Europa Universalis IV’te Prusya’daki Kral ve Alman Köylü Savaşı

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta Prusya’daki Kraldan ve Alman Köylü Savaşından bahsediliyor.

Herkese merhabalar, bugünün geliştirici günlüğüne hoş geldiniz. Jake’in geçtiğimiz hafta bahsettiği üzere bugün önümüzdeki eklentinin bir parçası olan İmparatorluk Olaylarına dair bilgiler vereceğim.

İmparatorluk Olaylarının ne olduğundan geçtiğimiz günlükte kabaca bahsedilmişti:

Bugün bahsedeceğimiz bir diğer husus İmparatorluk Olayları. Amaçlarımızdan birisi imparatorluğu birbiriyle sıkıntılar yaşayan prenslerle dolu ve daha canlı hissettirmek. Bu kapsamda tarihte yaşanmış bazı olayları derleyerek Orta Avrupa’da çeşitli meseleler oluşturacak veya bu meselelere reaksiyon verilecek bir sistem oluşturduk.

Şartlar sağlandığında imparatorlukta bir olay yaşanacak. Tüm üye devletler bu olaydan haberdar olacak ve Kutsal Roma arayüzünde bunu görebileceksiniz. İmparatorun 6 ay içerisinde bu olayla ilgili bir karar alması gerekecek. Aşina olduğunuz bir örnek olarak artık Burgonya’nın kaderi daha değişken, Burgonya imparatorluktan yardım istediği vakit bir imparatorluk olayı meydana geliyor, burada da imparatorun bir karar vermesi gerekiyor:

Bu olaylar hem eski içeriklerin üstünden geçmemize hem de yeni şeyler tasarlayabilmemize olanak tanıyor. Geçtiğimiz hafta Burgonya Verasetinin yeni işleyişine dair bilgiler vermiştik (ki yine değişebilir.) Bugün sizlere 2 yeni olay zinciri ve bunlarla bağlantılı olayları tanıtacağız: Prusya’daki Kral ve Alman Köylü Savaşı.

dd_prussia.png

Prusya artık sadece var olmasıyla Krallık seviyesine ulaşamıyor. Bağımsız Prusya’nın bu tacı elde etmek üzere kendisini kanıtlaması gerekecek. Olayın başlamasıyla birlikte imparatorun bir karar vermesi gerekiyor:

  • Eğer İmparator Prusya’ya tıpkı Bohemya gibi “İmparatorluk Krallığı” ayrıcalığı tanırsa 10 otorite kaybedecek, ancak Prusya ile olan ilişkisi güçlenecek. Prusya’nın rakibi olan tüm elektörler bu kararı tepkiyle karşılaşayacak.
  • Eğer İmparator tarihsel bir taviz verip, monarkın kendisini “Prusya’nın Kralı” değil, “Prusya’daki Kral” olarak tanımlamasına müsaade ederse daha düşük seviyede benzer bir etki yaşanacak. Elektörler tepki göstermeyecek ancak Prusya’nın İmparatorla olan ilişkisi çok az artacak.
  • Eğer İmparator Prusya monarkına hiçbir şekilde “Kral” unvanı vermeye yanaşmazsa Prusya Krallık tacı ile İmparatorluk Prensliği olmak arasında karar vermek zorunda kalacak, bu durum Prusya’nın imparatorluktan atılmasıyla sonuçlanabilecek. Bu hareket hem Prusya’yı hem de onun Elektör müttefiklerini öfkelendirecek.

dd_peasants.png

Alman Köylü Savaşı Kutsal Roma İmparatorluğunun ciddi çalkantılar yaşamasına sebep olmuştu. Dini, ekonomik ve sosyal sebepler neticesinde Almanya genelinde köylüler feodal lordlarına karşı bir ayaklanma başlattı. Bu olay Din Savaşlarından önce yaşanabiliyor, eğer yaşanırsa Din Savaşları olayın çözülmesine kadar erteleniyor. İmparatorluk genelinde ulusal huzursuzluk seviyesi artıyor, köylü isyancıların belirme ihtimali yükseliyor ve bu isyanlar sonucunda kurulan ülkeler Köylü Cumhuriyeti olarak kuruluyorlar. Köylü Savaşı devam ederken oyun İmparatorluk genelinde isyanların başarısını takip ediyor, birkaç yıl geçtikten sonra İmparatorun bir karar alması gerekiyor:

  • (Eğer isyancılar çok başarılı değilse) İmparator köylülerin haklarını elinden almayı seçebiliyor, İmparatorluk genelinde Soylu estate’leri daha sadık ve daha güçlü oluyorlar. Bunun etkisi isyancılar bir nebze daha başarılıysa daha az oluyor.
  • İmparator köylülere birtakım tavizler verip çeşitli haklar tanıyabilir. Bu yaşanırsa İmparatorluk genelinde Soylu estate’leri hem Nüfuz hem de toprak kaybı yaşıyorlar. Bu kararın etkisi isyancıların ne kadar başarılı olduğuna göre değişiklik gösteriyor. Bu durum İmparatorluk Prensliklerinin daha çok Kraliyet Toprağına sahip olacağı, ancak köylülere verilen tavizler neticesinde daha az vergi toplayacakları anlamına geliyor. Eğer isyancılar çok başarılıysa İmparatorluk içerisindeki devletler Köylü Savaşı sona erdikten sonra bile Köylü Cumhuriyeti olabilecek.

Sizlerle paylaşacağımız daha çok İmparatorluk Olayı mevcut, gelecekte Hollanda Ayaklanması ve Gölge Krallıktan bahsedeceğiz. Önümüzdeki geliştirici günlüklerinde görüşmek üzere.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

STRATEGYTURK TWITTER

Stellaris'te Tüm Kökenler #Stellaris https://t.co/0PQ4Ey4AQa https://t.co/IuzJzv0NM1
Hearts of Iron IV'te 1.8 Yaması ve Odak Ağacı Arayüz Geliştirmeleri #hoi4 #heartsofiron4 https://t.co/8Kl7HvEyZ9 https://t.co/PQyUD5zFvy

Strategyturk Flickr