Humankind’da Topraklar, Şehirler ve Harikalar

Humankind geliştirici günlüklerinde bu yazıda oyundaki topraklara, şehirlere ve harikalara dair bilgiler veriliyor.

Herkese merhabalar,

Daha önceleri Humankind’daki bölge ve şehir gelişimi mekaniklerine dair çeşitli ipuçları vermiştik. Nihayet oyundaki topraklardan, şehirlerden, karakollardan, şehrin bölümlerinden ve hatta harikalardan bahsedebileceğiz. Ayrıntılı bilgiler için aşağıdaki videoyu izlemenizi öneririz:

Bir önceki oyunumuz olan Endless Legend’te harita üzerinde önceden belirlenmiş bölgeler mekaniğini denemiştik. Oyuncular şehirler kurarak bu bölgeleri elde edebiliyor ve şehirlerini bu bölgelerin sınırları içerisinde genişletebiliyordu. Bu mekanik oyuncular tarafından çok beğenildi ve olumlu çok sayıda yorum aldık, bu sebeple Humankind’da bu mekaniği bir adım daha ileri götürerek dinamik bölge sistemini oluşturduk.

Bunun için oyunda yeni bir sahiplik sistemimiz var, bir yanda geliştirilebilir şehirlere sahip olurken, diğer yandan Karakol adını verdiğimiz yerler olacak. Ordularınızla herhangi bir tarafsız bölgede karakol kurabilecek ve burada hak iddia ettiğinizi gösterebileceksiniz. Bu karakollar oldukça zayıf, dolayısıyla her zaman yakınlarındaki bir ordu tarafından savunulmaya muhtaç konumdalar.

FF03OutpostThumb.jpg

Bu karakollar yatırım yapılarak şehre dönüştürülebilir veya mevcut bir şehir tarafından yutulabilir. Bu durumda bu topraklar birleşerek daha geniş bir bölgeyi oluştururlar.

FF03RegionThumb.jpg

Şehirlerin etrafındaki arazi şartları itibariyle makul görünecek bir biçimde yayılmalarını istiyoruz. Şehrin nüfusu arttıkça şehrinize yeni bölümler inşa edebiliyorsunuz, bu bölümler etraflarındaki parçalardaki kaynaklardan yararlanabilmenizi sağlıyor, bu da şehrinizin bölgenin kaynaklarından en iyi yararlanacak şekilde büyümesini beraberinde getiriyor. Şehirlerin bu şekilde organik büyümesi her şehrin kendisine has bir şekle ve sınırlara sahip olmasıyla sonuçlanacak.

FF03QuartersThumb.jpg

Şehirlerin aynı zamanda hem kendi hem de oyuncunun geçmişini yanstımasını istiyoruz, bu sebeple şehrin bazı bölümlerinin oyuncu daha sonraları kültür değiştirmiş olsa bile aynı görünüme sahip olmasını sağladık. Hem şehir merkezleri hem de Sembolik Bölüm adını verdiğimiz bu bölümler etraflarındaki yapıların mimari görünümü farklılaşsa bile görünümlerini koruyorlar. Böylelikle bir şehre baktığınız an gelişiminde hangi kültürlerin etkili olduğunu anlayabiliyorsunuz.

FF03EmblematicsThumb.jpg

Son olarak eğer uygarlığınız sanatsal olarak bu gibi yapılara meyilliyse, bir harika ortaya çıkartabiliyorsunuz. Bu harikalar çok büyük kapsamlı projeler ve inşa edebilmek için birden fazla şehrinizin katkısına ihtiyaç duyacaklar.

FF03WondersThumb.jpg

Umuyoruz Humankind’daki bölge ve şehirleri tanıttığımız bu günlükten keyif almışsınızdır.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

STRATEGYTURK TWITTER

Stellaris'te Casus Ağı ve Casuslar #stellaris https://t.co/Q1t0mBSVfr
Knights of Honor II: Sovereign'de Görüşler #koh2 https://t.co/jcOQZpKvei

Strategyturk Arşiv