Hearts of Iron IV’te Gelecekle İlgili Planlar ve Yol Haritası

HoI4 geliştirici günlüklerinde bu hafta gelecekteki planlardan bahsediliyor.

Herkese merhaba. Bugün 1.6.2 yamasını çıkartıyoruz. Bunun yanında biraz gelecek hakkında konuşmak ve sizlere güncellenmiş bir yol haritası sunmak istedim.

Ironclad 1.6.2 Yaması

1.6.2 açık betadan çıktı ve Steam’i tekrar başlattığınız zaman güncellemenin gelmesi lazım. Yama notları:

Yama İçeriği:

  • Konvoy ve mayın döşeme görevleri artık birbirinden ayrı bölgelerde gerçekleştirilebilecek. Filo birleşik olmayan bölgelere göre ayrılacak ve her görev kuvveti (task force) sadece atandığı bölgeyle bağlantılı olan yerlere gidebilecek.
  • Savaşta olmayan ülkelere artık deniz antlaşmalarına uymalarına gerek kalmadığına yönelik açıklayıcı eventler gelecek (örneğin 2 veya daha fazla büyük ülkenin birbiriyle savaşa girdiği durumlarda).
  • Donanma üstünlüğünün nasıl hesaplandığı değiştirildi. Artık görev kuvvetindeki gemilerin boyutuna ve bir bölgede ne kadar verimli olduklarına bakıyor. Başa çıkabileceğinden daha fazla bölgeye atanan filoların üstünlük değeri düşecek. Görevlerin türü de filonun üstünlüğünü etkileyecek.

Bazı Önemli Değişiklikler:

  • Atatürk ve Mannerheim feldmareşal olarak eklendi. Türkiye bir savunma savaşındaysa karar ile Atatürk’ü feldmareşal yapabilecek. İkisine de feldmareşal portresi eklendi. Atatürk öldükten sonra ordulara komuta edemeyecek.
  • Milliyetçi İspanya tarihi odaklar modunda “Recovering from the Civil War” spirit’ini kaybetmeyecek, böylece savaş girmesi engellenecek. Tarihi odaktayken Almanya sadece tarih 1942’den sonraysa, Almanya Birleşik Krallık ile savaştaysa ve bu savaşı büyük oranda kazanıyorsa Milliyetçi İspanya’yı Axis’e davet edebilecek.
  • Torpido ve denizaltılar ile ilgili çeşitli denge değişiklikleri.
  • Araştırma bonusları arttırıldı.
  • Sovyet yapay zekasıyla ilgili bazı sorunlar düzeltildi.
  • Japonya’nın erken tarihlerde Çin’e karşı agresif deniz çıkartmaları yapması düzeltildi.
  • Birleşik Krallık Afrika’ya daha fazla önem verecek.

Ve çeşitli denge değişiklikleri, hata giderimleri, arayüz iyileştirmeleri.

Yama hakkında daha fazla bilgi almak için son çıkardığımız birkaç günlüğü okuyabilirsiniz.

Şu Anda Ne Yapıyoruz?

64-bit desteği ve denge düzenlemeleri gibi büyük şeyler içerecek 1.7 “Hydra” yaması üzerinde çalışmaya başladık. Bununla paralel olarak daha sonraki eklenti üzerinde çalışıyoruz. Yeni eklentiyi 1.8 “Husky” yamasıyla beraber çıkartacağız. Ayrıca 1.7 “Hydra” için bir açık beta süreci de olacak.

Daha fazla ayrıntı paylaşmak için henüz erken, bu nedenle isimlerden yola çıkarak neyle ilgili olacaklarını tahmin etmeye çalışabilirsiniz. Yine de yama isimleri çoğu zaman yamanın içeriği hakkında pek bir bilgi vermiyor. Aşağıdaki güncellenmiş yol haritamıza bakarak bazı fikirler üretebilirsiniz.

Beş Yıllık Plan

Beş Yıllık Plan’a daha önce göz attığımızda söylediğim gibi bu plan gerçekten 5 yıllık değil. Sadece gelecekten neler bekleyebileceğinizi ve bu zamana kadar yaptıklarımızı göstermek için sizlere sunduğum bir yol haritası. Aşağıdaki listeyi daha önce paylaşmıştık. Üzeri çizili şeyler tamamladığımız şeyleri gösterse de bunlara gelecekte tekrar dönebiliriz.

Bu liste her şeyi içeren nihai bir liste değil. Sadece sizlere ne yapmak istediğimizi göstermek için oluşturduğumuz bir şey. Maddelerin sıralamasının da bir önemi yok.

