Europa Universalis IV’te Saray Değişiklikleri, Memlük Hükümeti ve İkta Vergi Politikaları

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta DDRJake saray değişikliklerinden, Memlük Hükümeti yönetim biçiminden ve İkta vergi politikalarından bahsediyor.

Herkese merhabalar, geçtiğimiz haftayı Polonya’da düzenlenen EU4 Grandest Lan Party etkinliğinde planlar yaparak, diğer oyuncuları arkalarından bıçaklayarak, diğer oyuncuları önlerinden bıçaklayarak ve Fars ulusal çıkarlarını savunarak geçirdim. İnanılmaz bir etkinlikti ve benim için bu yıl içerisinde dahil olduğum en güzel işlerden biriydi. İsveç’teki normal hayata geridönüşün ilk adımı olarak sizlere yeni bir geliştirici günlüğü yazıyorum. Bu günlükte 1.23 Persia yaması ve onla birlikte çıkacak olan Cradle of Civilization eklentisiyle birlikte oyuna eklenecek çok sayıda özellikten bahsedeceğiz.

İlk olarak oyunda danışmanlara, hükümdarlara, varislere ve eşlere din ve kültür bilgisi ekleniyor. Artık danışmanlarınız nerede çıktıklarına göre o bölgenin dinini ve kültürünü ediniyor, bunu da portrelerinin yanındaki ikonlardan görebiliyorsunuz. İkonun yanında yıldız olup olmamasından o kültürün öncelikli kültür olup olmadığını, kabul edilip edilmediğini görebiliyorsunuz.

1Gva45.jpg

Öte yandan hükümdarların, varislerin ve eşlerin din ve kültür bilgileri tooltip aracılığıyla görüntülenebiliyor. Oyunda hem yeni hem de eski birçok event artık saraydaki farklı din ve kültürdeki karakterlerin birbirleriyle olan etkileşimini gösteriyor.

POk2p8.jpg
Gerçekten devletin paraya ihtiyacı var mı?

g98vnN.jpg

Hangi ülkeyle oynarsanız oynayın bu karakterlerin dinini ve kültürünü görebileceksiniz, ancak tüm bu özelliğin daha ayrı bir anlam taşıdığı bir ülke var: Memlükler.

Memlükler artık özel yönetim biçimi olarak Memlük Hükümeti’ne sahip, bu yönetim biçiminde yönetici tabakanın kültürü büyük önem taşıyor. Memlükler varislere veya eşlere sahip olmuyorlar ve Sultan’ın ölümü sonrasında gelen bir eventle kendi kültürlerinden bir Sultan tarafından mı yönetilmek istediklerini veya uzak topraklardan gelen bir köle hükümdar tarafından mı yönetilmek istediklerini seçebiliyorlar. Hem tarihsel olarak hem de bizim oluşturduğumuz mekaniklerle Memlüklerde Çerkes kültüründe hükümdarlar olabiliyor ve bu hükümdarlar ülke yönetiminde yüksek bir meşruluğa (legitimacy) sahip oluyor, ancak istemeniz dahilinde ülkenizdeki farklı kültürlerden de hükümdar seçebiliyorsunuz. Bu farklı kültürdeki hükümdarlar daha düşük meşruluğa sahip olsalar da, geldikleri kültürden ne kadar toprağa sahip olduğunuza göre çeşitli kültürel etkileşimlerden faydalanmanızı sağlayabiliyorlar.

7ygWYl.jpg

Her yıl Memlük Hükümeti yönetim biçimine sahip olan ülkeler ADM/DIP/MIL etkileşimlerinde kullanmak üzere 3 puan + hükümdarın o alandaki yetenek seviyesi değerince puan kazanıyor. Bu etkileşimler şu şekilde:

  • ADM: [Hükümdar Kültürü]’nü yükselt:
    • Monark puanı gerektiren her şeyde 1 yıllığına %5 ucuzlama.
  • DIP: [Hükümdar Kültürü]n’de köle sat:
    • [Hükümdarın kültüründe olan toprakların development değeri * 2 * bulunulan çağ] altın kazan.
  • MIL: [Hükümdar Kültürü]n’deki bölgelerden alım yap:
    • [Hükümdarın kültüründe olan toprakların development değeri * 50 * bulunulan çağ] insangücü kazan.

Kendi kültürünüzden seçtiğiniz Sultan düşük meşrulukla başlasa da bu etkileşimlerden daha fazla yararlanabilmek için onları seçebilirsiniz. Aynı zamanda bu durum Memlükler için farklı kültürlerdeki toprakları ele geçirmek için güzel bir sebep.

LOA82V.jpg

Tüm buna ek olarak Memlük Hükümeti yönetim biçimi tüm Sultanlara ekstradan +2 ADM puanı sağlıyor, bu da daha fazla kültürü – yönetim seviyenize bağlı olarak – yükseltebilmenizi sağlıyor. Memlük Hükümeti yönetim biçimi aynı zamanda farklı kültürlerin kabul edilme maliyetini %50 azaltıyor. Şimdi bu cümlelerde “neden basitçe Memlükler demek yerine Memlük Hükümeti yönetim biçimi diyerek kendinizi kasıyorsunuz?” diye düşünebilirsiniz, çünkü İkta yönetim biçimine sahip olup Memlüğü ortadan kaldırdıktan sonra Kahire’yi ele geçirmiş herhangi bir devlet bu Memlük Hükümeti yönetim biçimine sahip olabiliyor.

İktalardan bahsetmişken Cradle of Civilization eklentisini satın alanlar için İkta yönetim biçiminde de bazı değişikliklerimiz var. Artık İkta yönetim biçimine sahip ülkeler 20 yılda 1 vergi politikası belirleyip vassallarının gelişmişlik değerine göre bazı kaynaklar elde edebilecek.

  • Etkili vergi toplama: +%15 ulusal vergi, +2* [vassalların toplam development değeri kadar] altın.
  • Toprak edinimi: -%5 core maliyeti +50* [vassalların toplam development değeri kadar] manpower.
  • Hafif vergi toplama: -%15 vassal bağımsızlık isteği, +1 diplomatik saygınlık.

rJMXjP.jpg

Daha önce de şüphelenenler olmuştu ama evet artık Timurlar göçebe olarak başlamıyor. İkta yönetim biçimine sahipler ve çok sayıda vassala ve yabancı devletlerde core’a sahipler, oyuna İmparatorluk olarak başlıyorlar.

Bu haftalık bizden bu kadar, saray değişiklikleri Persia yamasının bir parçası, Memlük Yönetim biçiminin kültür etkileşimleri ve İkta vergi politikaları Cradle of Civilization eklentisinin bir parçası. Haftaya tamamen bambaşka bir şeyden bahsedeceğiz.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • mahmut: ne zaman güncellenecek ? tarih verin bari
  • Ali: Yeni yamayı bekliyoruz , elinize sağlık

KATEGORİLER

ARŞİV