Hearts of Iron IV’te Gemi Üretimi, Tamiri ve Kritik Hasarlar

HoI4 günlüklerinde bu hafta gemi üretimindeki, tamirindeki değişiklikler ve yeni eklenen kritik hasarlar mekaniğinden bahsediliyor.

Herkese merhaba! Bugün gemi üretimi ve tamiri üzerinde yapılan değişiklikler ve gemiler için yeni eklediğimiz kritik sistem hasarları hakkında konuşacağız.

Gemi Üretimi

Tek bir geminin üretimi için 15 tersane atayabildiğiniz sistem hem istediğimiz hissi vermiyordu hem de tarihsellikten oldukça uzaktı. Büyük ülkelerin ana muharebe (capital, yani uçak gemileri/savaş gemileri/savaş kruvazörleri/ağır kruvazörler) gemilerini kaybettiklerinde hemen yerine yenisini üretebilmeleri bu tür gemileri pek de değerli kılmıyordu, biz de bunu değiştirmeyi istedik.

  • Ana muharebe gemileri artık sadece 5 tersane kullanabilecek.
  • Geri kalan gemiler 10 tersane kullanabilecek.
  • Konvoylar ise 15 tersane kullanabilecek.

Böylece ana muharebe gemilerinin üretim hızı oldukça düşecek ama aynı anda birkaç tane yapmaya da devam edebileceksiniz. Tahmin edebileceğiniz üzere bu tür gemilerin inşası oldukça karmaşık ve üretim hatlarına pek de uygun değil. O kadar ana muharebe gemisi dedik, ana muharebe gemisi tanımının biraz değiştiğini de söylememiz lazım. Bu tanım artık biraz daha esnek hale geldi ve gemilerinize eklediğiniz bazı unsurlara göre belirleniyor (uçuş güvertesi veya ağır silahlar gibi), bu yüzden bunlara sahip olan gemilerin üretiminin daha uzun olacağını unutmayın.

Pasted_image_at_2018-09-12__3_58_PM.png

İnşa edilmelerini beklemek yerine gemilerinizin adlarını üretim başladığında da belirleyebileceksiniz. İsterseniz farklı isimleri sıraya da sokabileceksiniz.

Gemi Tamiri

Tamir mekaniği de büyük oranda değişiyor. Eskiden gemilerin tamiri bedavaydı ve sadece belirli bir süre beklemeniz gerekiyordu. Şimdi ise tamirler gemi sanayinizi kullanmaya başlayacak. Tamirler için kullanılabilecek maksimum tersane sayısını ayarlayabileceksiniz, deniz üssünün seviyesi de ne kadar kullanıldığını belirleyecek. Örneğin 5. seviyedeki bir deniz üssü, 5 tersane kullanabilir ve aynı anda 5 gemi tamir edebilir.

repair.jpg

Eğer çeşitli bölgelerde büyük kayıplar veren filolarınız varsa deniz üslerine tersane kullanımı konusunda öncelik verebilirsiniz ve hatta düşman tarafından batırılmalarını önlemek için belirli üsleri tamire kapatabilirsiniz. Yanaşma izniniz varsa dost limanlarda da gemilerinizi tamir edebilirsiniz ama tamir öncelikleri büyük ihtimalle daha düşük olacaktır.

Screenshot_1_1.jpg

Deutschland ağır kruvazörüne dikkatlice bakarsanız üzerinde bir uyarı simgesi olduğunu görebilirsiniz. Bu, geminin pervanesinin kritik hasar aldığını ve tamir hızının oldukça düştüğünü gösterir.

Kritik Hasarlar

Yukarıda gösterilen pervane hasarı dışında gemilerin kritik hasar alabileceği birçok sistem daha var. Bunu eklememizin amacı gemilere kendi hikayelerini yazma şansı vermek ve hesaplamalara biraz şansa dayalı olasılık unsurları katabilmek. Örneğin hızlı ve güçlü bir Alman yağma gemisinin şanssız (veya şanslı) bir şekilde pervanesine veya motoruna hasar aldığını düşünün. Birden bire kraliyet donanmasından kaçamayacak hale geliyor.

Farklı hasarların farklı etkileri bulunur ve doğrudan alınan hasar değerleri de değişir. Hasar listesi üzerinde hala çalışıyoruz ama şu anki daha bitmemiş listeyi sizlerle paylaşabiliriz:

  • Tahrip Edilmiş Ana Batarya Tareti – ana silahların saldırısını ve hasarını düşürür
  • Tahrip Edilmiş İkincil Bataryalar – ikincil silahların saldırısını düşürür
  • Kırık Pervane – hızı düşürür
  • Takılmış Dümen – muharebeden kaçma olasılığını düşürür
  • Cephanelik Hasarı – büyük ölçüde hasar verir
  • Tahrip Edilmiş Torpido Yuvaları – torpido saldırısını ve hasarını düşürür
  • Kullanılamayan Balast Tankları – denizaltıların gizliliğini azaltır
  • Kullanılamayan Radar – tespit etmeyi düşürür

Kritik hasar alan gemilerinizi tamir etmek isteyeceksiniz ve tamamen kritik hasarın verdiği etkileri kaldırmak için de geminin tamamen tamir olmasını beklemek zorunda kalacaksınız. Bunlarla ilgili bazı amiral özellikleri de var:
traits.jpg

“Safety First (Önce Güvenlik)” özelliği bu amiralin komuta ettiği gemilerin kritik hasar alma olasılığını düşürür. “Crisis Magician (Kriz Sihirbazı)” ise basit aletlerle, usta manevralarla ve biraz da bantla gemiyi tamir ederek kritik hasarların etkilerini azaltır.

Hepsi bu kadar mı? Hayır, yepyeni bir gemi tasarlayıcısı ve yeniden donatma yeteneği de var. Ama bunlar için tersanede çalışmaya devam ediyoruz, gelecekteki bir günlükte suya indiririz.

Gelecek hafta Man the Guns hakkında konuşmaya devam edeceğiz.

Yazar: Cem Kaya

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

STRATEGYTURK TWITTER

Total War: Three Kingdoms'ta Diplomasi: Diplomatik Tavır, Müzakereler ve Vassallar https://t.co/irodJw1TLo https://t.co/LP9NgJtrnm
Stellaris'te Köle Pazarı #stellaris https://t.co/6RSBneArWA https://t.co/NE5ZjURhEJ

Strategyturk Flickr