Europa Universalis IV’te Palatinate, Mainz, Trier ve Köln Görev Ağaçları ve İdealar


Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta Palatinate, Mainz, Trier ve Köln’e gelen yeniliklere dair bilgiler veriliyor.

Herkese merhabalar. Bir başka Europa Universalis IV geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Kutsal Roma İmparatorluğundaki bazı büyük ülkelerin görev ağaçlarını tanıtmamızın ardından Almanya’daki küçük ancak ilginç olabilen ülkelerin de görev ağaçlarının tanıtılmasına yönelik bir taleple karşılaşmıştık. Bugün sizlere bu görev ağaçlarının bazılarını tanıtacak, Palatinate, Mainz, Trier ve Köln için oluşturduğumuz yeni içeriklerden bahsedeceğiz. Bu ülkeler ek içeriğe sahip olan yegane ülkeler değiller – sadece bugün sizlere bilgi vereceğimiz yegane ülkeler.

Son üçlü, yani Teokratik Elektörleri EU4’te bu zamana kadar istediğimiz noktada değildi, bunun ilk sebebi kendi idealarına sahip olmayıp Divine Ideas idealarına sahip olmaları, ikincisi ise bu ülkelerle oynarken İmparator Ol gibi görevlerin olması – tahmin edeceksinizdir bir rahibin imparator olması oldukça zor – ancak bu iki meselenin ikisini de çözmüş durumdayız. İlk olarak aşağıda bu ülkelerin yeni idealarını inceleyebilirsiniz:

Köln Tradition: +%15 National manpower modifier, +1 Missionary
Köln Ambition: −20% Unjustified demands

  1. −25% Cost to fabricate claims
  2. −1% Prestige decay
  3. −10% Development cost
  4. +0.5 Yearly devotion/+0.5 Yearly legitimacy, −0.03 Monthly autonomy change
  5. +3% Missionary strength vs heretics
  6. +1 Diplomatic reputation
  7. +5% Discipline

Mainz Tradition: +10% National tax modifier, +1 Possible advisor

Mainz Ambition: +30% Improve relations

  1. +1 Yearly prestige
  2. −10% Idea cost
  3. +1 Yearly devotion/+1 Yearly legitimacy
  4. +5% Recover army morale speed
  5. −0.05 Monthly autonomy change
  6. +20% Fort defense
  7. −1 National unrest

Trier Tradition: +2 Tolerance of the true faith, +%15 National manpower modifier

Trier Ambition: +5% Discipline

  1. +0.5 Yearly army tradition
  2. −10% Administrative technology cost
  3. −10% Aggressive expansion impact
  4. +10% Fort defense, −0.03 Monthly autonomy change
  5. +1 Yearly papal influence/+0.25 Monthly fervor/+10% Church power
  6. +1 Yearly prestige
  7. +1 Administrative free policies

Görevlere gelirsek, elbette bazı değişiklikler söz konusu. İlk olarak Kutsal Roma İmparatorluğu dahilindeki teokrasilerde artık İmparator Olma görevi yerine 3 yeni görev bulunuyor. Bu 3 elektör teokrasi ortak 4 göreve sahip, bu 4 görevin 2’si İmparator ile ilişkilerine odalkanırken, diğer 2’si birbirleriyle olan ilişkilere odaklanıyor. Son olarak bu 3 devletin her biri kendilerine has 1 veya 2 göreve sahip.

upload_2019-7-15_15-45-56.png

Tüm HRE teokrasilerinde mevcut olan görevlerin başlangıcında The House of God görevi tüm topraklarınızda (en fazla 10 olmak üzere) kilise veya katedral inşa edili olmasını istiyor, ödül olarak eğer başkentinizde kilise varsa onu katedrale dönüştürüyor. Eğer zaten katedrale sahipseniz 2 basetax kazanıyorsunuz. The Lord’s Army görevi sahip olduğunuz bu ekonomik gücü askeriyeye aktarmanızı ve ya tüm komşularınızdan çok askere, ya da en az 30 bin kişilik bir orduya sahip olmanızı istiyor. Divine Empire görevi Reformasyon başladıktan 50 sene sonra, takip ettiğiniz mezhepte en az 50 toprak olmasını istiyor.

İlk iki teokratik elektör görevi oldukça basit: İmparator ile iyi ilişkilere sahip olmanızı ve son 3 seçimde oy verdiğiniz kişinin İmparator seçilmiş olmasını istiyorlar. Diğer iki görev biraz daha komplike, bu görevlerin birincisi diğer teokratik elektörlerle ya müttefik olmanızı ya da onları fethetmenizi isterken, son görev Reformasyon çıktıktan 50 sene sonra tüm teokratik elektörlerin aynı mezhepte olmasını istiyor. Bunu başarmanız durumunda oyunun sonuna kadar %1 misyoner gücü ve +1 doğru mezhebe tolerans bonusu kazanıyorsunuz.

