız değişikliklerden de bahsedeceğim. Eklentiyle birlikte gelecek bir özellikle başlayalım o halde.

Elinizden, öldüğünüzde ülkenizi güvenle devralacak bir varisiniz olmasını ummaktan başka bir şey gelmiyor mu? Habsburgların unvanlarınıza çöreklenmesine izin vermemelisiniz! Monarşilere, saygı duyulan kralınızın kendi hanesinden olmayan birini varis tayin edebilmesini sağlayan bir özellik ekliyoruz. Artık varis oluşturabileceksiniz.

fonk-1.png

Bunu gerçekleştirebilmek için gerekenler:

  • Naiplikte olmamak.
  • Savaşta olmamak.
  • Pozitif prestije sahip olmak.
  • En az 90 meşruiyete sahip olmak.

Bu özelliği kullanmak 20 meşruiyet ve 20 prestije mal olurken, baştaki hanedan haricindeki yerel bir hanedandan iddiası güçsüz bir varis kazanmanızı sağlayacak.

Sırada 1.30 yamasıyla sunulacak özellikler var. Öncelikle bir önceki günlükte fark etmiş olabileceğiniz bir şeyden bahsedeceğim.

fonk-2.png

Artık farenizi ülke armasının üzerine getirdiğinizde o ülkenin sınırları haritada kırmızıyla yanıp sönecek. Bu durum, sol üst köşedeki büyük oyuncu ülkesi arması haricindeki tüm armalarda geçerli olacak.

Sıradaki özelliğimizi dün göstermiştim. Küçük bir ekleme olsa da insanların hoşuna gideceğini düşünüyorum. İstikrar arayüzüne tüm vilayetleri core yapma tuşu ekledik.

fonk-3.png
Bir önceki günlüğe yeniden bakarsanız yeni yönetim kapasitesi mekaniklerine yer açmak ve tüm gerekli bilgileri oyunculara sunmak için istikrar arayüzünü yeniden tasarladığımızı görebilirsiniz.

Bu özellik hakkında söylenecek pek bir şey yok, zira her şey ortada. Puanınızın yettiği kadar vilayeti tek seferde core yapmaya yarıyor. Şunu da eklemeliyim ki, programcılarımız 3.000’den fazla vilayete sahip olunduğunda makroyönetim arayüzünde ve çeşitli listelerde bir dizi sorunla karşılaşmış.

Bir sonraki özelliğimiz ise tabi devletlerinizin görev ağaçlarını görebilme seçeneği.

fonk-4.png

Tabi devletlerden elde edeceklerini maksimize etmek isteyen ve hatta görev ağaçlarından uzun vadede çıkar sağlamak isteyenlerin işine yarayacaktır.

Görevlerden bahsetmişken, içerik tasarımcılarımız gereksinim ve ipuçları kısımlarını netleştirmeye çalışıyor.

fonk-5.png

Bir de gereksinimleri sağlamaya ne kadar yaklaştığınızın görüldüğü kısma ekleme yapıyorlar. Modcu arkadaşlar için iyileştirdiğimiz bazı kodları yazıyorum:

  • Num_of_owned_provinces_with
  • Num_of_provinces_owned_or_owned_by_non_sovereign_subjects_with
  • Calc_true_if

Sırada ise generallerinizi yönetmenizi bir tık daha kolaylaştıran değişiklikler var.

fonk-6.png

Ülkenizin askeriye arayüzünde artık liderleri kontrol ettikleri ordu ya da donanmalardan alabileceksiniz. Bu fonksiyona ek olarak, temelde var olma biçimlerini ya da ölme biçimlerini biraz değiştirdik.

fonk-7.png

Artık liderlerin de monarklar gibi yaşları olacak. Bunu iki nedenden ötürü ekledik. Birincisi, bir liderin bu dünyada ne kadar zamandır var olduğunu ve komuta ettiği güce daha genç birini atayıp atamamaya doğrudan karar verebilmenizi sağlamak. İkincisi ise lider olarak kullanılan monarkların ölme olasılığının hesaplanış biçimini düzenlememizi sağlamak. Ordunun başında bulunan monarklar artık yaşlarına göre ölüp ölmeme hususunda iki kez kontrolden geçmeyecek, fakat majestelerini sağlığı hala sahada olduğu için tehlikede olacak.

