Imperator: Rome’da Görev Sistemi

Imperator: Rome geliştirici günlüklerinde bu hafta görev sistemine dair bilgiler veriliyor.

Herkese merhabalar, Imperator için kaleme alınmış bir başka geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz.

Bu günlükte sizlere 1.3 Livy yamasının önemli içeriklerinden biri olan görev sisteminden bahsedeceğiz.

Oyunda çıkış öncesi bir görev sistemi oluşturmak istemiş, ancak önümüze çıkan tasarımlardan memnun kalmamıştık. Diğer oyunlarımızdaki benzer sistemlerce iyi yansıtılmadığını düşündüğümüz bazı noktalar vardı ve Imperator: Rome’un kendisine has, özel bir sisteme sahip olmasını istiyorduk.

İlk olarak görev sisteminin oyuncunun her seferinde aynı oynanışa itmesini doğru bulmuyoruz, ikincisi oyuncunun tamamladığı bu görevlerle hem kendisi hem de hedef ülke için bir hikaye oluşturmasını amaçlıyoruz. Bunu “bloklar” adını verdiğimiz bir sistemle yapmayı başardık, bunlar oyuncunun tercih edebileceği coğrafi alanları veya meseleleri ifade ediyor. Örneğin Roma ilk olarak İtalya’yı birleştirmeye odaklanabilir veya sahip olduğu toprakları geliştirmek isteyebilir ya da güneye odaklanıp Magna Graecia’daki sorunları ortadan kaldırmayı tercih edebilir.

pasted_image_0.png

Tüm bu görev blokları kendine has bir görev ağacının yanı sıra size bir hikaye sunuyor olacak. Görevler dinamik bir ağaç üzerinde görüntülenebilecekler ve odak ağaçları gibi zamanlı görevler ve belli şartları yerine getirmeye dayalı görevler barındıracaklar.

Elimizdeki kodlama araçlarının kapasitesi seviyesince oyuncu ülkesinin içerisinde bulunduğu duruma göre şekillenen, seçildiğinde özellik hissi oluşturacak bir dizi kademeli görev oluşturduk. Bu nispeten jenerik görünebilecek görevler görev sisteminin başlangıcında kaçınılmaz bir durum, ancak karşılaştırıldığında tüm ülkeler için farklı bir yol çizecek çeşitliliğe sahip.

pasted_image_0_1.png

Tabii ki bu esnada bölgesel özellikler taşıyan geniş çaplı hikayesel görevler üzerinde çalışıyoruz. Roma’nın Sicilya’yla ilişkisini ele alan bir görev ağacında örneğin çok sayıda bölgesel müdahale söz konusu olabilir, yakındaki devletleri de ilgilendirebilecek bu durum çok daha büyük bir savaşın patlak vermesine sebep olabilir. Hikaye görevlerimiz de tam olarak bunu amaçlıyor, oyuncunun çıkarlarına göre hikayelerinde belirledikleri yeni bölümler.

Gelecekte hikaye görevlerinden bahsetmeye devam edeceğiz, dolayısıyla takipte kalın.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

STRATEGYTURK TWITTER

Stellaris'te Tüm Kökenler #Stellaris https://t.co/0PQ4Ey4AQa https://t.co/IuzJzv0NM1
Hearts of Iron IV'te 1.8 Yaması ve Odak Ağacı Arayüz Geliştirmeleri #hoi4 #heartsofiron4 https://t.co/8Kl7HvEyZ9 https://t.co/PQyUD5zFvy

Strategyturk Flickr