Imperator: Rome’da 1.1 Pompey Yamasındaki Denge Değişiklikleri

Imperator günlüklerinde bu hafta gelecek 1.1 Pompey yamasındaki denge değişikliklerinden bahsediliyor.

Herkese merhaba, ilk çıkış sonrası günlüğümüze hoş geldiniz.

İlk yamamız Demetrius bu hafta içinde hazır olduğu anda yayınlanacak.

Imperator hakkında genel olarak konuşmak gerekirse oyunu nasıl geliştirmeye devam edeceğimiz biraz CK2 ve sonrasındaki oyunlar gibi olacak, biraz da yeni şeyler deneyeceğiz. Her yıl iki büyük yama ve bunların yanında büyük eklentiler çıkarmayı amaçlayacağız. Oyunu zenginleştirecek, oyuna tat katacak şeyler paralı olacakken oyunun ana sistemlerindeki değişiklikler bedava yamalarda olacak. İlk büyük eklentimiz için bazı fikirleri değerlendiriyoruz ama ona başlamamıza daha var. Şu anda birçok yenilik içerecek ilk büyük bedava yamamız üzerinde çalışıyoruz.

Bu bedava yama üzerinde Şubat’ın ortasından beri çalışıyoruz. Oyunun çıkış versiyonu o zamanlarda dondurulmuştu. Kalite güvence ve kodlama ekiplerimiz çıkış versiyonu için buglar ve stabilite üzerinde çalışırken geri kalanlar bu yama üzerinde çalışıyordu.

İlk büyük yamamızın adı “Pompey” olacak. Yaz tatilinden önce çıkacak; bazı yeni özellikler içerecek ve bir sürü denge değişikliği olacak. Denge değişikliklerinden bazıları hakkında bu günlükte konuşacağız. Yeni özelliklerin listesini ise yol haritamız hakkında konuştuğumuz bu yazıda bulabilirsiniz: https://forum.strategyturk.com/konu-gunl…l-haritasi

Teknoloji

Oyundaki teknoloji mekaniklerimiz iyi çalışsa da bazı istisnalar var. Öncelikle, küçük bir ülke değilseniz teknolojide geriye düştükten diğerlerini tekrar yakalamak imkansız. Bu nedenle teknolojide gerideyken araştırma hızına bonus verecek bir mekanik ekledik. İkinci sorun, araştırma üretiminizi “zamanından önce” cezasını etkisiz hale getirecek kadar arttırabilmek. Bu nedenle zamanından önce cezasının verdiği ceza artık araştırma hızınıza göre değişecek. Son olarak da yeni teknoloji açma zamanını 15 yıldan 20 yıla çıkarttık.

Parçalanmış Geri Çekilme

Parçalanmış geri çekilme (shattered retreat) emri verebilme biraz fazla güçlüydü. Hiç zarar vermiyordu ve oldukça işe yarayan bir şeydi. Bu nedenle artık birlik arayüzünden parçalanmış geri çekilme emri verdiğinizde ordunuz kalan gücünün yarısını kaybedecek.

Ateşkes Bozma

Dev Clash yayınlarında da görmüş olabileceğiniz üzere ateşkesleri bozmak itibarınıza nerdeyse hiç etki etmiyordu. Bu nedenle artık diğer oyunlarda olduğu gibi agresif genişlemenizi arttıracak.

Paralı Askerler

Paralı askerler istediğimiz gibi çalışsa da asker sayıları çok çabuk yenileniyordu. Bu nedenle paralı asker ordularının sayısı azaltıldı ve nüfusun yoğun olduğu alanlara yığılmaları düzeltildi.

Ayrıca paralı askerler artık “stackwipe” yemiyor yani orduları tamamen yok edilemiyor. Yok edilecekleri durumlarda aynen kovulmuş gibi kiralayan ülkeden kovulma parası alıp ayrılıyorlar.

Kiralı durumda olmayan ve şehirlerine geri dönen paralı askerler artık yoldayken asker sayılarını doldurmayacak.

Artık gücünü tamamen toparlamamış paralı askerleri kiralayamayacaksınız.

