Imperator: Rome’da Nüfus Değişiklikleri ve Göç

Imperator: Rome geliştirici günlüklerinde bu hafta oyundaki nüfus sisteminde yapılan değişikliklerden bahsediliyor.

Herkese merhabalar,

Bugün sizlere Cicero yamasındaki nüfus değişikliklerinden bahsedeceğiz. Cicero açık betasında bulunanlar bu değişikliklerin büyük bir kısmını deneme fırsatı edindi.

Nüfus Simülasyonu

Cicero yamasının belki de en büyük noktalarından birisi organik, doğal hissettiren ve canlı bir nüfus simülasyonu oluşturmak. Bu sistemin oyunun işleyişine reaksiyon vermesi ve etkileşimlerde bulunması gerekiyor.

Pompey yamasına kadar nüfusları etkilemek için gerek dönüştürme/asimile etme olarak gerekse ilgili valilik politikasını seçerek bizzat olaya dahil olmanız gerekiyordu.

Cicero yamasında tüm nüfus sistemi dinamik olacak, duruma göre şekillenecek, her bölge için zaman içerisinde işleyen bir süreç olacak.

Her nüfus türünün asimilasyon, dönüşüm ve göç için temel bir hızı bulunacak, bu hız yerel huzursuzluk, farklı baskın kültür veya din, şehir veya yerleşim statüsü gibi durumlardan etkilenecek.

imp-1.png

Buna ek olarak her toprağın her nüfus türü için tercih ettiği bir oran bulunacak ve topraktaki nüfus bu orana yaklaşmak üzere yükselecek veya alt sınıfa düşecek. Bu yükselme veya düşme işlemi bulundukları toprağın büyüklüğüne göre daha hızlı veya daha yavaş olabilecek, bu da daha geniş şehirlerin daha hareketli bir sosyal yapıya sahip olmalarını sağlayacak.

Göç

Göç Imperator için yeni bir konsept, ana oyundaki nüfus hareket ettirmenin yerini alıyor.

Artık her toprağın bir göç çekiciliği var, bu göç çekiciliği büyük oranda topraktaki boştaki nüfus kapasitesine göre belirleniyor:

imp-2.png

Bir toprakta bulunan nüfus tüm komşu toprakları, aynı eyalet içerisinde bulunan toprakları, eğer kıyı ise diğer kıyı topraklarını geçerli bir göç hedefi olarak görebilecek. Eğer bu geçerli göç hedefi toprakların göç çekiciliği nüfusların bulundukları mevcut topraktan yüksek ise göç başlayacak. Bir toprakta eş zamanlı olarak sadece 1 nüfus göç ediyor olabilecek.

Buna ek olarak köleler kendi kafalarına göre göç edemeyecekler, bunun yerine sizin onları taşımanız gerekecek. Kabile ülkelerinde kabile üyeleri de oyuncu tarafından taşınabilecek. Bu eylemler altınla gerçekleştirilecek ve her nüfusu tek tek taşımaktansa daha kullanışlı yeni bir arayüz mevcut:

imp-3.png

Kuşatmalar, düşük yemek miktarı veya direkt kıtlık yaşanması nüfusların bulundukları şehirlerden kaçmasına sebep olacak, bu da savaşa yeni bir yön kazandıracak.

Geçtiğimiz hafta tanıtılan Şehir ve Yerleşim Sistemiyle ciddi etkileşim içerisinde, artık daha merkezi ve şehirlerde toplanan nüfusa sahip olacaksınız. Yerleşimler ise büyük oranda ülkenizin üretim bölgeleri olarak işleyecek.

Daha önce de bahsettiğim gibi, bu değişiklikler oyunun şu anki Cicero açık betasında denenebilir.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

STRATEGYTURK TWITTER

Humankind'da Yeni Bir Serüven #humankind https://t.co/v0AyOE7s85
Hearts of Iron IV'te Tatilden Dönüş #hoi4 #heartsofiron4 https://t.co/Y42PJs53dw

Strategyturk Flickr