Hearts of Iron IV: Tatil Dönüşü ve 1.4.2 Yaması

Hearts of Iron IV geliştiri günlüklerinde bu hafta Dan Lind 1.4.2 yamasına dair bilgi veriyor.

Herkese merhabalar, HoI4 ekibi yaz tatili boyunca şarj olduktan sonra tekrardan işbaşı yaptı ve ben yine Kiel’deki denizaltı müzesini ziyaret edemedim.

Sizlere ilk olarak 1.4.2 yamasına dair bilgi vermek istiyoruz, bu yama özellikle yaz tatili öncesi yapmak isteyip zaman yetmediği için yetiştiremediğimiz şeyler içeriyor:

AI Değişiklikleri

  • AI’ın bazı donanma stratejik bölgelerinden kaçınmasına yönelik AI stratejisi eklendi.
  • AI artık sahipleri savaşa katıldığında kukla devletlerin de savaşa katılacağını idrak edebiliyor.
  • AI artık taşıma esnasında daha da kısa deniz rotalarını tercih ediyor.
  • AI artık savaştayken veya düşük manpowera sahipken politika puanını garantörlüklerle israf etmiyor.
  • Japonya’nın Mihver’e katılmasıyla alakalı karar mekanizmasını etkileyen is_in_faction modifierı kaldırıldı.
  • AI’ın carrier uçak araştırmasıyla ilgili karar mekanizmasında oynamalar yapıldı. AI artık mümkünse her zaman en son carrier versiyonunu araştıracak, eğer carrierleri yoksa carrier uçakları araştırmayacak, Amerika ve Japonya özellikle birbirleriyle savaştayken bu araştırmaları yapmaya daha istekli olacak.
  • AT araştırmasında düşman zırh değerini de hesaba katarak bazı oynamalar yapıldı, AI artık yüksek zırhlı birimlerle karşılaşıyorsa bu araştırmayı yapmaya daha istekli olacak.
  • AI artık gelişmiş heavy tankları araştırmışken oturup alt seviye heavy tankları araştırmayacak.
  • AI artık ticaret yapılan ülkeye erişimi olmaması sebebiyle ticareti yapamaması durumunda bu eylemi iptal edecek.
  • İtalya artık Akdeniz’deki taşıma gemilerinde daha dikkatli.
  • İngiltere’nin düşmanları artık İngiliz Kanalı’ndan gemi geçirmeden önce 2 kez düşünüyor.

Denge Değişiklikleri

  • Birinci seviye radarın menzili yükseltildi.
  • Bulgaristan’ı kukla yapmaya yönelik focus artık Bulgaristan’ın tamamının Romanya tarafından işgal edilmesi durumunda esgeçilebiliyor.
  • Arnavutluk artık Yugoslavya ile aynı pakttaysa İtalya’nın taleplerine boyun eğmiyor.
  • Avusturya kukla haline getirilmişse Anschluss esgeçilebiliyor.
  • Türkiye artık faşist olmadıkça Almanya odağı aracılığıyla Mihver’e katılmıyor.
  • Anschluss eventi artık garantörlükleri de hesaba katıyor.
  • Self propelled AA varyasyonlarının geliştirme bonusları %30’dan %15’e düşürüldü.
  • South Tyrol artık Avusturya core’u.
  • CZE’nin odak aracılığıyla faşizme meyili %50 azaltıldı.
  • CZE’deki başlangıç faşizm değeri %25’ten %20’ye düşürüldü.
  • Romanya odak ağacındaki yanlış teknoloji bonusu düzeltildi.
  • Bir ülkede iç savaş patlamasına sebep olan ülke, ortaya çıkarttığı isyancı ülkeyi paktına davet ederken bunun kabul edilmesinde bonus elde ediyor.

Bunların yanı sıra başta Yemen, Haiti, Malezya, Lüksemburg, Endonezya, El Salvador, Buthan, Küba, Panama, Dominik Cumhuriyeti ve Hollanda için portreler olmak üzere sayıda veritabanı değişiklikleri, hata giderimleri.

Her zamanki gibi DLC çıkışları aralarında kalan yamaları ilk olarak BETA olarak oyuncularımıza sunuyoruz. Eğer bir aksilik olmazsa en erken yarın, en geç Pazartesi günü bu yamayı tüm oyunculara sunmuş olacağız.

Yama notlarına baktığınızda oyuna bedava bazı portreler eklediğimizi görebilirsiniz. Bu, oyundaki tüm oynanabilir ülkelerin kendilerine has portrelere sahip olmasını sağlama amacımızda yaptığımız bir ilerleme ve açıkçası geriye çok fazla da ülke kalmadı. 1.5 yamasına geldiğimizde bu amacı gerçeğe dönüştüreceğimizi düşünüyorum. Aşağıda bu yeni eklediğimiz portreleri inceleyebilirsiniz:

dGVVgQ.png

Bunların yanı sıra oldukça eski ve zor bir yapayzeka sorunuyla boğuştuk. İtalya’nın Almanya’ya yardım için (genellikle Afrika’dan) gemiyle asker göndermeye çalışması ve bu askerlerin hepsinin İngiliz Kanalı’nda yokedilmesi problemi. 1.4.2’de bu durumu çözmek için yapayzekaya has bazı tehlikeli bölgeler belirledik. Yapayzeka artık herhangi bir taşıma rotasının bu tehlikeli bölgelerdne geçtiğini gördüğünde bu fikirden vazgeçecek. Örneğin İtalya Almanya’ya yardım etmek için İngiliz Kanalı’ndan geçmesi gerektiğini gördüğünde bunun çok da mantıklı bir şey olmadığını anlayıp birimlerini Afrika’da tutarak oradaki muharebelerde kullanmayı tercih edecek. Uzun vadede bu şekilde tehlikeli bölgeleri önceden işaretlememize gerek kalmayacak şekilde bir dinamik sistem oluşturmak istiyoruz, yapayzeka her zaman geliştirmelere açık ve bana kalırsa bu değişiklikle taşıma yapayzekasında ileri doğru bir adım atmış olduk.

Bu haftanın World War Wednesday’ında farklı bir şey deneyeceğiz, devasa bir co-op oyununda herkes farklı bir Alman generali olarak oyunda bulunacak, bu esnada ben de Daniel olarak hükümeti oluşturacağız, yayını kaçırmayın: https://www.twitch.tv/paradoxinteractive

Haftaya bir başka günlükle karşınızda olacağız!

Yazar: Strategyturk

Sadece #strateji

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

STRATEGYTURK TWITTER

Hearts of Iron IV'da İstikrar ve Savaş Desteği https://t.co/kPYQxH6Unx https://t.co/Ns2wdnGjX6
Crusader Kings II'de Ortadoğu Harita Değişiklikleri https://t.co/Tszka599S5 https://t.co/XMYzrO8nTX

Strategyturk Flickr