Kral Sayıları

Monarşilerin hükümdar adlarında latin rakamları desteği ekledik. Artık 4. İskender, “IV. İskender Argead” olacak.

Suikastler

Bunlar oldukça güçlüydü ve bir monarşiyle veya kabileyle oynarken oldukça kötü sonuçları oluyordu. Bu nedenle o ülkelerde muhafızın (master of the guard veya bodyguard) askeri yeteneği suikastin başarılı olma olasılığını düşürüyor.

Valiler

Oyunu geliştirirken atladığımız şeylerden biri valilerin yetenek değerlerinin bir etkisi olmasıydı. Tabii ki bunu eklememiz gerekiyor. Artık valilerin finesse (beceri) değeri yönettikleri şehirlerin üretimini etkileyecek, her beceri değeri şehrin üretimi için %5 arttıracak.

Nüfus Artışı

Nüfus artışı için sadece bir değişken bulunuyordu ve bu sorunlara yol açıyordu. Uzun tartışmalardan sonra arazinin, teknolojinin, uygarlık seviyesinin ve ambarların (granaries) etkilediği nüfus kapasitesi ile kaynaklar ve şehrin yakılması gibi şeylerin etkilediği nüfus artışı olarak ikiye ayırdık.

İstikrar

-3 ile +3 arasında değişen eski istikrar mekaniği ilk Paradox oyunundan kalmaydı. Güç harcamanın en çok şikayet edildiği yerlerden biriydi, oyuncular yeteri kadar güç toplayınca birdenbire istikrarı yükseltmekten hoşlanmıyordu.

Artık istikrar 0-100 arasında değişiyor ve 50’ye doğru kayma gösteriyor. İstikrar ile ilgili tüm olaylar ve mekanikler de tabii ki buna adapte edildi.

Domuz bıçaklamak (yani istikrar arttırma tuşu) 100 güç gerektiriyor ve aylık +0.5 istikrar veriyor. Ayrıca domuz bıçaklama maliyetini 5 yıllığına %50 arttırıyor. Ayrıca sadece bir bıçaklama ile sınırlı değilsiniz, domuzları istediğiniz kadar bıçaklayabilirsiniz. Ne kadar fazla domuz bıçaklarsanız istikrarınız o zaman aralığında o kadar fazla artar.

Savaş başlatmak için en az 10 istikrar sahip olmalısınız. Ayrıca hükümetinizdeki makamlara karakter atama maliyeti 10 istikrar oldu.

Savaş Yorgunluğu

Savaş yorgunluğu da aynı şekilde değiştirildi, artık güç harcar harcamaz hemen düşmüyor. Güç harcadığınızda bir süreliğine yavaş yavaş azaltan bir bonus alıyorsunuz. Bu bonusu istediğiniz kadar alabiliyorsunuz.

Meşruiyet

İstikrar ve savaş yorgunluğuna el atmışken aynı şekilde çalışan meşruiyet (legitimacy) mekaniğin de diğerleriyle uyumlu hale getirdik. Artık bir butona basar basmaz artmıyor, yavaş yavaş artıyor.

Modlama Desteği

Artık sadece altın, güçler (yani mana) ve insan gücü dışında kullanabileceğiniz 4 yeni değer daha var. Artık bir şeyin maliyetini istikrar, tiranlık, savaş yorgunluğu ve agresif genişleme yapabilirsiniz. Örneğin idea seçtiğinizde savaş yorgunluğunun artmasını sağlayabilirsiniz.

2019_04_29_1.jpg

Gelecek hafta 1.1 yamasındaki donanma mekaniklerinden bahsedeceğiz. Görüşmek üzere!

Yazar: Cem Kaya

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

STRATEGYTURK TWITTER

USGamer'da Henrik Fahraeus ile Crusader Kings III Üzerine #crusaderkings3 https://t.co/4kF1tHNw74 https://t.co/FExXb9CaCg
Stellaris: Federations Duyuruldu #stellaris https://t.co/9WHUetyyft https://t.co/JMjL5u2DaJ

Strategyturk Flickr