Hearts of Iron IV – Yugoslavya ve Stratejik Alan Değişiklikleri

Hearts of Iron IV günlüklerinde bu hafta Dan Lind, Death or Dishonor ile oynanışı geliştirilen ülkelerden Yugoslavya’yı ve stratejik alanlardaki değişiklikleri tanıtıyor.

Merhabalar, Death or Dishonor ve beraberindeki 1.4 Oak yaması için yazılmış bir başka geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Bu günlükte sizlere Yugoslavya’dan bahsedeceğiz.

Death or Dishonor’u tasarlarken, oyuncuların zor kararlar almasına, ileride başlarına bela olabilecek tarzda adımlar atmalarına sebep olacak şeyler oluşturmak istedik. Yugoslavya birçok açıdan bu tarz bir oynanışın gözlemlenebildiği bir ülke.

dd_yug_land-jpg.268759

Tarihte Yugoslavya hem Mihverden hem de Müttefiklerden kendi taraflarına geçmesi için büyük bir baskı almış olsa da, olabildiğince tarafsız kalmaya gayret etti. Prens Paul’un hükümeti nihayetinde Mihver’e katılma kararı aldıktan kısa bir süre sonra darbeyle baştan indirilince Hitler bunu savaş sebebi olarak gördü ve ülke 2 haftadan kısa bir süre içerisinde işgal edildi. İşgal edildiğinde ülkenin bazı kısımlarında işgalciler, özgürleştiriciler olarak mutlulukla karşılanmıştı.

Ancak Hearts of Iron IV’da, Yugoslavya’nın hikayesinin yazarı siz olacaksınız.

yug_tree-jpg.268741

Yugoslavya’nın düşüşüne sebep olan çok şey vardı, yetersiz askeri güçten ülke içerisindeki farklı etnik gruplar arasındaki sıkıntılara kadar birçok unsur Yugoslavya için tehlike oluşturuyordu. Oyun içerisinde tüm bunlar Yugoslavya için geçerli bazı national spiritlerle yansıtılıyor. Bu spiritler Yugoslavya’nın national unity değerini %30 düşürüyor, politik atamalarını ve yasa değişikliklerini daha pahalı hale getiriyor, fabrikalardan elde ettiği kaynağı azaltıyor ve subay atamalarını daha pahalı kılıyor.

Bu sorunlarla başa çıkabilmek için birkaç farklı yolunuz var, bu yollardan bazıları topraklarınızın bir kısmından vazgeçmenizi veya belli bölgelerde özerklikler kurulmasına sebebiyet verebilir. Farklı bölgelerdeki politikanızda da bu soru her zaman ön planda olacak, elinizden çıkma ihtimali olan bir bölgeye neden yatırım yapasınız?

Zaman sizin için çok değerli, hem Almanya hem de Britanya kendi paktlarına katılmanıza sıcak bakıyor ve kimi zaman size bu sıcak bakma olayını hatırlatmak isteyecekler. Eğer bu iki pakt arasında taraf seçerseniz, diğer paktın gazabıyla karşılaşacaksınız. Eğer çok erkenden bir tercihte bulunursanız hükümetiniz darbeyle karşılaşabilecek veya ülkeniz iç savaşa sürüklenebilecek.

Herhangi bir pakta katılmanızı olası kılan odaklarda ilerleyebilmek için ilk başta ülkenizdeki problemleri çözmeniz lazım. Ancak bu problemleri çözmeniz tek başına yeterli değil, aynı zamanda askeriyenizi baştan inşa etmelisiniz. Odak ağacında gördüğünüz bazı mutual tercihler kasıtlı bir şekilde bu kadar kısa, bunları tamamladığınızda en büyük avantajınız zaman olacak.

Karşınızda bu kadar devasa problemler varken, Yugoslavya genişlemeyi düşünecek durumda değil. Genişleme yanlısı ülkelerin güçlü bir askeriyesinin ve belkide ondan da önemlisi birbiriyle sorun yaşamayan, birliktelik duygusuna sahip bir halka sahip olması gerekir – ki Yugoslavya denince bu ikisinden de bahsetmek mümkün değil. Ancak Mihver veya Müttefik devletlere katılarak savaştaki başarılarınızın ödülünü almayı hedefleyebilirsiniz.

Tabi ki isterseniz devrimin bir parçası olup hem Mihver hem de Müttefik devletlerden uzak durmayı tercih edebilirsiniz. Bunu yaptığınızda en yakın müttefiğiniz, oldukça uzakta ve etrafı agresif komşularla çevrili. Etrafınız düşman devletlerle doluyken önünüzde iki seçenek var: ölüm ya da utanç.

Aynı zamanda Yugoslavya generalleri ve hükümdarları için yeni portreler ekledik, aşağıda bazılarını görebilirsiniz:
yug_generals-jpg.268748

3 boyutlu modellemeler:
renderyugoslavia-png.268749

Ve tabi ki uçak ve tank ağaçları:
dd_planes-jpg.268766

dd_tanks-jpg.268790

Güncellenmiş Stratejik Bölgeler

Stratejik bölgelerde Archangel85 katkıalrıyla çeşitli değişiklikler yaptık, bu değişikliklerin nihai amacı hem daha çok anlam ifade eden ayrımlarda bulunmak hem de tarihte uzun süren muharebelerin yapıldığı bölgeleri daha çok ön plana çıkarmak. Aynı zamanda deniz çıkartmasının yapılması olası olan bölgeleri ve carrier kullanarak hava üstünlüğünün sağlanmasının daha kolay olduğu yerleri de yönlendirmeyi amaçladık. Aşağıda bazı görselleri görebilirsiniz.

Görsel
Görsel
Görsel
Görsel

Ülke Uçak İsimlendirmeleri

Havacılıkla ilgili yaptığımız geliştirmeler esnasında artık bu uçak birliklerine isim verebilme özelliği ekledik. Daha önceleri oyun her birlik için otomatik bir isim oluşturuyordu, ancak gördük ki 1. German Heavy Figher Wing ismi, Zerstörergeschwader 1 ile karşılaştırıldığında ağızda aynı tadı bırakmıyor. Geliştirici ekibinin bir miktar nazlanması sonrası oyuna ülkelere has birlik ismi özelliğini ekledik. Tüm major ülkeler, TfV, DoD ve bazı minor ülkeler için (Brezilya, İran, Türkiye, Polonya, Finlandiya, Çin, İsveç) için özel isimler ekledik bile.

Bu isimlendirme işini kara birimleri için gelecekte ™ bir dlcde yapmayı düşünüyoruz.

Bu haftalık bu kadar, haftaya SteelVolt sizlere yapayzekada yaptığımız geliştirmelerden ve Çekoslovakya’dan bahsedecek.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • mahmut: ne zaman güncellenecek ? tarih verin bari
  • Ali: Yeni yamayı bekliyoruz , elinize sağlık

KATEGORİLER

ARŞİV