Imperator: Rome’da 2020 ve 1.3.2 Yaması


Imperator: Rome geliştirici günlüklerinde bu hafta 1.3.2 yamasına dair bilgiler veriliyor.

Herkese merhaba!

Bugün, bu heybetli projenin Oyun Direktörü olarak ilk resmi geliştirici günlüğümü yazıyorum. Birçoğunuz Imperator’a vermek istediğim yöne – bu konu üzerine çok düşündüm – dair ilginizi gösterdiniz. Imperator: Rome büyük potansiyeli olan bir oyun. Hem istikrarsız ama gururlu Diadokhlar’ın son günlerinin hem de Roma’nın yükseliş öyküsünün anlatıldığı bir çağda geçiyor. ‘Harita boyama’ kavramı Imperator’u çok iyi tanımlıyor ki bunu sadece aslen düşünüldüğü şekilde yapmıyor. Imperator: Rome’un ortaya çıkış ve sonradan gelen güncellemelerle birlikte, kültürel ve ulusal kimliğin harita üzerinde ifade edilişi, şehirlerin kurulması, yol yapımı ve nüfusun yetiştirilmesi – bu konuda kesin düşüncelerim var –aracılığıyla mümkün kılındı. Bence haritayı hem içsel düzeyde hem de dışsal düzeyde boyamak eşit derecede mümkün. Ayrıca, insanın verdiği kararların görsel olarak haritanın dokusuna yansıdığını görmesi olağanüstü bir şey.

Imperator: Rome ilk çıktığında içindeki savaş oyunu zorlama bir simülasyondan ibaretti. Cicero güncellemesi ile ülke yönetiminin de benzer bir hale ulaştığını hissettim. O simülasyon, PDS strateji oyunlarını yönlendiren temel unsur; Imperator’da da aynı durum mevcut. Livy ile birlikte iskelet üzerinde çalışmaya başladık, sırasıyla karakter ve hedef tanımlamak için bir yapı oluşturma amacıyla büyük aileleri ve görevleri kullandık. Gelecek içinse hala çok sayıda fikir üzerinde duruyoruz.

Ancak, fikirlerimiz olduğunu söylemek yetersiz bir ifade olur. Yarattığımız dünyaya tam olarak uyacağına inandığım o kadar çok şey var ki. 2020’den başlayarak (özel bir sıra ya da ayrık bir zaman dilimi olmaksızın) kültürü, dini ve savaşı göz önünde bulunduracağız. Tüm bunların oyunun genişlemeye ve gelişmeye hazır yanları olmasına ilaveten, özellikle kültür için sistemli geliştirmeler yapılabilir. Ayrıca, hayranlarımızla mümkün olduğunca kurduğumuz yüksek iletişim ve bilgilendirme seviyesini korumak istiyorum. Süregelen bildirimlerinizi takdir ediyoruz.

Bunlarla birlikte, yılı bitirirken 1.3 güncellemesinin tadını süren arkadaşlarımıza, bir dizi denge düzenlemesi ve hata giderimi içeren küçük bir yama hazırladık. Şimdi sözü size neyle karşılaşacağınızı özet geçmesi için Trin Tragula’ya bırakıyorum.

1.3.2

Livy güncellemesinin 1.3.2 sürümü geçen hafta açık beta olarak yayınlanmıştı. Bu sürümde görevlerde karşılaşılan hata gidermelerinin yanı sıra kimi kullanıcıların karşılaştığı çökme sorunu için ek düzenlemeler bulunuyor. Yakın gelecekte, bu yama istediğimiz gibi çalışıyor olduğunda, tüm platformlarda sıradan bir güncelleme gibi yayınlanacak.

1.3.2 Denge Düzenlemeleri

Devlet Adamlığı:

Devlet adamlığı ile birlikte birisini istihdamda tuttuğunuz için ödüllendirileceksiniz. Çünkü, kişiler bir tek devlet düzeneğinde yeterince deneyimi elde ederse gerçek potansiyellerine ulaşabilecek.

Gel gör ki, 1.3 Livy yamasının çıkışıyla karşılaştığımız etki çok daha sertti. Öyle ki, pek çok karakter gerçek potansiyellerine yakınına bile yaklaşamadı.