Son iyileştirmemiz hepimizin doğru olduğunu bildiği bir şeyi, ekibimizde İsveç’i kayırma diye bir şeyin söz konusu olmadığı kanıtlar nitelikte. İşte sırf bu yüzden Avrupa’nın öteki deniz güçleriyle daha iyi rekabet edebilsin diye Danimarka idealarını güncelledim.

Gelenekler

  • %5 Gemi Dayanıklılığı
  • %10 Vergi Alımı

Bonus

  • %10 Donanma Angajmanı

İskandinav Hükümdarların Mirası

  • %10 Şok Hasarı

Vornedskab

  • %20 Küresel İnsangücü Kazanımı
  • %20 Küresel Denizci Kazanımı

Eski Donanma Gelenekleri

  • %10 Donanma Morali
  • %5 Donanma Çekilme Olasılığı

Rentekammer

  • -%15 İnşa Maliyeti

Klaedekammer

  • -%15 Donanma Bakım Masrafı

Genişletilmiş Tersaneler

  • +%50 Donanma Güç Limiti

Den Danske Lov

  • -1 Küresel Huzursuzluk

Günlüğü bitirmeden önce, bundan önceki günlükleri paylaşmamızın ardından yaptığımız değişikliklerden bahsetmek istiyorum.

Öncelikle gemiler için çekilme olasılığını %3’ten %10’a çıkararak daha makul bir savaştan çekilme ve taze gemilerinizi savaşa sokma olanağı sunmak istedik.

Yönetim kapasitesini aşmanız durumunda yiyeceğiniz yönetim verimliliği cezasını %100 seviyesinde +%20 core oluşturma maliyeti ve +%100 danışman maliyeti olarak değiştirdik. Yönetim verimliliğinin bizim yansıtmak istediğimizden çok daha fazla yan etkisi olduğunu görünce yerine core oluşturma maliyetini koymaya karar verdik. Kapasiteyi aştığınızda sizlere maddi yük olması için eyalet bakımını da eklemeyi düşündük ama hem bölgelerin bakımı için ödeme yapmamanız hem de iflas etmeniz halinde dahi negatif etkilenmeye devam edeceğiniz bir ölüm döngüsüne kolayca girme olasılığınız olduğundan bundan vazgeçtik. Danışmanların, yönetiminiz üzerindeki baskıyı temsil etmeleri, tamamen kontrolünüzde olan bir mali yükümlülüğe sahip olmaları ve verdikleri ilave bonusların puan oluşumuna dolaylı olarak etki göstermesinden ötürü iyi bir seçenek olduğunu düşündük.

Yönetim kapasitesiyle birlikte önceden vilayetlere bağlı olan eski yönetim mekanikleriyle de oynadık. Tüccar Cumhuriyetleri ve Prusya Militarizasyonu’nun cezaları yeniden ayarlandı. Tüccar Cumhuriyetleri artık core yapılan vilayetlerden kaynaklı cumhuriyetçi gelenek cezası almayacak. Bunun yerine eyalete bağlanan toprakları ve bölgelerinin yönetim maliyeti diğer uluslara kıyasla %25 daha fazla olacak. Ticaret şirketleri ise daha düşük bir miktar ödeyecek. Militarizasyon cezası artık ülkenin yönetim kapasitesine göre şekillenecek ve %100’ün üstüne çıktığında -1 militarizasyon etkisine sahip olacak. Ancak, Prusya Monarşisi/Cumhuriyeti zaten yönetim biçiminden kaynaklı olarak -%50 yönetim kapasitesine sahip olduğundan büyük miktarda vilayeti Osmanlı İmparatorluğu kadar verimli bir şekilde yönetemeyecek.

fonk-8.png

Önümüzdeki hafta çok eski bir günlükte bahsettiğimiz bir mekanik olan paralı askerleri ziyaret edeceğiz. Paralı askerlerden son bahsedişimizden bu yana epey zaman geçti. Vizyonumuz aynı kalsa da işleyişlerinden ve ekledikleri içeriklerden ayrıntıyla söz etmek istiyorum. Haftaya görüşürüz!

Yazar: H. Serhat Çavunt

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

STRATEGYTURK TWITTER

18:00'da Imperator: Rome Magna Graecia ön gösterimiyle yayında olacağız: https://t.co/dEkfLjgjDK https://t.co/asuHLCTTXt
Crusader Kings III'te Örgütleşmeler ve İç Savaşlar #ck3 https://t.co/SfKA5Etuae

Strategyturk Flickr