Hearts of Iron IV’te 1.8 Yaması ve Odak Ağacı Arayüz Geliştirmeleri

Hearts of Iron IV geliştirici günlüklerinde 1.8 yamasına ve odak ağacı arayüzlerinde yapılan geliştirmelere dair bilgiler veriliyor.

Bir başka Çarşamba günü daha bir başka geliştirici günlüğüyle karşınızdayız. Önümüzdeki hafta casusluğa dair bilgiler vermeye devam edeceğiz, ancak bugün sizlerle sürpriz yamamızdan ve geliştirilmiş odak ağacı arayüzünden bahsedeceğim.

1.8 “Fork”

Bildiğiniz üzere 1.8’in “Husky” olması gerekiyordu, ancak teknik şartlar neticesinde yeni Paradox launcherına geçmemiz gerektiği için araya bir yama sıkıştırmamız gerekti. Bu durum 1.9’un Husky olacağı ve La Resistance ile birlikte çıkacağı anlamına geliyor.

Yeni İçerikler

  • Yeni launcher eklendi.
  • Sohbet alanı için “/mute oyuncu ismi” ve “/unmute oyuncu ismi” komutları eklendi.

Denge Değişiklikleri

  • Konvoy rotalarını korumak için gereken destroyer sayısı artık 5 konvoy için 1 destroyer değil, 10 konvoy için 1 destroyer.
  • Konvoylar korunduklarında ortalama tespit oranını azalttıkları için artık diğer konvoyları tespit edemiyorlar.
  • Denizaltı savaşında konvoyların miktarı rotanın uzunluğuna göre belirleniyor, daha uzun rota = muharebede daha az konvoy.
  • Toplam torpido farketme şansı %70’den %60’a düşürüldü, wolfpack %5, komutan özelliği %5 azaltıldı.
  • Konvoyların tespit ortalamasına etki etmemesini dengelemek için:
  • Torpido ateşlemeleri esnasında denizaltı farkedilme ihtimali azaltıldı.
  • Pasif denizaltı farkedilme ihtimali azaltıldı.
  • Modern destroyerlarla karşılaştıklarında 4. kademe denizaltıların tespitinin çok zor olmasını önlemek adına 4. seviye radara 2 kademe denizaltı tespiti eklendi.
  • Kanada’nın Alüminyum Şirketi artık ekstradan 14 Alüminyum elde ediyor.
  • 4. kademe radarın denizaltı tespiti 10’dan 14’e çıkarıldı.
  • 3. kademe radarın denizaltı tespiti 5’ten 6’ya çıkarıldı.
  • 3. kademe denizaltı gövdesinin IC maliyeti artık 270 yerine 320.
  • 4. kademe denizaltı gövdesinin IC maliyeti artık 300 yerine 450.
  • Kruvazör denizaltı gövdesinin IC maliyeti artık 370 yerine 390.
  • Bir destroyerın koruyabileceği konvoy sayısı 10’dan 12’ye çıkarıldı.
  • 3. ve 4. kademe denizaltı torpidoların hasarı sırayla 23’ten 22’ye, 30’dan 28’e düşürüldü.
  • Derinlik saldırılarının hız dezavantajı yükseltildi.

Bunların yanı sıra çeşitli hata giderimleri, arayüz ve modlama geliştirmeleri.

Özetlemek gerekirse çok sayıda hata giderimi, denizaltılarıyla alakalı dengelemeler ve yeni launcher.

Denizaltı Değişiklikleri

3. ve 4. kademe denizaltıları onları avlamak üzere tasarlanan destroyerlara nazaran çok iyiydi. Onları biraz zayıflatıp maliyetlerini yükselttik, destroyerları güçlendirdik. Büyük imparatorluklar her muharebede yer alan konvoy sayısını artık daha iyi yönetebilir, bunla birlikte konvoyların koruyucularının denizaltı tespitini zedelemesi hatası giderildi.

upload_2019-11-13_11-48-15.png

Yeni Launcher

Tıpkı Imperator, EU4 ve Stellaris gibi biz de yeni launchera geçiyoruz. Strateji oyuncuları gelenekçidir, dolayısıyla sizlere yeni launchera neden geçtiğimizi anlatmak isterim:

  • Platform bağımsızlığı. Birden fazla platformda yer alabilmek istiyoruz ve eski launcherımız bunu yapamıyor.
  • Eski launcher sizle iletişim kurabilmemiz yönünden oldukça kısıtlayıcıydı, artık birden fazla haber linki koyabiliyoruz örneğin.
  • Geliştirici ekibini rahatlatıyor, launcher üzerinde çalışma fırsatı ve uzun zamandır talep edilen özellikleri launchera ekleme fırsatımız olmuyordu, artık launcher için ayrı bir ekibimiz var ve bu gibi şeylere daha fazla zaman ayırabilecekler.
  • Artık direkt launcher üzerinden “Devam Et” butonuna erişebileceksiniz.

image_35.png

Launcherda modlarınızın görünmesi için ilk olarak oyunu başlatmanız, ana menüye gelip ardından çıkıp tekrar başlatmanız gerekebilir. Bu eylem eski mod ayarlarını temizleyip her şeyi yeni launcher için hazırlayacak. Modlar yine modcular gerekli güncellemeleri yapana kadar “eskimiş” görünecekler, ancak 1.8 yamasında modları kırabilecek çok fazla bir değişiklik yok dolayısıyla 1.7.1’e uyumlu modların büyük bir kısmı 1.8’e de uyumlu olacaktır. Launchera dair aklınızda başka soru işaretleri varsa burayı okuyabilirsiniz: https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind…r.1254011/

Şimdi gelelim 1.9 “Husky” yamasına…

Odak Ağacı Arayüz Geliştirmeleri

Odak ağaçlarımız her geçen gün daha da büyük bir hal alıyor ve onları iyi bir biçimde okuyabilmek zorlaşabiliyor. Bu durumu çözmek adına odak ağacı arayüzüne bazı eklemeler yapıyoruz (aşağıda gördüğünüz resimler halen çalışma halindedir.)

  • Yakınlaştırma – Artık tıpkı haritada gibi odak ağacına yakınlaştırıp uzaklaştırabiliyorsunuz.
  • Filtre – Çeşitli filtreleri aktifleştirerek örneğin nerede sanayiyle ilgili odaklar var, nerede kurtulmaya çalıştığınız ulusal etkilere yönelik odaklar var görebiliyorsunuz. Bundan modcular da faydalanabiliyor.
  • Arama – Filtrelerin yanı sıra bir de arama fonksiyonuna sahibiz, odakların bilgi çubuklarını da değerlendirerek aramanızla alakalı odakları gösteriyor.

upload_2019-11-13_11-42-58.png

Yukarıda Çin odak ağacında sanayi ile ilgili şeyleri arıyorum. Sağda bazı varsayılan filtreleri görebiliyorsunuz. Bazı ülkelerin kendilerine has filtreleri var, örneğin Çin “enflasyon” filtresine sahipken, Britanya İmparatorluğuna bağlı ülkelerde “bağımsızlık” filtresi görebiliyorsunuz.

Aşağıda Çin odak ağacı uzaklaştırılmış bir biçimde incelenebilir:

upload_2019-11-13_11-45-35.png

Eğer faremi herhangi bir odağa getirirsem yine bilgi çubuklarını görüntüleyebiliyorum, yakınlaştırdığımda ise fareyi tuttuğum yere doğru yakınlaştırıyor.

Önümüzdeki hafta görüşmek üzere.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

2 Yorum Yapılmış

Tartışmaya Katılın
  1. Akif Kasım 14, 2019 | Cevapla

    Yeni Launcher’da oyunu bi türlü açamadım ayrıca türkçe yama da oyunumdan kalkmış gözüküyor.

  2. Halil Akif Kasım 20, 2019 | Cevapla

    Lütfen yardım edin yeni güncellemeden sonra Türkçe yama çalışmaz oldu menü Türkçe ama oyuna girdiğimde her şey ingilizce olarak gözüküyor …

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

STRATEGYTURK TWITTER

Stellaris'te Juggernaut ve Mega Tersaneler #stellaris https://t.co/tEWyLMqb5Z https://t.co/1tFHRiSc0x
Hearts of Iron IV'te İstihbarat ve Şifre Kırma #hoi4 #heartsofiron4 https://t.co/2ntgU67cCM https://t.co/9Lmd3ONZLw

Strategyturk Flickr