Imperator: Rome’da Milis Kuvvetleri

Imperator: Rome geliştirici günlüklerinde bu hafta Milis kuvvetlerine dair bilgiler veriliyor.

Herkese merhabalar, Imperator: Rome için kaleme alınmış bir başka geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Bugün sizlere oyunda özellikle ordularda yaptığımız önemli değişikliklerden bahsedeceğim.

Milisler

Oyunun konu aldığı dönemin önemli bir kısmı boyunca başta Roma olmak üzere büyük güçlerin orduları milis kuvvetlerden oluşuyordu. Greko-Romen dünyasında milis kuvvetler şehirleri için savaşan insanların oy verme hakkına da sahip olması gerektiği düşüncesi üzerinden bir bakıma demokrasi kavramının yapıtaşlarından birisiydi. Bu her ne kadar kalabalık orduların hızlı ve ucuz bir şekilde kurulabilmesini sağlasa da, aynı zamanda profesyonel askerlerin yokluğu orduların birbirinden çok da farklı olmamasını ve başkente uzak eyaletlerde garnizon bulundurmanın zorlaşmasını beraberinde getiriyordu.

Marius Güncellemesi ile birlikte oyunun başlangıcında bazı istisnalar hariç (onlardan daha ileride bahsedeceğiz) kalıcı ordular bulunmayacak. Bunun yerine ülkenizde bulunan, köle sınıfı haricindeki nüfusları ihtiyaç anında askere dönüştürebileceksiniz.

first.png

Milis Büyüklüğü

Milisler valilik bazında toplanacaklar ve sadece bütünleştirilmiş kültüre mensup nüfuslardan milis olarak yararlanabileceksiniz. Bu da doğal olarak asker çıkartmanızın, bu askerler evlerine dönene kadar ekonominizi negatif etkileyeceği anlamına geliyor.

Asker olarak çıkartılmış nüfuslar sadece size gelir sağlamamakla kalmayacaklar, aynı zamanda göç edemeyecekler, asimile olmayacak, kültürleri değiştirilemeyecek ve kıtlık çekmeyecekler.

Asker çıkartmanızın Savaş Yorgunluğu sağlamak dışında herhangi bir eksisi yok. Öte yandan milis güçlerinden uzun süre boyunca yararlanmanız Savaş Yorgunluğunuzu gittikçe arttıracak.

second.png

Asker çıkarttığınızda bütünleştirilmiş kültüre mensup nüfusların ne kadarının orduya dönüşeceği kabaca iki şeye bağlı: Mevcut Askeri Reform Yasanız (hem Monarşiler hem de Cumhuriyetler için ciddi değişiklikler var) ve mevcut Ekonomi Politikanız.

Eğer milis kuvvetlerinizin büyüklüğünü anlık olarak değiştirmek istiyorsanız Ekonomi Politikanızda değişiklik yapmak daha makul bir seçenek olurken, uzun vadeli hedefleriniz için Yasalar üzerinde bir değişiklik yapmanız gerekecek. Cumhuriyet yasalarında milisler, Monarşilere nazaran daha kalabalık olacaklar. Öte yandan Monarşiler Lejyonlara daha kolay erişebilecekler (Lejyonlardan birazdan bahsedeceğiz.)

third.png

Milis Kompozisyonu ve Birlik Türleri

Oyunun mevcut sürümünden farklı olarak, milis kuvvetlerinizin birlik kompozisyonunda söz sahibi olamayacaksınız. Bunun yerine, ne tür birlikler elde edeceğiniz mevzubahis nüfusların kültürüne bağlı olacak. Her kültürün tercih ettiği belli birim türleri bulunuyor.

Bu da dünyanın farklı bölgelerinden toplanan orduların o bölgeyi yansıtan farklı kompozisyonlara sahip olacağı anlamına geliyor. Etrüsk milisleriyle Romalı milisler birbirlerinden farklı olacaklar, Kartacalı milislerle Makedon milisler birbirinden farklı olacak.

