Imperator: Rome’da 1.2 “Cicero” Yaması

Imperator: Rome için nüfus değişiklikleri, yemek mekaniği, şehir sistemi ve daha fazlasını ekleyen 1.2 “Cicero” yaması çıktı.

Yeni İçerikler

  • Artık sadakate sahip kohortları iki kat fiyata terhis ettirebiliyorsunuz, bunu yapmanız durumunda bu kohortlar o karakterin “emektar kohortlarına” dönüşüp güç tabanını etkiliyor ve karakterin isyan başlatması durumunda tecrübeli kohort olarak haritada beliriyorlar.
  • Nüfuslar artık bir başka türe ani geçişler yapmıyor, asimile olmuyor veya dinleri değişmiyor. Bu ani geçiş artık zaman içerisinde hükümet etkileşimleri başta olmak üzere hızlandırabileceğiniz bir süreç halinde gerçekleşiyor.
  • Nüfuslar artık komşu şehirlere, eyalet içerisindeki diğer şehirlere ve aynı denize limanı olan şehirlere göç edebiliyorlar. Manuel göç ettirmek artık sadece köleler ve (kabileyseniz) kabile üyeleri için geçerli.
  • Monark puanları silindi. Bunun yerine oyundaki mekanikler diğer kaynakları kullanarak zaman içerisinde işleyen bir süreç şeklinde olacak. Politik Nüfuz ismindeki yeni kaynak hükümetinizde makam sahibi sadık karakterlere göre kazanılıyor. Politik Nüfuz ile idea seçmek veya yasa çıkartmak gibi eylemlerde bulunabiliyorsunuz.
  • Tecrübe sistemi baştan ele alındı. Birim tecrübesi artık savaş kaybedildiğinde azalmaktansa, zaman içerisinde azalıyor. Tüm ordular talim yeteneğine erişebiliyorlar, bu birimlere tecrübe kazandırırken bir yandan da maliyetlerini yükseltip sadakat kazanma şanslarını arttırıyor.
  • Askeriye Gelenekleri baştan ele alındı. Bu gelenekler artık Askeri Tecrübe puanıyla açılıyor, bu puan birliklerinizin ortalama tecrübesine ve savaş yorgunluğuna göre artış gösterirken, paralı asker kiralamak bu hıza olumsuz etkide bulunuyor.
  • Oyundaki şehirler artık toprak olarak adlandırılıyorlar ve Şehir, Yerleşim ve Metropol olmak üzere 3 kademeye sahipler. Sadece Şehirler ve Metropoller harita üzerinde 3 boyutlu binalara sahip.
  • Yerleşimler temel toprak türü, bu topraklarda nüfus limiti daha düşük ve sadece tek bir bina olabiliyor. Yerleşim binaları şehir binalarından farklı ve daha çok üretime odaklanıyorlar. Yerleşimlerde nüfus yoğunluğu köle ve (kabileyse) kabile üyesi ağırlıklı oluyor.
  • Altın ve Politik Nüfuz karşılığında Yerleşimlerinizi Şehre dönüştürebiliyorsunuz. Şehirlerde birden fazla bina olabiliyor ve nüfus limiti daha yüksek. Şehirlerde fazladan üretim için köle üfus gerekiyor ve zaman içerisinde nüfuslar vatandaş ve özgür kişi ağırlıklı oluyor.
  • Eyalet merkezi olan yüksek nüfuslu şehri Metropole dönüştürebiliyorsunuz. Metropollerde Şehir binaları halen kullanılabiliyor, ancak daha yüksek bir göç çekiciliği ve bina slotu bulunuyor.
  • Şehirler ve Metropoller Tiranlık karşılığında Yerleşim’e dönüştürülebiliyor, kabileler için bu maliyet daha düşük.
  • Oyuna Şehirler için 11 yeni bina türü eklendi.
  • Oyuna Yerleşimler için 5 yeni bina türü eklendi.
  • Başka topraklarda hak iddia etmek artık anlık gerçekleşmiyor, zaman içerisinde tamamlanıyor.
  • Yeni karakter etkileşimleriyle valilere bölgesel lakaplar verebiliyorsunuz.
  • Yeni karakter etkileşimleriyle yolsuzluğa karışan karakterlerinize yaptırımda bulunup, sadakat ve tiranlık pahasına yolsuzluklarını azaltabiliyorsunuz.
  • Artık sahip olduğunuz topraklarda arazi koşullarına göre bir yemek üretimi yapılıyor. Yemek nüfuslar ve yıpranma alacak askeri birlikler tarafından tüketiliyor. Yemek fazlalığı eyalet bazında depolanıyor, yüksek yemek fazlalığı nüfus artışını ve yerel savunmayı yükseltiyor. Depoda yemek kalmaması durumunda kıtlık yaşanıyor ve savunma zayıflıyor.
  • Ticaret Mallarında fazlalık yaşamak artık yemek kazanılmasını sağlayabiliyor.
  • Yeni valilik politikası Katı Muamele, eyaletin göç çekiciliğini ve nüfus üretimini azaltıp, sadakatini yükseltiyor.
  • Savaş Konseyini Topla hükümet etkileşiminin Cumhuriyet versiyonu oluşturuldu.
  • Cumhuriyetler için Kurul Toplantısı hükümet etkileşimi oluşturuldu.
  • Tüm Cumhuriyet Yasaları baştan ele alındı, bazı kategoriler teknolojiyle açılıyor.
  • Tüm Monarşi Yasaları baştan ele alındı, bazı kategoriler teknolojiyle açılıyor.
  • Tüm Kabile Yasaları baştan ele alındı, bazı kısımlar Merkeziyetçilik seviyesine göre açılıyor.
  • Oyuna Kuş, Dahae, Helot, Kalingan ve Nebati mirasları eklendi.
  • Oyuna bazı ülkelere has özel buluşlar eklendi.
  • Barbar, diplomatik, ticaret ve ticaret rotaları harita modlarında korsan limanları görünebiliyor.

Bunların yanı sıra çok sayıda denge değişikliği, hata giderimi ve yapay zeka geliştirmesi.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

STRATEGYTURK TWITTER

USGamer'da Henrik Fahraeus ile Crusader Kings III Üzerine #crusaderkings3 https://t.co/4kF1tHNw74 https://t.co/FExXb9CaCg
Stellaris: Federations Duyuruldu #stellaris https://t.co/9WHUetyyft https://t.co/JMjL5u2DaJ

Strategyturk Flickr