Imperator: Rome’da Birlik Yetenekleri

Imperator: Rome geliştirici günlüklerinde bu hafta birlik yeteneklerinden ve kısaca modlama desteğinden bahsediliyor.

Herkese merhaba, bir başka Imperator günlüğüne daha hoş geldiniz. Bugün birlik yeteneklerine ve biraz da eğlenceli modlama mekaniklerine bakacağız.

Imperator’da birlik yetenekleri dediğimiz şeyler üç kategorinin birinde yer alabilir. Lejyonlar arasında kohortları değiştirmek veya ordudan kuşatma ordusu ayırma gibi şeyler oyuna doğrudan kodlanmış olsa da bazıları tamamen script’ler üzerinden gerçekleşir.

Yeniden Düzenleme

  • Yeni Birlik Yarat – Yeni bir birlik yaratmanızı ve buna veya bundan kohortlar/gemiler aktarmanızı sağlar.
  • Sağlamlaştır – Aynı tür kohortları birleştir ve sonra boş kalan kohortları sil.
  • Kuşatma için Ayır – Mevcut şehri kuşatacak veya işgal edecek büyüklükte bir birlik bırak.
  • İkiye Böl – Birliği ikiye böler.
  • Asker Topla – Asker toplama ekranını açarak kohortları/gemileri doğrudan bu birlik için askere almanızı sağlar. Oluşturulan askerler otomatik olarak birliğin bulunduğu yere gelir ve birlik ile birleşir.
  • Terhis Et – Birliğe artık ihtiyacınız olmadığı zamanlar için.

Komutanlarına bağlı olan kohortlar o komutandan ayrılamaz.

Açılıp Kapatılabilir Şeyler (Toggle)

  • Hedef Seç – Bu birlik için bir hedef seçmenizi sağlar ve birlik, sizin başka bir şey yapmanıza gerek kalmadan, o hedefi gerçekleştirir.
  • Bağlanmaya İzin Ver – Başka ülkelerin birliklerinin bu birliğe bağlanmasına izin ver.
  • Süvari Çarpışması – Hafif Süvarilerin ve Develerin savunmasını azaltıp saldırı değerini arttırır.
  • Falanks – Orduyu yavaşlatır ama ağır piyadelerin savunması güçlenir.
  • Padma Vyuha – Ağır piyade savunmasının ve okçu saldırısının hareket hızını azaltır
  • Birlik Reorganizasyonu – Bakım masrafını iki kat arttırır ve hareket hızını azaltır ama birlik takviyesi ve moral kazanımı daha hızlıdır. Bu kullanılmadan birlikler diğer oyunlara göre daha yavaş toparlanır.
  • Zorunlu Yürüyüş – Yıpranma seviyesi artar, moral geri kazanılmaz ama birlikler çok daha hızlı hareket eder.

Bunlardan bazıları farklı askeri gelenekler ile açılır, bazıları her zaman kullanılabilir ve bazılarının belli bir askeri güç maliyeti vardır.

Eylemler

  • Birliğe Bağla ve Birlikten Ayır – Birliği şehirdeki başka bir birliğe bağlamak veya bağlı olduğu birlikten ayırmak için kullanılır.
  • Parçalanmış Geri Çekilme – Birliğin parçalanarak geri çekilmesini emret. Düşman topraklarının derinliklerinde hapsolmuş veya düşman kaleleri tarafından yolu kesilmiş orduların bir kısmını kurtarmak için kullanılabilir.
  • Sınır Kalesi İnşa Et – Askeri güç harcayarak sınırınızdaki kontrol edilmeyen bir şehirde koloni kurar, sizin kültürünüzden olan 1 Özgür Kişi nüfusu ekler ve bir kale inşa eder.
  • Kutsal Bölgeye Hakaret Et – Başka bir ulusun başkentinde onların kehanet gücünü uzun süreliğine düşürmek için dini güç harca.
  • Askere Çağır – Birliğinize daha fazla kohort dahil etmek için askeri güç harca.
  • Askeri Koloniler – Askeri güç harcayarak mevcut şehirde sizin kültürünüze ve dininize ait bir Özgür Kişi nüfusu yarat.
  • Şehri Yağmala – Düşman şehirden altın ve insan gücü almak için askeri güç harca.
  • Yol İnşa Et – Ordunun hareket edeceği şehre yol yapmak için askeri güç harca.

Bunlardan bazıları farklı askeri gelenekler ile açılır ve bazıları her zaman kullanılabilir.

2018_08_06_1.jpg

Askeri Koloniler gerçekleştirilemez çünkü: Bu eylemi gerçekleştirmek için gerekli askeri geleneğe sahip değilsiniz. Askeri Koloniler Roma 25 Askeri Güç harcar. Roma şehrinde bir Romalı Özgür Kişi belirir. Yüzyıllar boyunca yabancı yöneticiler kendi vatandaşlarını yeni ve yabancı topraklara gönderme politikasını uyguladılar. Cleruch olarak da bilinen bu vatandaşlar yerli nüfustan daha sadık olan askerler olarak görülürdü.

Modlama Desteği

Jomini’nin yeni ve güçlü script (betik) araçları ile birçok şeyi script’lenebilecek şekilde yaratabiliyoruz. Bu program Clausewitz’in üzerine koyduğumuz bir oyun mekaniği katmanı.

Aşağıda şehir yağmalama örneğinde de görebileceğiniz gibi etkilerdeki dinamik değerleri almak için bazı yollarımız var. Geçebileceğiniz scope’lardaki herhangi bir “tetiğe (trigger)” değer olarak ulaşıp bunları birbirleriyle etkileyebilirsiniz.

unit_owner = { add_treasury = { value = root.unit_location.total_population multiply = root.unit_location.civilization_value divide = 100 } add_manpower = { value = root.unit_location.total_population multiply = root.unit_location.civilization_value divide = 250 } }

Askere çağırmalarda (levy) kullanıldığı gibi loop’lar da (döngü) yazabilirsiniz.

while = { count = { value = root.unit_owner.max_manpower multiply = 0.25 round_up = yes } add_subunit = light_infantry }

Daha önceki oyunları modlamış ve şehir, karakter ve ülke scope’larını bilenler Imperator’da bunların üzerine birlik, nüfus parti scope’ları eklediğimizi duymaktan memnun olacaktır.

Gelecek hafta teknoloji sistemine bakacağız.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • mahmut: ne zaman güncellenecek ? tarih verin bari
  • Ali: Yeni yamayı bekliyoruz , elinize sağlık

KATEGORİLER

ARŞİV