Imperator: Rome’da Çıkış Sonrası Yol Haritası

Görsel

Çıkış sonrası hazırlanan bu yazıda Johan Andersson oyunun önündeki yol haritasını paylaşıyor.

Herkese merhabalar.

Bizim için çok değerli olan Imperator: Rome projesi nihayet çıktı ve artık topluluğumuzun ellerinde. Bu süre zarfında bizler de oyunculardan gelen geridönüşleri değerlendirdik. Oyunlarımızı uzun bir serüven içerisinde destekliyor olmaktan gurur duyuyoruz ve Imperator bu yaklaşımımızda bir istisna olmayacak.

Şu anda önümüzdeki hafta çıkartmayı planladığımız “Demetrius” kod adlı bir 1.0.1 yaması üzerinde çalışıyoruz. Bu yama yapay zekayı geliştirecek, uyumluluk sorunlarını giderecek, oyunun çökme problemlerini giderecek, bazı multiplayer hatalarını giderip çeşitli performans geliştirmeleri barındıracak.

Aynı zamanda testler, Twitch, Youtube ve basından gelen yorumları da yakından takip ediyoruz. Artık bunların yanında Steam’den, forumlardan ve sosyal medyadan gelen yorumlar da var. Bu yorumlar neticesinde Haziran ayında çıkartmayı planladığımız büyük bir yamanın çalışmalarına başladık.

1.1 yamamızın adı ‘Pompey’ olacak. Önümüzdeki geliştirici günlüklerinde bu yamaya dair daha ayrıntılı bilgiler vereceğiz, ancak kaba hatlarıyla şu maddelere yoğunlaşacağını söylemek mümkün:

  • Teknoloji, Paralı Asker, Geri Çekilme, Ateşkes Bozma, Suikast, Valiler, Savaş Yorgunluğu ve Meşruluk alanlarında dengelemeler.
  • Nüfus Artışı, İstikrar ve Barbar mekaniklerinde geliştirmeler.
  • İç Savaş mekaniklerinde yeni güç-tabanlı özelliklerle değişiklikler.
  • Donanma değişiklikler, farklı gemi türleri ve seyahat edilebilir nehirler.
  • Karakterler için derinlemesine arazi mekanikleri, karakterlere arazi verebilmek, servetleriyle karakterlerin yeni araziler satın alabilmesi.
  • Daha fazla karakter etkileşimi.
  • Yeni korsanlık mekanikleri.
  • Puan karşılığı anlık sonuç elde etmek yerine puan harcayarak zaman içerisinde fayda sağlamaya yönelik yeniden tasarımlar.
  • Oyunda tall oynanabilirliği sağlamak, merkezi ticaret, spesifik şehirleri etkileyebilmek vs.
  • Kabilelerin sahip oldukları ordularda hangi birimlerin olacağına karar verebilmesi.
  • Roma Cumhuriyeti için çift hükümdar sistemi ve monarşilerde eşler.
  • Tüm hükümet biçimleri için hükümet yetenekleri.
  • Eski PDS oyunlarından başkent taşımak, monarkların 1. 2. gibi numaralandırılması gibi özellikler.
  • Daha fazla mod desteği.

Şu anda 1.1 yaması üzerinde çalışmaya başlamış olsak da, bu süre zarfında rapor edilen hataları gidermeye de devam edeceğiz.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

STRATEGYTURK TWITTER

USGamer'da Henrik Fahraeus ile Crusader Kings III Üzerine #crusaderkings3 https://t.co/4kF1tHNw74 https://t.co/FExXb9CaCg
Stellaris: Federations Duyuruldu #stellaris https://t.co/9WHUetyyft https://t.co/JMjL5u2DaJ

Strategyturk Flickr