Imperator: Rome’da Jenerik Görev Ağaçları

Imperator: Rome geliştirici günlüklerinde bu hafta oyundaki jenerik görev ağaçları tanıtılıyor.

Merhabalar, bu haftanın geliştirici günlüğüne hoş geldiniz.

Görev sistemimiz ne kadar güçlü olsa da, tek bir yamada birkaç ülkeden fazlasına özel ve heyecan verici görevler tasarlamamız mümkün değil. Bu sebeple odak noktamızı her ülkede yer alacak görev ağaçlarına çevirip farklı bölgeleri ele almak istedik. İlk olarak her ülkenin seçebileceği 2 farklı görev ağacı bulunuyor, bunların ilki fetihlere odaklanırken ikincisi altyapı ve kalkınmaya odaklanıyor.

conquestmission.png

Fetih Görevleri

Fetih görevleri mevcut sınırlarınızı değerlendirip sizin için haritada bir bölge seçecek ve o bölgede ilerlemenize yönelik görevler sunacak. Bazı kısımlar rastgele bir şekilde belirlenirken, bazıları koşulsal bir biçimde oluşturulacak. Örneğin sınırınızda kolonileştirilmemiş bölgeler varsa o toprağı kolonileştirmeye yönelik görevle karşılaşacaksınız. Bir kabileyle komşu olan cumhuriyet veya monarşi ile oynuyorsanız sınıra kale inşa etmeye yönelik bir görevle karşılaşabileceksiniz. Görev ağaçlarında ana iskeleti korunurken, iç kısımlar olabildiğince dinamik bir biçimde oluşturulacak.

conquestmissionmacedon.png

Yukarıda bir başka fetih görev ağacı görüyorsunuz, başka ülkede daha farklı bir görüntü söz konusu.

Bu görevlerde aileler ve valilikler çeşitli roller oynayacak, aynı şekilde üzerinde deneme yaptığımız bir diğer husus ulusal kararları hikaye odaklı olay zincirlerine dönüştürmek. Örneğin aşağıda görev ağacında istendiği şekilde kabile yönetim biçimini reformlama çalışmaları başlattım, görev ağacı ülkede cumhuriyetçi ideallere sahip aileleri ve monarşist aileleri belirledi.

tribalmission.png

Kabile reformlama görevleri reform kararını aldıktan sonra erişilebilir hale geliyor.

Görev sistemi oyundaki kararları kısa hikayelere dönüştürebilmemizi sağlıyor. Oyunculara dönemin istikrarsızlıklarını ve politik oyunlarını atlatıp istenen yönetim biçimine geçebilme fırsatı sunuyor. Bu şekilde hikaye üzerinden ilerlemeyi küçük görmemek lazım, yönetim biçimine dair bu prototip Livy yamasına dahil etmek istediğimiz bir prototip olarak görülebilir, ileride daha çeşitli noktalarda benzer sistemler görebilirsiniz.

missionselect.png

Kalkınma Görevleri

Ülkeniz belli bir büyüklüğe ulaştıktan sonra belli bir bölgedeki kalkınma seviyesini yükseltmeye yönelik görev ağaçlarına sahip olabileceksiniz. Bu görev ağaçlarının ne içereceği, hatta isminin ne olacağı tamamen bölgeye bağlı. Bu durum hakimiyetiniz altında her bölge için bu görev ağacına sahip olabilseniz bile, bu görev ağaçlarının içeriğinin kısmen veya tamamen birbiriyle farklılık göstereceği anlamına geliyor.

agriculturemission.png

Başlangıç görevleri bölgedeki kaynaklara göre belirleniyor. Bunlar aşağıdaki bazı unsurlara yönelik olabilir:

  • Tarım odaklı bir eyalete sahip olmak.
  • Eyalette çok sayıda liman varsa deniz ticaretine odaklanmak.
  • Kalabalık bir yerleşimi şehire dönüştürmek ve altyapısını geliştirmek.
  • Maden bölgesi oluşturmak.

prospecting.png

Görev ağacında ilerlemenin birden fazla yolu olmasının yanı sıra kalkınma görev ağacında bazı seçmeli görevler yer alıyor. Bunlar eyaletlerinizin durumuna göre mümkün olamayabilecek, ancak kaynak harcamaktan çekinmiyorsanız ekstra şeyler elde etmek adına uğraşabileceğiniz hususlar. Bunlardan bazıları şu şekilde:

  • Maden ticaret malı araması yapmak.
  • Kıyı kasabasında gemi yapımı sanayisi kurmak.
  • Askeri yetiştirme programı için dışarıdan at ithal etmek.

embelishalexandria.png

Altyapı görevlerinin ana kısmı bölge merkezi konumundaki şehrin büyümesine ve gelişimine odaklanıyor. Bunun ne anlama geldiği yine ülkeden ülkeye değişebiliyor. Örneğin yabancı bir bölgeden bahsediyorsak görevler bu bölgede size sadık, sizin kültürünüzde ve dininizde nüfusu arttırmanıza yönelik oluyor. Eğer bu görevi başkentinizin bulunduğu bölgede yapıyorsanız bu sefer İmparatorluğunuza yaraşır bir başkente sahip olmaya dair görevlere sahip oluyorsunuz.

Ana kısmın teması aynı zamanda görev ağacının ismini de belirleyen faktör konumunda. Böylelikle görev ağacını seçmeden evvel sizden hangi bölge için nelerin beklenebileceğini sezebiliyorsunuz.

serapeion.png

Bu kısımda aynı zamanda sadece ülkenizin dininizde kutsal görülen bir yere olması durumunda beliren bir seçmeli kısım var. Örneğin Helen dini için Delfi Kahini, Keldaniler için Uruk’taki Anu Tapınağı gibi. Bu kısım bu kutsal bölgenin geliştirilmesine odaklanırken, ileride orada bir ruhban sınıfı oluşturabilmenizi, dilerseniz sadece basit ayrıcalıklar tanıyıp, dilerseniz tam teşkilatlı size bağlı dini bir devlet kurulmasını sağlayacak.

shrinened.png

Kalkınma görev ağaçlarında karşılaşacağınız bazı görevler sizden bina inşa etmeniz veya eyalet yatırımında bulunmanız gibi net şeyler beklerken, bazıları ise ilk adımı atmanız ve ardından zaman içerisinde karşınıza gelen olaylarla hedefinize doğru ilerlemeniz şeklinde çalışacak. Bu esnada elbette bazı problemlerin de üstesinden gelmeniz gerekecek.

pulseevent.png

Son olarak Livy yaması için üzerinde çalıştığımız ekstra bir unsur:

burningcity-gif.526573

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

STRATEGYTURK TWITTER

Stellaris'te Juggernaut ve Mega Tersaneler #stellaris https://t.co/tEWyLMqb5Z https://t.co/1tFHRiSc0x
Hearts of Iron IV'te İstihbarat ve Şifre Kırma #hoi4 #heartsofiron4 https://t.co/2ntgU67cCM https://t.co/9Lmd3ONZLw

Strategyturk Flickr