Europa Universalis IV’te Almanya’daki Olası Harita Değişiklikleri

Europa Universalis IV günlüklerinde bu hafta Almanya’da yapılacak olan olası harita değişikliklerinden bahsediliyor.

Almanya hakkında konuşalım. Başlamadan önce birkaç dakikalığına aşağıdaki görüntüyü incelemek istiyorum:

nightmare.jpg

Belki daha önce görmüşsünüzdür. Bu harita muhteşem, güzel ve oldukça azimli olan EU4 modu “Voltaire’s Nightmare”den alındı. Bunu veya bunun gibi bir şeyi normal EU4’e eklemeyeceğimizi söyleyebilirim.

Peki ne yapacağız? Öncelikle birkaç yarı bağımsız kantonlar eklemektense “İsviçre” gibi 1444 yılında soyut olan kavramları kullanmaya devam edeceğiz. “Doğruluk” belli bir noktadan sonra gereksiz hale geliyor, gelmeseydi her yer Voltaire’s Nightmare modundaki gibi olurdu. Bize bu konularda yol gösteren şey doğruluk değil, iyi ve güzel bir tasarım.

Bölgeyi tasarlarken bize rehber olacak birkaç madde yazmıştım, bunların birkaçını sizlerle paylaşacağım. Bunlar rehber olsa da kesin kurallar değil, daha sonra bazı istisnalar olabilir.

  • Özgür şehirlerin kontrol ettiği şehirler Frankfurt büyüklüğünde olmalı. Böylece daha fazla yere sahip oluruz ve özgür şehirler ile diğer tek şehirli ülkeler daha kolay ayırt edilir.
  • Diğer tüm şehirler özgür şehirlerden kolay ayırt edilecek kadar büyük olmalı. Bu madde ayrıca bölgeyi nasıl böleceğimizle ilgili bir sınır da koymuş oluyor.
  • Almanya’da dev miktarının artması beklenen bir şey ama yine de kontrol altında tutmayı hedeflemeliyiz. Almanya, Avrupa yamasında 1.28’e göre diğer ülkelerden çok daha fazla gelişmiş olmamalı.
  • Avusturya, Burgonya, Bohemya gibi büyük ülkelerin başlangıçtaki dev’lerini arttırmaktan özellikle kaçınmalıyız.
  • Yeni dev’ler güçsüz ve/veya yeni ülkelere eklense daha iyi olur.
  • Bazı ülkeleri doğruluk ve tarihsel gerçekçilik nedeniyle bölmek çekici gelse de büyük, orta ve küçük ülke karışımını unutmamalıyız. Böyle değişikliklerin dengeyi nasıl değiştireceğini daha dikkatli değerlendirmeliyiz.
  • Vasal olarak başlayan yeni ülkeler eklerken bağımsızlık isteklerini %50’nin altında tutmamız lazım. Eğer vasalın efendisinin dev seviyesini aşırı derecede arttırmadan bu oran tutturulamıyorsa vasal eklenmemeli.
  • Bağımsız tek şehirli ülkeler eklemekten kaçınmalıyız. Ekleyebileceğimiz yüzlerce tek şehirli devlet var ama bunlar oyunda bulunmamalı. Yeni tek şehirli devletler ya özgür şehirler olmalı ya da eklenmesi çok iyi bir nedene sahip olmalı.
  • Bir ülkenin topraklarını birbirinden ayrı yapmaktan kaçınmalıyız. Sınırlar bir bütün olmalı yoksa askeri geçiş gibi birçok sorunla karşılaşırız.
  • Hangi şehrin hangi şehre komşu olduğu daha iyi görülebilmeli, sınır her zaman birkaç pikselden daha fazla olmalı. Aynı şekilde 4 şehrin bir noktada birleştiği sınırlardan olabildiğince kaçınmalıyız (ABD’deki Four Corners gibi).
  • Güzel görünmeli. Şehir sınırları, ülkeler, tarihi sınırlar konusunda estetiği de düşünmeliyiz.