1.3.2.’de birçok makamın temel çıktısı devlet adamlığını açıklayabilmek adına düzenlendi. Ayrıca, karakterlerin yönetme becerisi, devlet işleriyle çokça yatkınlığı olanların devlet adamlığının sabit bir şekilde artmasına yardım edecek.

İstikrar:

İstikrar bir süre önce elden geçirilip ortalara doğru azalmaya başladığında amaç, zaman içerisinde her şeyin iyiye gittiği iyi istikrar dönemlerinin ve ülkenin gerçekçi çöküş devirlerinden geçtiği kötü istikrar dönemlerinin yaşanmasını sağlamaktı.

Ancak, azalma çok çabuk gerçekleşti. Dolayısıyla, daima hızla orta seviyeye döndüğünden istikrarın artması ya da azalması pek önem arz etmedi.

1.3.2’de istikrarın azalma hızını yavaşlattık. Böylelikle hem daha uzun refah dönemleri hem de daha uzun kriz dönemleri yaşayacaksınız.

Birimler & Gıda:

Livy yamasıyla birlikte gıda sistemi genişletilmiş, orduların gıda taşımasına ve yıpranmayı azaltmak için depolanan gıdayı kullanması sağlanmış, düşman bölgesinde gıda tedarikini sağlamak için bölge başkentlerinin ele geçirilmesi ise savaşların bir parçası haline gelmişti.

Denge yamasında birimlerin ne kadar gıda taşıyabileceğine ve düşman topraklarında gerçekleştirilen sefer ya da kuşatmalar için hayati öneme sahip gıda trenlerinin maliyetine tekrar baktık.

1.3.2 Hata Gidermeleri

İstikrar:

Yama, kimilerinin oyunu başlatırken karşılaştığı bir takım çökme hatalarını gideriyor ve birkaç küçük performans iyileştirmeleri içeriyor.

Görevler:

Livy ile birlikte oyuna dahil olan yeni görev sistemi, genişleme rehberi olmanın yanı sıra oyun mekaniklerinin doğrudan kapsamadığı olay, alternatif tarih ve anlamlı etkileşimler gibi kodlanmış içerikleri de sunma görevi görmüştü.

Yeni sistemin oyunculara sunulmasıyla görev tasarımında şu anda üzerinde durduğumuz (özellikle de Genel görevler) bazı sorunlar ortaya çıktı. 1.3.2 yaması genel görevlerle ilgili bugüne dek bildirilen hataların çoğunu düzeltmekle kalmayacak, Kartaca ve Roma görevlerinde karşılaşılan birkaç sorunu da giderecek.

Önemli noktalar arasında gelişme görevleri için daha mantıklı bölge başkentler seçme ve İskandinavya’nın yaban topraklarında zeytin yetiştirme talebinin düzeltmesi de yer alıyor. Genel fetih görevleri artık başarılı olduğunuzda iptal edilmeyecek.

Görevlerle ilgili hata gidermelerinin tam liste haline erişmek ve diğer küçük düzeltmeleri incelemek için yama notlarına göz atın.

Yama Notları:

