Europa Universalis IV’te Polinezya Değişiklikleri

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta Polinezya coğrafyasında yapılan değişiklikler tanıtılıyor.

Geliştirici günlüğü olmadan geçen birkaç haftanın ardından yeni bir günlükle karşınızdayız. Umarım bu ara esnasında güzel vakit geçirmişsinizdir.

Ekim ayında Paradox’a katıldığımda Polinezya bu eklentinin bir parçası değildi. Dünya üzerinde bir şekilde yansıtmadığımız yegane coğrafya olması sebebiyle üzerinde çalışmalar yapmak istedim, bu çalışmaların bir kısmını bugün sizlerle paylaşacağım.

Başlamadan evvel yardımları sebebiyle @Mechaffinity’e teşekkür etmek isterim.

Harita

Haritada çok önemli değişikliklerde bulunmadık, bölgeler büyük oranda ihtiyacımız olan düzeydeydi. Elbette bazı yeni bölgeler ekledik. Aşağıda gördüğünüz ekran görüntülerinde bayrakların çalışma aşamasında olduğunu belirtmek isterim.

İlk olarak Fiji ile başlayalım, Fiji üç bölgeden oluşuyor, bunların ikisi büyük adalar için (Viti Levu ve Vanua Levu), üçüncü ise Tonga’nın nüfuzunu yansıtmak üzere Lau adalarını kapsıyor. Bu üç bölgenin üçünde de farklı bir ülkemiz var, bunlar adalarda yaşayan farklı klanları yansıtıyorlar. Bu üç adayı birleştirmeniz durumunda Viti’yi kurabiliyorsunuz.

Fiji_Archipelago.png

Yeni Zelanda’da kuzey adasına Maori halkının bulunduğu yeni bir bölge eklendi. Ülke sayısı 7’ye çıkarıldı. Bunların 6’sı (Mataatua, Tainui, Takitimu, Taranaki, Te Arawa ve Te Tai Tokerau) kuzey adasında yer alıyorlar, öte yandan Waitaha ülkesi güneyde yer alıyor. Fiji’de olduğu gibi bu coğrafyayı birleştirmeyi başaran Maori ülkesi Aotearoa’yı kurabiliyor.

New_Zealand_Archipelago.png

En kapsamlı değişiklikler Hawaii adalarında yaşandı, eskiden tek toprak olan bu bölge artık 4 topraktan oluşuyor ve her toprakta farklı bir ülke yer alıyor (Hawai’i, Kaua’i, Maui ve O’ahu) tıpkı diğer örnekler gibi bu adaları birleştirerek yeni bir ülke kurabiliyorsunuz.

Hawaii_Archipelago.png

Samoa ve Tonga ülkeleri olmadan Polinezya güncellemesi de olmazdı.

Samoa__Tonga_Archipelago.png

Görevler

Amerika görevlerinde olduğu gibi, Polinezya görev ağaçları da bazı ortak görevler, bazı kültürlere has görevler ve bazı ülkelere has görevler içeriyor.

Tongan_Mission_Tree.png
Tonga Görev Ağacı

Bu coğrafyanın en önemli ülkesi Tonga, her ne kadar Tonga İmparatorluğu yıkılmış olsa da yetenekli bir oyuncu bu imparatorluğu diriltebilir, komşu adaları Tongapatu hakimiyetine almakla yetinmeyip bunun ötesine de ulaşabilir.

Bu ağacın odak noktaları şu şekilde:

  • Fiji ve Samoa’yı kontrolünüz altına almak.
  • Tonga İmparatorluğunu canlandırmak.
  • Daha da ötesine ulaşmak.

Samoan_Mission_Tree.png
Samoa Görev Ağacı

Nasıl Tonga bir zamanlar bu coğrafyanın en baskın siyasi gücüyse, Samoa da bir zamanlar en baskın kültürel gücü konumundaydı. Pasifik Okyanusu’nun önemli bir kısmı buradan kolonileştirilmişti ve Polinezya geleneklerinin birçoğunun kökeni bu topraklara dayanıyor.

Bu ağacın odak noktaları şu şekilde:

  • Tekrardan kültürel merkez haline gel.
  • Tonga ile mücadele et.
  • Tonga’yı geçerek Pasifik’in baskın gücü haline gel.

Sürprizi bozmamak adına Maori, Fiji ve Hawaii görevlerini keşfetmeyi size bırakıyorum.

İdealar

Yeni ülkeler eklerken elbette bu ülkeler için idealar da oluşturduk.