  • Feldmareşallerin generallere emir vermesini sağlayan bir komuta zinciri sistemi.
  • Çeşitli isimlendirmeler aracılığıyla oyunun derinliğini arttırmak (1. Piyade Tümeni gibi şeylerin kaldırılması).
  • Başlangıçtaki her ülkenin tarihi liderlerinin özel portrelere sahip olması.
  • Oyuncuların kolayca dinamik kararlar almasını sağlayan bir yöntem. Eventler ve ulusal odaklar arası bir şey.
  • Ulusal Birlik’i oyun boyunca önemli hale getirmek.
  • Savaşların nasıl birleştiğini vs. düzeltmek.
  • Stoğunuzdan eski ekipmanları çıkarabilmek.
  • Altyapıyı geliştirerek kaynakların geliştirilebilmesi.
  • Oyunculara deniz muharebeleri ve filoların davranışları üzerinde daha fazla kontrol vermek.
  • Geliştirilmiş deniz savaşları.
  • Denizaltı savaşlarındaki dengeyi ve mekanikleri geliştirmek.
  • Oyunda yakıtı doğru bir şekilde yansıtmak.
  • Oyunculara kurallar üzerinde daha fazla kontrol vermek. HoI çok farklı şekillerde oynanıyor ve rekabetçi multiplayer ile singleplayer’daki kurallar birbirine uymuyor.
  • Daha sağlam ve geniş bir harita modu sistemi. Multiplayerda oyuncuları gösteren bir harita modu da iyi olur.
  • Cepheleri daha dengeli bir hale getirmek.
  • Oyuncunun daha fazla dahil olduğu bir lojistik sistem (şu anda sadece işler çok kötüyse ilgileniyorsunuz).
  • Yapay zekaya rastgele ve tarihi odak seçenekleri dışında uzun süreli amaçlarında ve stratejilerinde rehberlik edebilecek bir sistem. Bu ayrıca oyunculara görünür olacak.
  • Casuslar ve casusluk.
  • Barış konferanslarını geliştirmek.
  • Ana ülkelerin ulusal odak ağaçlarına alternatif tarih yolları ve daha fazla seçenek eklemek (Almanya, İtalya, ABDBirleşik Krallık, Sovyetler, Fransa, Japonya, Polonya)
  • Wunderwaffen projeleri.
  • Alt ideolojiler ve hükümet türleri arasında daha çok farklılık.
  • Daha çok ulusal odak ağacı (En ilginç olanlar arasında: Çin, Güney Amerika, İskandinavya, İspanya, Türkiye, İran, Yunanistan)
  • Sadece savaşlara bağlı olmayan bir işgal sistemi. Ayrıca kaynaklara erişimin sadece core olup olmadığına göre belirlenmemesi.
  • Savaşlarda savunmayı daha zevkli hale getirmek.
  • Özellikle savaş sonrasında olmak üzere daimi ordunuzun büyüklüğünü kısıtlayan mekanikler.
  • Tümen tasarımlarının aynı olmasından kurtulmak ve tarihi olmayan, oyunun açıklarından faydalanan tasarımların en aza indirilmesi için doktrinlerin tümen tasarımlara daha çok etki etmesi.
  • Arayüz geliştirmeleri. Örneğin taslaklar listesinde oldukça gerekli.
  • Daha ilginç seçimler ortaya çıkarmak için bakanların ve ideaların değişmesi.

Fark etmiş olabileceğiniz gibi bunlardan bazıları küçük, bazıları ise devasa. Maddeler üzerinde çok ayrıntıya giremeyeceğim. Ancak oyuna eklendiğinde geliştirici günlükleri üzerinde konuşabiliriz.

Şimdi ise duyurulmayan eklentimiz ve 1.7 “Hydra” yaması üzerinde çalışmaya başlayacağız. Bu nedenle günlüklerin düzenli çıkmasını beklemeyin.

Yazar: Cem Kaya

1 Yorum Yapılmış

Tartışmaya Katılın
  1. Kriyos Nisan 4, 2019 | Cevapla

    Gittikçe daha da zevkli hale geliyor oyun güncelleme yeniliklerini bu siteden takip ediyorum çeviriniz için teşekkürler 🙂

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

STRATEGYTURK TWITTER

Europa Universalis IV'te Napoli Görev Ağacı ve Yenilikler #eu4 https://t.co/dRkY6X6ZY1
Age of Wonders: Planetfall'da Harita Oluşturma #1 #ageofwonders https://t.co/pfKjHuMTaQ

Strategyturk Flickr