Hearts of Iron IV’te Zırhlı Araçlar ve Keşif Birlikleri

Hearts of Iron IV geliştirici günlüklerinde bu hafta zırhlı araçlardan ve keşif birliklerindeki değişikliklerden bahsediliyor.

Herkese merhabalar, bir başka geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Önümüzdeki hafta düzenlenecek olan PDXCON öncesinde ekibimiz iyice kolları sıvamış durumda. Pretzel ve biranın yanı sıra tabii ki sizlerle buluşmak için sabırsızlanıyoruz.

Bugün sizlerle Zırhlı Araçlardan söz edeceğiz. Ara ara HOI4’te neden zırhlı araç olmadığına dair sorular alıyordum, bugün tüm bu sürenin ardından neden şimdi eklendiğini anlatacağım.

Direniş Azaltma

Zırhlı Araçların şu an ekleniyor olmasının sebebi direniş azaltmayla olan bağlantıları. İlk oluşturuluşlarından bu yana zırhlı araçlar hafif zırhlı ve zırhlı rakiplere karşı kullanışlılığıyla ön plana çıkıyordu. Daha önce de bahsettiğimiz gibi oyunda garnizonlar artık direniş aktivitesine karşı bir kalkan görevi görecek, endüstri sabotajı veya kaynak kaybıyla sonuçlanabilecek direniş saldırılarının bir kısmını ortadan kaldırma görevi görecek. Zırhlı araçlar özellikle bu noktada ideal bir konuma sahip, keza sahip oldukları hardness (sertlik) değeri direnişe karşı daha avantajlı olmasıyla sonuçlanıyor.

Daha dayanıklı ve insan gücü yönünden ekonomik olmasının yanı sıra, zırhlı araçlar yüksek supression (baskı) değerine ve çok daha iyi bir gereken insan gücü/uygulanan baskı oranına sahip. Zırhlı araçlar hafif zırhlı tanklar kadar koruma sağlayamasalar da, maliyetleri yönünden ciddi bir oranda insan gücü tasarrufunda bulundukları söylenebilir.

Tüm bunlar zırhlı araçları direniş azaltmak için özellikle insan gücü yönünden dikkatli davranmak gerekiyorsa ideal bir silah haline getiriyor. Öte yandan atların halen maliyet vs baskı yönünden avantajı mevcut.

  • Kaybı önlemek adına sertlik değerine sahipler
  • Yüksek baskı değerine sahipler
  • Diğer zırhlı araçlara oranla daha ucuzlar
  • Atlardan daha pahalılar

Ana Taburda Muharebe Rolü

Zırhlı araçların cephelerde ana taburda yer alması çok görülen bir durum değil. HoI4’te de bu durum geçerli. Birçok örnekte zırhlı araçlar ya zayıf kalacaklar ya da arazi koşulları neticesinde elverişli olmayacaklar. Ancak bazı durumlarda zırhlı araçlar ana taburda işler yapabilir.

İkinci Dünya Savaşında zırhlı araçlar Kuzey Afrika ve Orta Doğu çöllerinde kullanılmıştı. Daha az erzak istemeleri, çöl koşullarında daha hızlı hareket edebilmeleri ve ekipman sıkıntısı yaşayan hedeflere karşı olan başarısı zırhlı araçların tercih edilmesini beraberinde getirdi.

HoI4’te zırhlı araçlar benzer bir biçimde çalışıyor. Motorize birliklere veya piyadelere nazaran daha fazla koruma ve breakthrough sağlıyorlar ancak bu esnada hafıf tanklardan daha ucuzlar. Aynı zamanda doğru arazi koşullarında oyunun şu anki en hızlı birlikleri konumundalar. Bu değerler neticesinde savaşın ikincil ve üçüncül cephelerinde kendilerine yer bulabilirler.

upload_2019-10-9_15-31-29.png

Muharebe ve İstihbarat

Oyundaki keşif destek birliklerini farklı alt gruplara böldük, böylelikle sahip olduğunuz tümen tasarımına göre farklı keşif destekleri tercih edebileceksiniz. Bunla birlikte keşif birliklerinin hızı artık tüm tümenin hızında etki sahibi olacak. Bu demek oluyor ki kamyonetlerinizin yanına keşif birliği olarak atlı birlikler koyarsanız, birliğiniz atlı hızında ilerleyecek.

  • Süvari Keşif Birliği – Alışkın olduğunuz normal keşif birlikleri, ucuzlar ancak yavaşlar.
  • Motorite Keşif Birliği – Motorize, hafif zırhlı birlikler, hızlılar ancak zayıflar.
  • Hafif Zırhlı Keşif Birliği – Zırhlı araçlar.
  • Zırhlı Keşif Birliği – Hafif tanklar.

Zırhlı araçlar kapasite itibariyle önemli bir noktada yer alırken, hafif zırhlar sertlik ve zırh değerleri yönünden daha sağlam tümenler ortaya çıkmasını sağlıyor.

Keşif birlikleri eskiden olduğu gibi muharebelerde daha iyi taktik edinebilmenizi sağlıyor. Buradaki ana değişiklik, artık taktiğin daha önemli olması dolayısıyla keşifin önemini arttırması. Taktikler artık eskisine nazaran iki kat hesaba katılıyor ve yakın savaş gibi safhaların belirme ihtimallerinde azaltmaya gittik (eğer şehirde savaşılmıyorsa.)

Keşif birlikleri artık bir işe daha yarıyor, size muharebede istihbarat sunuyor. Bu yamayla birlikte istihbaratın çalışma biçimini baştan ele alıyoruz ancak bu yeniliklerden şimdilik çok bahsedemeyeceğiz. Bilgi verebileceğim kısım istihbarat edinmenin artık birden fazla yolunun olacağı (savaşmak bunlardan birisi) ve orantılı istihbarat değerinin şifreleme teknolojilerinden edinilen muharebe bonuslarının yerini alacak olması.

Zırhlı araçlar oldukça havalı görünüyorlar, aşağıda yeni modellemelerden bazılarını inceleyebilirsiniz:

renders_small.jpg

Oyun içerisinde teknoloji yönünden zırhlı araçlar motorizeye ihtiyaç duyuyor, dolayısıyla keşif birliklerinizde zırhlı araç kullanmak istiyorsanız hem onlara hem de keşif destek birliklerine erişebilmeniz gerek.

image_31.png

Zırhlı araçlar oyuna önümüzdeki eklentiyle eklenecek, öte yandan istihbarat değişiklikleri ve keşif birliği değişiklikleri ücretsiz yamanın bir parçası olacak. Önümüzdeki hafta PDXCON var, aynı zamanda ofiste taşınıyor olacağız ancak tüm bunlara rağmen sizlere kısa bir güncelleme günlüğü yazabileceğimizi düşünüyorum. Görüşmek üzere.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

STRATEGYTURK TWITTER

Stellaris'te Tüm Kökenler #Stellaris https://t.co/0PQ4Ey4AQa https://t.co/IuzJzv0NM1
Hearts of Iron IV'te 1.8 Yaması ve Odak Ağacı Arayüz Geliştirmeleri #hoi4 #heartsofiron4 https://t.co/8Kl7HvEyZ9 https://t.co/PQyUD5zFvy

Strategyturk Flickr