  • Temel istikrar düşüşü artık yarı yarıya.
  • Dışişleri Bakanı & Praetor makamlarının sağladığı Agresif Genişleme düşüşü yetenek başına -0.01 yerine -0.015.
  • Arabulucu makamının sağladığı Agresif Genişleme düşüşü -0.01
  • Baş Rahip & Augur makamlarının sağladığı Kehanet Gücü artışı yetenek başına %2 yerine %3.
  • Vekilharç & Hazine Tribünü makamlarını sağladığı Ulusal Vergi artışı yetenek başına %1 yerine %1.5.
  • İhtiyar makamının sağladığı Kabile Üyesi Mutluluğu yetenek başına %1 yerine %1.5.
  • Karakterler artık Beceri yeteneklerine göre aylık Devlet Adamlığı elde ediyor.
  • Yük Hayvanlarını üretmek artık 16 altın, bakım maliyetleri de artık daha fazla.
  • Atlı Okçular artık daha fazla gıda taşıyor (2.4’ten 3’e)
  • Filler artık Ağır Piyadelere daha çok hasar veriyor (1.3’ten 1.4’e)
  • Filler artık Hafif Piyadelere daha az hasar veriyor (1.5’ten 1.3’e)
  • Olaylar neticesinde kazanılan İstikrar seviyesi ortalama %30 azaltıldı.
  • Yapay zeka ülkeler artık başkentlerinde 25 Medeniyet Seviyesine sahip olmadıkça hükümetlerini reform etmiyorlar.
  • Soundtrack eklentisine 3 yeni parça eklendi: Tyros, The Mediterranean ve The Punic Wars.
  • Gölge ayarıyla alakalı oyuna girerken yaşanan çökme sorunu giderildi.
  • Barbarlarla müzakere ederken geri butonunun kullanılması durumunda yaşanabilen çökme sorunu giderildi.
  • Oyuniçi pencereler ve hesap girişiyle alakalı yaşanabilen çökme sorunları giderildi.
  • Yapay zeka tehdit hesaplamasında performans geliştirmeleri yapıldı.
  • Modların lokalizasyon dosyalarını doğru bir biçimde yükleyememesi sorunu giderildi.
  • Oyunun “Alınan Donanma Hasarı” etkilerini doğru yansıtmaması sorunu giderildi.
  • Köle Yağması yeteneğinin herkes tarafından kullanılabilmesi sorunu giderildi.
  • Hem oyuncuları hem de yapay zekayı etkileyebilen, ülkelerin savaşa çağırılmaması sorunu giderildi.
  • Evlatlık alma durumu artık zindandaki karakterler için kullanılamıyor.
  • Artık Atina ile Keos arasında asker ışınlanması yapılamıyor.
  • Nebati ve Helot Miraslarında yerel etkilerin kullanılması sorunu giderildi.
  • Orontidler artık Ermenistan’da büyük ailelerden.
  • Ordudan yük hayvanını ayırdığında geriye kalan tüm gıdanın kaybolması sorunu giderildi.
  • Artık paralı asker kaptanları evlatlık edinilemiyor.
  • Olimpiyat katılımcıları artık olimpiyatlar esnasında aile kuramıyor.
  • Roma’nın Yunanistan’ı ele geçirme görevlerinde kötü kodlanan şartlar düzeltildi.
  • Roma’nın Girit ile alakalı görevindeki sorunlu bilgi çubuğu düzeltildi.
  • İtalya’da vasal edinmeye yönelik Roma görevi olaylarında yaşanan sorun giderildi.
  • Bir kabileyi dostluk edinmeye yönelik Roma görevlerinde görevin dost olunacak kabile bulamaması sorunu giderildi.
  • Kartaca’nın aynı kültür mutluluğu bonusu %50’ten %15’e düşürüldü.
  • Jenerik fetih görevinin hedeflenen eyaletteki toprakların tamamının fethedilmesi durumunda iptal olması hatası giderildi.
  • Kartaca görevlerinde Musulami ülkesinin daha önceden medeniyetle tanışması durumunda bağımlı devlete dönüşmemesi hatası giderildi.
  • Geliştirme görevlerinde valilik başkentinin belirlenmesine yönelik hatalar giderildi.
  • Valilik başkentindeki baskın kültürün görev esnasında değişmesi sorunu giderildi.
  • Bir bölgeye vali atamanızı isteyen görevin vali atanıp atanmadığını kontrol etmemesi sorunu giderildi.
  • Maden geliştirme görevinin maden bulunamayacak bir bölgede çıkmaya çalışması sorunu giderildi.
  • Köleler için zeytin isteyen görev artık sadece zeytin yerine zeytin veya odun istiyor.
  • Oyunun basit olay arayüzünde basit karakterlerin soyadını göstermemesi sorunu giderildi.
  • İspanyolca dil seçeneğinde ticaret teklifinde hangi ticaret malının kimin tarafından istendiği bilgisinin yer almaması hatası giderildi.
  • Roma Sancakları olaylarındaki kötü bir biçimde yerleştirilen olay metni sorunu giderildi.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

STRATEGYTURK TWITTER

Stellaris'te Necroidler ve Mishar Cabal #stellaris https://t.co/uVqr3b81RF
Hearts of Iron IV'te Türkiye Odak Ağacı #hoi4 https://t.co/UcONXW5zND

Strategyturk Arşiv