Son olarak bahsettiğimiz gibi bu 3 devletin her biri kendisine has bazı görevlere sahip. Mainz ile oynarken oyunun başlangıcında Mainz’in core’u olan Erfurt toprağını ele geçirmeniz gerekecek. Bunu yaptığınız vakit Mainz ile Erfurt arasında kalan bölgelerde hak iddiası kazanacaksınız. Trier ile oynarken Trier kentini 15 gelişmişliğe ulaştırıp kilise ve kasabaevine sahip olduğuna emin olmanız durumunda şehirde bir üniversite kazanacaksınız. Oyunda üniversite teknolojisi oldukça geç bir tarihte geliyor, buna karşın Trier Üniversitesi’nin tarihsel kuruluş yılı 1473 idi. Köln ile oynarken Berg şehrini ele geçirerek topraklarınızı birbirine bağlamanız gerekecek, ardından Kuzey Almanya’daki rakibiniz Münster’e boyun eğdirerek Hessen ve Kuzey Ren bölgelerinde hak iddiası kazanacaksınız.

Palatinate’e gelirsek, bu ülke halihazırda kendi idealarına sahip ancak görevleri yok. Tarihsel olarak Palatinate ihtişamın ucunda olan bir ülkeydi, yıllarca çok baskın hale gelmeseler de Kutsal Roma İmparatorluğunun en güçlü parçalarından birini oluşturdular. Bavyera’daki Wittelsbach kuzenleriyle savaşlara giriştikten sonra kademe kademe bölgeyi onlara bıraktılar. 30 Yıl Savaşlarında Protestanlara liderlik ettiler, hatta 5. Frederick isminde Bohemya Kralı bile çıkarttılar ancak kendisinin hükümdarlığı sadece 1 kış mevsimi boyunca sürdü, sonrasında kendisine “Kış Kralı” ismi verildi. Avusturya’nın ve onun yanında yer alan Bavyeralı müttefiklerinin saldırısı sonrasında Frederick sadece hükümdarlığını değil aynı zamanda elektörlüğünü de kaybetti. Palatinate’in eski topraklarına geri dönebilmesi için yaklaşık bir 30 sene daha geçmesi gerekti, ancak hiçbir zaman geçmişteki konumlarını elde edemediler.

Kendilerini potansiyellerine ulaştırmak adına Palatinate’e 2 sütunluk görevler oluşturduk.

upload_2019-7-15_15-54-0.png

İlk olarak toplam şehir sayınızı 7’ye, asker sayınızı ise 15 bine ulaştırmanız gerekecek. Bunu yaptıktan sonra topraklarınızı birleştirmek adına size yardımı dokunacak hak iddiaları kazanacaksınız. Bunu başarmanız durumunda eğer Bavyera’daki Wittelsbachlar hala hayattaysa Wittelsbach tahtlarında hak iddiası elde edecek, böylelikle hanenizin topraklarını tek çatı altında toplayabileceksiniz. Son olarak Güney Almanya’nın hakim gücü haline geldikten sonra batıya dönerek gerçek Ren Kralı olabilir, böylelikle oyunun sonuna kadar yıllık +1 meşruiyet kazanabilirsiniz.

upload_2019-7-15_15-54-32.png

İkinci sütun Palatinate’in dini liderlik göstermesi üzerine. Pratikte bu birden fazla anlama gelebilir, örneğin %100 dini birliğe sahipken Reformasyon Merkezine sahip olmak en kolayı. Ancak bu görevi Din Savaşlarında lider olup kazanan olarak da veya Art of War eklentisine sahip değilseniz Reformasyondan 50 sene sonra kendi mezhebinizde 5 komşuya sahip olarak tamamlayabiliyorsunuz. Bu görevi tamamladıktan sonra Bohemya’daki Palatinate yandaşları (eğer hala özgürse) size 25 seneliğine Personal Union savaş sebebi kazandıracak. Bunu başarırsanız Palatinate’in gücünü herkese kanıtlamış olacaksınız, ancak işlerin çok kolay gitmesini beklemeyin (tecrübeyle sabittir.)

Doğuyu güvene aldıktan sonra batıya dönerek Ren topraklarından herhangi bir istilanın topraklarını tehdit edip etmediğini kontrol etmesi gerekiyor. Bunu yapmanın 2 yolu var: hiçbir Fransız ülkenin sizden çok orduya sahip olmadığından emin olmak veya Fransa ile müttefik olup aynı mezhebe sahip olmak. Bu görevi ilk şekilde tamamlarsanız Fransız sınırında ve Paris’te hak iddiası kazanıyorsunuz, ikinci şekilde tamamlarsanız 200 diplomatik güç kazanıyorsunuz Fransa tarihsel dostunuz haline geliyor.

Son olarak tamamen kozmetik bir değişiklik olarak Palatinate’e özel bir ünvan verdik. Elektör oldukları müddetçe hükümet biçimleri “Elektörel Palatinate” olarak bilinecek, kralları da Elector-Palatinate ünvanı taşıyacak. Eğer elektörlüklerini kaybederlerse County Palatine’e dönüşecekler ve Count Palatine tarafından yönetilecekler. Kontlardan bahsetmişken, 50 gelişmişlikten azına sahip HRE monarşileri de oyunda artık Kontluk olarak bilinecek ve tahmin edeceğiniz gibi bir Kont tarafından yönetilecek.

upload_2019-7-15_15-55-10.pngupload_2019-7-15_15-56-20.png

Son olarak:

upload_2019-7-15_16-0-22.png

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

STRATEGYTURK TWITTER

Humankind'da Yeni Bir Serüven #humankind https://t.co/v0AyOE7s85
Hearts of Iron IV'te Tatilden Dönüş #hoi4 #heartsofiron4 https://t.co/Y42PJs53dw

Strategyturk Flickr