Europa Universalis IV’te Amerika Yerlilerinde Değişiklikler

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta Amerika yerlilerinde yapılan değişiklikler tanıtılıyor.

Herkese merhabalar, geçtiğimiz haftalarda neondt sizlerle Güneydoğu Asya’ya gelecek yeni içerikleri tanıttı. Güneydoğu Asya bölgesi uzun zamandır hak ettiği ilgi alakayı gösteremediğimiz bir bölgeydi ve nihayet bir şeyler yapabildiğimiz için oldukça mutluyum. Ben de bugün sizlere, tıpkı neondt gibi bu zamana kadar yeterli ilgiyi gösteremediğimiz bir başka bölgeden bahsediyor olacağım.

Oyuncu olarak Amerika’daki ülkeler başta olmak üzere nispeten zayıf ülkelerle oynamaktan büyük keyif alıyorum. Avrupalıların istilasını durdurmaya çalışıyorsunuz, kendi ülkenizi kuruyorsunuz. Kuzey Amerika’da yaptığımız son değişiklikler Conquest of Paradise zamanlarındaydı ve o mekaniklere bugün dönüp baktığınız vakit nispeten zayıf kaldığını görüyorsunuz. Özetlemek gerekirse Göçebe bir kabileyle oyun oynamanın önemli bir kısmını beklemek oluşturuyor. Göç etmek için bekliyorsunuz, sonra Avrupalılar gelsin diye bekliyorsunuz, sonra biraz daha bekliyorsunuz. Bu sebeple Conquest of Paradise ile gelen mekanikleri baştan tasarlamak, Kuzey Amerika’yı çok daha renkli ve eğlenceli hale getirmek istedik. Tüm bunlar Conquest of Paradise eklentisine ait olacak, dolayısıyla yarı-ücretsiz gibi düşünebilirsiniz.

Bu ve bundan sonraki geliştirici günlüklerinde çok sayıda yapım aşamasında arayüz içeren ekran görüntüsüyle karşılaşacaksınız. Şimdiden uyarayım, UX becerilerim çok da iyi değil.

Oyundaki göç sistemine dair canımı sıkan şeylerden biri, tarihte kabilelerin Apalaş dağlarından Kayalık dağlarına her 10 senede bir göç etmediği gerçeğiydi. Mevsimsel olarak göç ediyorlardı ve göç ettikleri toprakları kendilerinin görüyorlardı. Oyunun yapısı itibarıyla mevsimsel göç mekaniği oluşturmamız pek makul değil ancak aşağıda göreceğiniz değişikliklerin oyunu daha eğlenceli ve anlamlı hale getireceğini düşünüyorum.

1599563789540.png

İlk olarak artık kabile sahipliği şeklinde bir mekaniğimiz var, bu bölgeler kabileye ait fakat oradan şu anda yararlanmıyorlar. Avrupalılar bu bölgelerde koloniler dahi kurabiliyorlar. Oyunda Amerika’nın doğusunu çok fazla doldurmaktan kaçınmamıza sebep olan şeylerden birisi Avrupalı kolonistlerin önünü kesmemekti, bu değişiklikle birlikte o şekilde bir kaygı gütmeden yeni ülkeler ekleyebiliriz.

Bir bölgeyi 100 İdari puan karşılığında kabile toprağı haline getirebiliyorsunuz, aynı zamanda bu toprağa göç etmiş olmanız gerekiyor. Eğer mevcut toprak bütünlüğünüzle sınır olmayan bir bölgeye göç etmeye çalışırsanız önceki toprağı terk ederek oraya göç ediyorsunuz. Bu değişiklikler çerçevesinde göç sistemi artık fazladan monark puanı almak için belli aralıklarla bastığınız bir mekanik olmaktan çıkıyor. Bunun yerine kabilenizi büyütmek için göç etmeniz gerekiyor.

1599563837163.png

Bir ülkeye doğrudan ait olmayan tüm topraklara göç edebiliyorsunuz, buna onların kabile toprakları da dahil. Göç etmek şu anda 50 Askeri puanı karşılığında gerçekleşiyor fakat bu değer ileride değişebilir. Bölgenizden uzaklaştıkça göç etmenin maliyeti katlanarak artıyor. Göç ederken sizi engelleyen şey zaman kısıtlaması değil, monark puanları.

Peki neden göç etmek isteyesiniz ki? Tek bir bölgeye sahipken kabileniz o bölgedeki Devastation seviyesini yavaş yavaş yükseltiyor. Buna ek olarak her kabilenin bir kabile gelişmişlik değeri var, bu da bölge %100 Devastation’a sahip olmadığı müddetçe her ay artış gösteren bir değer. Kabileniz ne kadar büyükse, Devastation o kadar yüksek hızla artıyor.

1599563929100.png

Yaptığımız değişiklikler arasında ilgi çekici olanlardan birisi reform sistemini Hükümet Reformları mekaniğine bağlamaktı. Reformdan gelecekteki günlüklerde bahsedeceğiz fakat ilk olarak yapmanız gereken şey kabile gelişmişliğinizi arttırıp kabilenizin güçlenmesini sağlamak. Eğer herhangi bir toprağa yerleşmeden kabilenizi reformlarsanız, ağacın sonunda özel bir ödülle karşılaşacaksınız.

Reform ilerlemesi normalden farklı bir şekilde kazanılacak fakat bunun üzerinde halen çalışıyoruz. Otonomi ortalaması üzerinden çalışan bir sistem pek mantıklı olmaz, şu anki sistem binalar üzerinden işliyor (binalar sizle beraber göç ediyorlar) ama sizlerden gelen önerileri de dinlemek isterim.

Yerel Kabileler kendilerine has bazı yeni savaş sebeplerine sahip olacaklar. Göçebe barışıyla kabile topraklarınıza girmiş bir kabileyi bu topraklardan çıkartabileceksiniz, aynı zamanda birbirine komşu kabileler ayrı bir savaş sebebi kazanacak. Son olarak Avrupalı kolonicilerin kolonilerini yakmanıza yönelik bir savaş sebebimiz var (kabileler artık koloni yak etkileşimini kullanamıyor ve bu savaş sebebini kullanmaları gerekiyor).

Bugünlük bizden bu kadar, önümüzdeki hafta Amerika yerlilerinden bahsetmeye devam edeceğiz. Takipte kalın.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

STRATEGYTURK TWITTER

Stellaris'te Necroidler ve Mishar Cabal #stellaris https://t.co/uVqr3b81RF
Hearts of Iron IV'te Türkiye Odak Ağacı #hoi4 https://t.co/UcONXW5zND

Strategyturk Arşiv