Daha önceki yamalarda Almanya’nın nasıl olduğu hakkında konuşmayacağım, doğrudan olası değişikliklere değineceğim.

southgermany.jpg

Bavyera 1.28 yamasında oldukça bütün gözüküyor ama gerçekte böyle değildi. Münih, Lanshut ve Ingolstadt temelli bazı dükalıklar arasında bölünmüştü. Bavyera 1503’te VI. Albrecht tahtın artık en büyük çocuğa geçeceğini ilan ettikten sonra birleşmişti. Bavyera’da ayrıca Passau Psikoposluğu ve Regensburg özgür şehir vardı. 1444’te kaç Bavyeralı ülkenin olacağına daha karar vermedik ama bu sayıyı arttırmak niyetindeyiz. Bölgenin dev sayısı Avusturya ve Bohemya ile karşılaştırdığımızda oldukça sönük kalıyor, bu nedenle artmasını bekleyebilirsiniz.

Batıya döndüğümüzde Svabya’ya daha fazla özgür şehir ekleyebileceğimizi ve büyük Wurttemberg şehrini bölebileceğimizi görüyorum. İsviçre biraz daha karışık. Her şehri birer ülke olarak eklemeyi tabii ki istemiyoruz ama İsviçre Konfederasyon’u 1444’te oyunda olduğu kadar büyük değildi. Örneğin Graubünden daha ülkeye katılmamıştı bile. En azından bir şehir eklemeyi ve Cenevre şehri için bir ülke eklemeyi düşünüyoruz. Ayrıca bu özel konfederasyon “hükümetini” nasıl daha iyi yansıtabileceğimizi düşünüyoruz. Bunun hakkında daha sonra konuşacağım. Bunu yanında Alplerdeki geçitlerin üzerinde daha fazla çalışabiliriz. Savoy ve Piedmont arasında bir geçit olmalı, Piedmont ve Wallis arasındaki geçit ise önemsiz görünüyor.

northgermany.jpg

Burası da Kuzey Almanya. Yukardaki maddelerde de bahsettiğim gibi Saksonya ve Brunswick’i bölmek çekici geliyor ama bu bölgede HRE’de farklı güç seviyeleri dengesini tutmak için bundan kaçınmalıyız. Örneğin Saksonya büyük ihtimalle birleşik kalacak. Ancak bölünebilecek veya yeni ülkeler oluşturulabilecek bazı aday ülkeler de var. Pomeranya ve Silezya bölünebilir gibi duruyor. Luneburg, Verden ve Magdeburg’a şehirler eklenip bu ülkeler tek şehirli olmaktan kurtulabilir. Nordhausen özgür şehri gibi yeni tek şehirli ülkeler de ekleyebiliriz. Hangi şehirleri ve bölgeleri ekleyeceğimiz konusunda uzunca ve detaylıca konuşacağız.

Benelüks bölgesine gelirsek, bu bölge oyun çıktığından beri sık sık değişti. Burada şehir yoğunluğunu çok fazla artırmadan yapılabilecek pek bir şey yok. Bununla birlikte  Flanders’a yeni bir şehir ekleyebiliriz, Brabant’ı bölüp Julich şehrini ekleyebiliriz (gerçi şu an bu konuda pek emin değiliz). Frizya-Utrecht sınırı şikayet aldığımız noktalardan biri ve bu sorunu yeni bir şehir eklemeden çözmeye çalışacağız. Ayrıca kıyı boyunca Frizyalı kültürü ekleme önerisi geldi, bu da değerlendirdiğimiz bir şey.

Umarım harita değişiklikleri hakkında nasıl düşündüğümüzü biraz anlatabilmişimdir. Almanya ve HRE için olan önerilerinizi de duymak istiyorum. Bu olası harita değişikliklerinden bahsettiğimiz son günlüktü. Gelecek hafta görev ağaçları hakkında konuşacağım.

Yazar: Cem Kaya

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

STRATEGYTURK TWITTER

EU4'te Palatinate, Mainz, Trier ve Köln Görev Ağaçları ve Yeni İdealar #eu4 https://t.co/VG3DF85tGH
Total War: Three Kingdoms - Eight Princes #totalwar #threekingdoms https://t.co/W2ZQ41YpZy

Strategyturk Flickr