Europa Universalis IV’te Hollanda Ayaklanması ve Gölge Krallık

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta Hollanda Ayaklanması ve Gölge Krallık olaylarına dair bilgiler veriliyor.

Herkese merhabalar, bu günlükte geçtiğimiz hafta kaldığımız yerden devam ediyoruz. Bu sefer Hollanda Ayaklanması ve Gölge Krallık olaylarındaki yenilikleri ele alacağız.

İmparatorluk Olaylarının ne olduğunu unuttuysanız ufak bir hatırlatma:

Bugün bahsedeceğimiz bir diğer husus İmparatorluk Olayları . Amaçlarımızdan birisi imparatorluğu birbiriyle sıkıntılar yaşayan prenslerle dolu ve daha canlı hissettirmek. Bu kapsamda tarihte yaşanmış bazı olayları derleyerek Orta Avrupa’da çeşitli meseleler oluşturacak veya bu meselelere reaksiyon verilecek bir sistem oluşturduk.

Şartlar sağlandığında imparatorlukta bir olay yaşanacak. Tüm üye devletler bu olaydan haberdar olacak ve Kutsal Roma arayüzünde bunu görebileceksiniz. İmparatorun 6 ay içerisinde bu olayla ilgili bir karar alması gerekecek. Aşina olduğunuz bir örnek olarak artık Burgonya’nın kaderi daha değişken, Burgonya imparatorluktan yardım istediği vakit bir imparatorluk olayı meydana geliyor, burada da imparatorun bir karar vermesi gerekiyor:

eu4_9.png

İlk olarak Hollanda Ayaklanmasıyla başlayalım. Artık Hollanda Ayaklanması oyunda sonsuz sayıdaki olaylarla beliren binlerce isyancı askeri şeklinde yansıtılmıyor. Bunun yerine oyundaki Disaster (Felaket) sistemiyle bu ayaklanmaların yaşanabileceği zaman dilimini kısıtlamış durumdayız. Bunun gerçekleşmesi için gereken birçok şartı tahmin edebiliyorsunuzdur: Ana kültürünün Lowland kültürü (Frizya dahil) olmaması, Lowland bölgesinde Hollandalı/Flemenk/Frizyalı en az 5 toprağa sahip olmak, başkentinin bu bölgede bulunmuyor olması vesaire.

Bunların yanı sıra bazı yeni koşullara sahibiz, ilk olarak bu bölgede bir tür kültürel veya dini gerilim olması gerekiyor. Oyun içerisinde bu ülkenizden farklı bir dine ve kabul edilmemiş kültüre sahip olunmasını ifade ediyor. Bu koşullar tamamlandığında Hollanda Ayaklanması Felaketi gerisayıma başlıyor, Felaket başladığında bu bölgede çok sayıda isyancıyla karşılaşıyorsunuz ve Felaket sona erene kadar ekstradan huzursuzluk etkisiyla baş etmek zorunda kalıyorsunuz. Bu Felaket esnasında karşılaştığınız olaylar bölgeye otonomi vermek veya daha fazla isyancı ordusuyla baş etmek arasında tercih yapmanıza odaklanıyor.

Felaket aşağıdaki koşullardan biri gerçekleştirildiğinde sona eriyor:

  • 20 yıl önce başlamışsa, ülkenizde isyancı yoksa ve en az 1 İstikrar’a sahipseniz.
  • Hollanda kurulmuşsa (Netherlands)
  • Bölgede 5’ten az Hollandalı/Flemenk/Frizyalı toprağa sahipseniz.

Felaket esnasında bölgede en az 5 toprağa sahipken bu topraklar isyancı kontrolüne geçerse veya %90 otonomiye sahip olursa Hollanda’nın Bağımsızlığı olayıyla karşılaşıyorsunuz ve kendinizi kanlı bir savaşın içerisinde bulunuyorsunuz. Bu sadece ilgili bölgelerde Hollanda’nın belirmesine sebep olmuyor, aynı zamanda bir İmparatorluk Olayını tetikliyor, tüm rakipleriniz Hollanda’ya destek vermeye çağırılıyor. Bu herhangi bir müttefiklikten ziyade direkt olarak savaşa çağırılmak şeklinde işliyor.

