Hearts of Iron IV’te Yakıt Değişiklikleri ve Motorize Topçular

Hearts of Iron IV geliştirici günlüklerinde bu hafta yakıt sisteminde yapılan değişikliklerden ve motorize topçu birliklerinden bahsediliyor.

Herkese merhabalar, 2019’un ilk geliştirici günlüğüne hoş geldiniz. Bu günlükte sizlere oyundaki yakıt sisteminde yaptığımız değişikliklerden ve oyuncuların uzun zamandır beklediği yeni bir unsurdan bahsedeceğiz.

Yakıt Sisteminde Değişiklikler

Oyun ilk çıktığında petrol diğer kaynaklar gibi üretim amaçlı kullanılıyordu. Bu durum yakıt harcayan ekipmanları yansıtmak için yapılsa da, daha sonraları bu sistemi kaldırıp bunun gerçek dünyada da kullanılan daha basitleştirilmiş versiyonunu ekledik. Petrol ürünlerinin çok kullanımlı yakıta rafine edilmesi işlemi hiçbir zaman basit bir işlem olmasa da, hem oynanış sebepleri hem de oyunun diğer yönleriyle tutarlı bir ayrıntı seviyesine sahip olması için basitleştirmeye gittik.

Oyunda yakıtı bir kaynak olarak yukarıda görebiliyorsunuz. Burada yakıtınızın bitmesi veya tam depoya ulaşması için gereken gün sayısı belirtiliyor. Aşağıda numaranın yeşil olması, 361 gün içerisinde yakıt depolarınızın dolacağı anlamına geliyor. Eğer bu numara kırmızı olursa bu durum her geçen gün yakıt kaybettiğiniz anlamına geliyor ve belirtilen gün sonrasında yakıt kapasiteniz boşalacak. Bunu soldaki yeşil veya kırmızı oktan da anlayabiliyorsunuz.

top_bar_fuel.png

Oyunda hala petrol ticareti yapabiliyorsunuz ancak petrol artık üretim esnasında kullanılmıyor. Bunun yerine sahip olduğunuz fazladan petrol saatlik olarak yakıta dönüştürülüyor. Ticaret arayüzünde bunu yansıtacak bazı değişikliklerimiz oldu. Eskiden “üretim” sekmesinin bulunduğu yerde artık “ihtiyaç” kısmı yer alıyor ve burada petrolün A ve P olmak üzere bazı alt kategorileri mevcut. Buradaki tabirler tooltipler aracılığıyla oyuncuya daha net anlatılmakla birlikte, istemesi durumunda ne kadar petrol ticareti yapabileceğini, mevcut yakıt giderini karşılamak için ne kadar petrole ihtiyacının olduğunu buradan görebiliyor.

fuel_trade_ui_DD.png

Rafineriler de artık size petrol kaynağını saatlik olarak aktarıyor. Bu bir yandan tarihsel olarak daha doğru olmakla birlikte, bir yandan rafineriler tarafından yapılan üretimi daha iyi kontrol edebilmenizi sağlıyor. Daha önceleri teknoloji geliştirmeleri tek bir birim petrole etki ediyordu, bu yapılan değişiklik hem geliştiricilere hem de modculara sentetik rafinerilerin etkinliği konusunda daha üst seviye bir kontrol sağlıyor.

Savaş durumunda yeterli yakıta sahip olmayan ülkelerin öncesinde yakıt depolamış olması önem taşıyor. Birçok ülke oyuna yüksek bir depo kapasitesiyle başlamıyor, ülkenin depo kapasitesi ekonomi yasalarıyla değiştirilebiliyor. Aynı zamanda bu kapasiteyi yatırımlar yaparak, örneğin endüstriye giden üretimi silo fabrikalarına aktararak yükseltebiliyorsunuz. Japonya savaş esnasında potansiyel yakıt kazanımından çok harcama yapabilecek ülkelere güzel bir örnek, dolayısıyla Pasifik’te ABD ile savaşmadan önce depolarının dolu olması önem sarfediyor.

fuel_1.jpg

Yakıt deponuzda olan biteni daha kolay anlamanız ve yönetmeniz için lojistik sekmesine yakıt önceliği kısmı ekledik. Burada askeriyenin farklı alanları için yakıt önceliği belirleyebiliyorsunuz. Aynı zamanda gün, ay ve yıl bazında deponuzun durumunu görsel olarak inceleyebiliyorsunuz.

fuel_stockpile_menu.png

Lojistik destek birlikleri artık birimlerinizin yakıt harcamasını azaltan bazı özelliklere sahip.

image_1.png

Motorize Topçu Birlikleri

Hearts of Iron IV çıktığında tümenlerinizde kullanabileceğiniz çok sayıda farklı tabur türü içeriyordu. Ancak bazı tabur türlerinin eksikliği göze çarpıyordu, örneğin mevcut piyade taburundan daha hızlı, yanında topçu birliklerinin de bulunduğu motorize bir piyade taburu yapmak istediğiniz zaman bunu yapamıyordunuz. Eğer yanlarında yavaş hareket eden topçular varsa, piyadelerin hızlı olmasının da bir anlamı yoktu.

Bunun sebeplerinden bir diğeri motorize topçu birliklerinin anlamlı bir tercih olması için negatif unsurlara sahip olmamasıydı. Normal topçulardan daha iyiler ve ekstradan kamyon ihtiyaçları siz zaten kamyon üretiyorsanız çok da sıkıntı değildi.

mot_arty_1.jpg

Oyuna yakıtın eklenmesiyle birlikte bu durum değişti. Artık motorize topçu birlikleri yaparken bu birimin normal topçulara nazaran yakıt giderini de hesaba katmanız gerekiyor. Bu sebeple oyuna hem normal, hem roket, hem uçaksavar hem de tanksavar olmak üzere motorize topçu birlikleri ekledik. At tarafından çekilenlere nazaran çok daha güçlüler ancak her biri 50 kamyona sahip, dolayısıyla %50 daha fazla erzağa ve doğal olarak yakıt ihtiyacına sahipler.

mot_arty_2.jpg

Motorize topç birliklerini açmanız için özel bir teknoloji araştırmanız gerekmiyor, motorize ekipmanlara ve ilgili topçu türüne erişiminizin olması yeterli.

Bugünlük bu kadar, önümüzdeki hafta sizlere araştırmalarda yaptığımız değişikliklerden ve yeni donanma teknoloji ağacından bahsedeceğiz.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

STRATEGYTURK TWITTER

Stellaris'te Tüm Kökenler #Stellaris https://t.co/0PQ4Ey4AQa https://t.co/IuzJzv0NM1
Hearts of Iron IV'te 1.8 Yaması ve Odak Ağacı Arayüz Geliştirmeleri #hoi4 #heartsofiron4 https://t.co/8Kl7HvEyZ9 https://t.co/PQyUD5zFvy

Strategyturk Flickr