İlk olarak Fiji ülkelerinden bahsedelim. Savaşçı tabiatları onların askeriye özelliklerini ön plana çıkarıyor. Fijililer aynı zamanda dine önem veren ve tersanecilik meziyetleriyle tanınan bir halktı. İdealarında bunlara çeşitli atıflar bulabilirsiniz.

fijian_ideas = {
start = {
light_ship_power = 0.1
naval_attrition = -0.1
}

bonus = {
ae_impact = -0.2
}

trigger = {
OR = {
tag = LAI
tag = VIL
#TODO: tag = VIT
tag = VNL
}
}
free = yes

fijian_crossroad = {
num_accepted_cultures = 2
}
fijian_degel = {
range = 0.1
global_ship_trade_power = 0.1
}
fijian_conjoined = {
global_missionary_strength = 0.02
}
fijian_waqa = {
prestige_from_naval = 0.4
}
fijian_cannibal = {
army_tradition_from_battle = 0.25
prestige_from_land = 0.4
}
fijian_kai = {
land_attrition = -0.25
}
fijian_confederacy = {
global_tax_modifier = 0.05
production_efficiency = 0.05
}
}

Tıpkı Fijililer gibi Maori de sürekli savaş halinde yaşayan, cesur bir halktı. Bu sebeple ideaları kara muharebelerine ve güçlü liderlere sahip olmaya odaklanıyor.

maori_ideas = {
start = {
global_regiment_recruit_speed = -0.10
harsh_treatment_cost = -0.20
}

bonus = {
prestige = 1
}

trigger = {
primary_culture = maori
}
free = yes

sons_of_kupe = {
global_sailors_modifier = 0.10
range = 0.10
}
kaikiakitanga = {
tolerance_own = 1
}
kaumatua = {
stability_cost_modifier = -0.20
}
kapa_haka = {
land_morale = 0.10
}
pa_defence = {
fort_maintenance_modifier = -0.10
}
te_moko = {
leader_land_shock = 1
}
maori_king = {
core_creation = -0.10
legitimacy = 1
}
}

İdealarda olduğu gibi her şeyi anlatarak sürprizi kaçırmak istemiyorum. Bu coğrafyaya ilgi duyuyorsanız sizin için bir meydan okumam var, bir Polinezya ülkesiyle dünya fethedin. Bölgede bunu yapmanızı kolaylaştırabilecek bazı şeylerle karşılaşabilirsiniz…

Olaylar

Olaylar en çok beğendiğim kısımlardan bir tanesi. Her ne kadar istediğim kadar zaman ayıramasam da, bu coğrafya için 40’tan fazla yeni olay eklemeyi başardım. Bunlar arasında genel olaylar, ülkelere has olaylar ve bazı sürpriz olaylar var.

Fiji_Event.png

Talim yapmadan iyi bir savaşçı olamazsınız.

Hawaii_Event.png

Kötü bir anda yakalanırsanız bu olay çok tehlikeli olabilir.

Samoan_Event.png

Samoa ile oynarken toplumda bazı reformlar yapabilir veya geleneklerinize bağlı kalabilirsiniz.

Olaylardaki görseller çalışma halinde.

Ve Diğerleri

Bölgedeki atmosferi güçlendirmek adına eklediğimiz başka şeyler de var. Oyunda artık Maori kültürü bulunuyor, oyunun başlangıç döneminde Maoriler Eski Maori Periyodundan çıkmış ve bir dönüşüm halindeydi. Iwi halkı yerleşik düzene geçti ve kaynaklara erişimin daha merkeziyetçi bir hal alması barışçıl tabiatlarını geride bırakarak daha savaşçıl bir tabiata bürünmelerine sebep oldu. Ortaya çıkan yeni gelenekler onları adadaki kuzenlerinden ayrı tutmak için yeterli bir sebep.

Bunun yanı sıra yeni Polinezya teknoloji grubu oluşturuldu. Bu teknoloji grubu Mezoamerikalılarla Kuzey Amerikalıların ortasında kalıyor ancak 2. teknolojide başlıyorlar.

Estatelerin büyük bir kısmı Polinezya coğrafyası için özel isimlere sahip. Bunların yanı sıra sizler için eklediğimiz çeşitli ekstra sürprizler mevcut.

Bugünlük bizden bu kadar, sizlerle paylaşacağımız daha çok şey var. Takipte kalın!

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

STRATEGYTURK TWITTER

Victoria 3'te Mallar https://t.co/GNTMFs8lMX
Stellaris'te Necroid Değişiklikleri https://t.co/wN6dhIWI2A

Strategyturk Arşiv