Kültürün yanı sıra birlik türünü etkileyen bir diğer faktör ise nüfus türü. Vatandaşlarınızın ve Soylularınızın Ağır Süvarilere dönüştüğünü görürken, Kabile Üyeleriniz ordularınızda Okçuya dönüşecekler.

fourth.png

Bu durum oyunda daha farklı milis kompozisyonlarına sahip olmak için farklı bölgelere genişlemeniz ve buradaki farklı kültürleri bütünleştirmeniz gerekeceği anlamına geliyor. Bu noktada onların Askeri Geleneklerinde ilerleme katetmek de size faydalar sağlayacak, her Askeri Gelenek ilgili kültürlerin tercih ettiği birim türlerini güçlendirmeye odaklanıyor.

fifth.png

Milis sisteminin bir diğer etkisi, elinizde artık her zaman istediğiniz tarzda birliklerin olmayacak olması. Kuzey İtalya’da veya Galya’da kimi zaman Soyluların muharebe alanında Savaş Arabaları getirdiğini göreceksiniz. Örneğin Arabistan’da Develi birlikler bulunacak. Bir general kendi kurduğu orduyla çok iyi savaşabilir, asıl marifet kendi kurmadığı bir orduyla savaş kazanmakta. Kısacası bu sistem oyuncuyu askeriye anlamında sınayan ve tüm askeri sistemi kültürel ve coğrafi bir mesele haline getiren bir sistem.

sixth.png

Milis Komutanı

Tarihte de benzeri görüldüğü üzere, milis kuvvetlerin kontrolü valilerinde olacak. Bu da valilere ekstradan askeri bir önem kazandıracak. Mevzubahis valilikten çıkarılan tüm milislerin komutanı vali olacağı için, artık vali seçerken askeriyesine de bakmanız gerekecek. Valileriniz size sadece vergi sağlamakla mükellef kişiler değil, artık aynı zamanda savaş alanına milis kuvvetlerinizi taşıyan komutanlar olacaklar.

Kabile Milisleri

Kabile devletlerinde siyasi liderlik farklı Klan Şefleri arasında paylaşılıyor, ülkenin yönetimi her verasette farklı bir Klan Şefine geçiyor.

Önceki sürümlerde Klan Şefleri 1 kalıcı Klan Ordusuna sahip oluyordu, bu durum onların Güç Tabanını arttırırken, oyuncuya da ucuz ordu sağlamış oluyorlardı.

Marius Güncellemesi ile birlikte Kabile Birlikleri oyundan siliniyorlar, aynı şekilde Kabileler, Monarşiler ve Cumhuriyetlerden farklı olarak Lejyonlara erişemiyor.

Kabilelerde asker çıkarttığınızda genellikle sahip olduğunuz Klan Şefi sayısında bir orduya sahip olacaksınız ve bu orduların başında mevzubahis Klan Şefleri olacak. Bu durum tıpkı şimdi olduğu gibi küçük bir kabilenin 3 küçük orduya sahip olacağı anlamına geliyor.

Kabilelerde çıkarılan askerler, bir Klan Şefine sadakat besleyecekler, bu da savaş zamanında Klan Şeflerinin Güç Tabanının artacağı anlamına geliyor. Savaş sonrasında askerler evlerine geri döndüğünde sadık emektarlara dönüşecekler (oyunun mevcut versiyonunda bir karaktere sadık birlik terhis edildiğinde olduğu gibi) bu da giriştiğiniz her savaşın Klan Şeflerinin Güç Tabanını arttırmasıyla sonuçlanacak.

Herhangi bir orduya liderlik etmeyen Klan Şefleri (orduları yok edilmiş olabilir veya birleştirilmiş olabilir) yüksek bir sadakat eksisi alacaklar. Öte yandan ordu komuta eden Klan Şeflerinin sadakati savaş sürdüğü müddetçe artacak. Kabilelerin bir yandan imparatorluklara meydan okurken, bir yandan da kendi iç meselelerini çözmeleri gerekecek.

Lejyonlar – Kalıcı Ordu

Milislerin oyuna eklenmesi oyunda kalıcı ordulara sahip olamayacağınız anlamına gelmiyor. Daha önce de bahsedildiği gibi, kalıcı ordular oyuna zaman içerisinde giriş yapacak. Sadece Monarşiler ve Cumhuriyetler bu ordulara erişebilecekler. Pön Savaşları sonrasında Roma Lejyonlarını esas alan bu sistemden, kompozisyonları ve artılarından önümüzdeki bir geliştirici günlüğünde sizlere bahsedeceğiz.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

STRATEGYTURK TWITTER

Imperator'da İskender'in Mirası ve Selevkos Görev Ağaçları #imperator https://t.co/IqUIbMIQEB
Crusader Kings III'te 1.2 Yamasındaki Diğer Değişiklikler #ck3 https://t.co/BnwT1ldOuR

Strategyturk Arşiv