Hollanda Ayaklanması İmparatorluk Olayı İmparatora 3 seçenek sunuyor, tabii ki bunun gerçekleşmesi için Hollanda’nın İmparatora karşı ayaklanmıyor olması ve Kutsal Roma İmparatorluğunun parçası olması lazım:

  • Eğer İmparator Hollanda’nın Bağımsızlığını desteklerse savaşa çağırılıyorlar, Hollanda’nın müttefiki oluyorlar ve ilişki bonusu elde ediyorlar.
  • Eğer İmparator karışmamayı seçerse prestij kaybediyorlar, Hollanda savaş bittikten sonra İmparatorluktan çıkıyor.
  • Eğer İmparator Hollanda’nın Bağımsızlığına karşı çıkarsa Hollanda’nın ayaklandığı ülkeyle müttefik oluyorlar, Hollanda savaş bittikten sonra İmparatorluktan çıkıyor.

eu4_5.png

Aynı zamanda İtalya’nın Kutsal Roma İmparatorluğundan ayrılmasına sebep olan Gölge Krallık olay zincirinde de değişikliklerde bulunduk. Geçmişte bu olay İmparatoru İtalya’nın ayrılmasını istemiyorsa bazı tuhaf yollar izlemeye itiyordu. Avrupa Yamasıyla birlikte burada değişiklikler var, ilk olarak İmparatorlukta olan ancak İmparatorluk otoritesinden uzaklaşan ülkeler üzerinde varlık göstermeye çalışacaksınız. İmparator oyunun başlangıcına yakın bir tarihte gidişata dair bilgi veren bir olayla karşılaşacak ve İtalya’nın kopmasını istemiyorsa bir şeyler yapması gerektiği belirtilecek.

İtalya devletleri İmparatora karşı savaş kaybederlerse veya İmparatorla çok iyi ilişkilere sahip olurlarsa İmparatorluk otoritesini kabul etmiş sayılıyorlar. Kutsal Roma İmparatorluğu arayüzünden hangi ülkelerin ayrılmaya niyetli olduğunu görebileceksiniz.

1460 senelerine doğru Gölge Krallık İmparatorluk Olayı tetiklenecek, İmparatorun 2 seçeneği var:

  • İtalya’ya hükmetmeye çalışmak: İmparatorun olabildiğince çok İtalyan devleti yanına çekmesi için bir gerisayım başlatıyor. Burada İmparatorun aldığı risk, eğer bunu yapmaya çalışıp başaramazsa 2. seçeneğe nazaran daha çok İmparatorluk Otoritesi kaybediyor olması.
  • İtalya’yı terket: Tüm İtalya İmparatorluktan Çıkıyor, İmparator 20 İmparatorluk Otoritesi ve 10 Prestij kaybediyor.

Eğer İmparator İtalya’yı İmparatorlukta tutmaya çalışırsa 20 yıl sonra tekrar bir olayla karşılaşıyorlar. Eğer halen İmparatorluktan ayrılmaya niyetli İtalyan prenslik varsa ayrılıyor, İmparatorluk ayrılan her prenslik için İmparatorluk Otoritesi kaybediyor. Eğer İmparator girişiminde başarılı olur ve hiçbir İtalyan devleti ayrılmazsa 25 İmparatorluk Otoritesi kazanıyor, bu davranışınıza göre bazı İmparatorluk Olaylarının kilidi açılıyor.

Bu haftalık bu kadar, görebileceğiniz üzere İmparatorluk Olayları sistemi geridönüp oyunun bazı eski ve ancak bir o kadar da önemli kısımlarını baştan ele alabilmemize olanak tanıdı. Güzel bir hafta geçirmeniz dileğiyle, PDXCON’a katılıyorsanız eğer görüşmek üzere.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

STRATEGYTURK TWITTER

Stellaris'te Tüm Kökenler #Stellaris https://t.co/0PQ4Ey4AQa https://t.co/IuzJzv0NM1
Hearts of Iron IV'te 1.8 Yaması ve Odak Ağacı Arayüz Geliştirmeleri #hoi4 #heartsofiron4 https://t.co/8Kl7HvEyZ9 https://t.co/PQyUD5zFvy

Strategyturk Flickr