Imperator: Rome’da Nüfus Sistemi

Imperator’da bu hafta nüfus sisteminin genel olarak nasıl çalıştığı anlatılıyor.

Merhaba, beşinci Imperator günlüğüne hoş geldiniz. Bugün nüfus sistemine bakıyoruz.

Oyundaki insan sayısı tıpkı Victoria ve Rome 1’de olduğu gibi nüfus (pops) denilen nüfus birimlerine ayrılmıştır.

Her nüfusun kendine ait dini, kültürü ve mutluluğu vardır. Ve evet, bu da Imperator’da azınlıkların olduğu anlamına geliyor.

Nüfusun mutluluğunu arttırmanın birçok yolu olsa da (fikirler, icatlar, ticaret malları vs), aynı dine inanmıyorlarsa veya aynı kültürden değillerse mutlulukları daha azdır. Nüfusun mutluluğu iki şeyi belirler, üretkenliği ve şehirdeki huzursuzluk seviyesini.

Oyunda dört farklı tür nüfus mevcut:

  • Vatandaş – Araştırma ve ticaret geliri sağlar.
  • Özgür Kişi – İnsan gücü sağlar.
  • Kabile Üyesi – Az miktarda insan gücü ve vergi geliri sağlar.
  • Köle – Vergi geliri sağlar.

Peki nasıl daha fazla nüfus elde edersiniz?

Öncelikle, şehrin nüfus büyümesine bağlı olarak ya büyüyen ya da azalan bir nüfus vardır. Bu nüfus tam olarak büyüdüğünde veya öldüğünde, ölmesi için yeni bir nüfus seçilir veya büyümesi için yeni bir nüfus yaratılır.

Arazi tipi, Uygarlık değeri, şehirdeki nüfus sayısı ve ticaret mallarına olan ulaşım şehirdeki büyümeyi etkiler.

growth.jpg
(Ağustos 469 ayında Helen inancına sahip bir Sirakuzlu Vatandaş büyümüş olacak.

Her ay %0.42 büyür, şu an %4.64 seviyesindedir.

Temel: +%0.20
Orman: -%0.10
Tahıl: +%0.10
Balık: +%0.05
Uygarlık Değeri: +%0.30
Şehir Nüfusu: -%0.13)

İkinci olarak, savaş yoluyla da nüfus elde edebilirsiniz. Şehirleri yağmaladıkça o şehrin nüfusunun bir bölümünü ana başkentinize ve eyalet başkentinize köle olarak getireceksiniz.

Eğer şehir resmi olarak sizin olursa vatandaşları özgür kişi, özgür kişileri ise köle olur.

Daha fazla vatandaşa veya özgür kişiye ihtiyacınız varsa her zaman alt sınıftan bir nüfusu yükseltebilirsiniz. Şu anda bir köleyi veya kabile üyesini özgür kişi yapmak için 10 dini güç, özgür kişiyi vatandaş yapmak için ise 10 hitabet gücü gerekir.

Eğer bir nüfusun mutluluğunu kalıcı olarak yükseltmek istiyorsanız bir miktar dini güç harcayıp dinlerini ülkenizin dinine değiştirebilirsiniz.

Daha sonra kolonizasyon ve iç göç konularından bahsedeceğimiz bir günlükte nüfuslar hakkında biraz daha fazla konuşacağız.

Ek olarak, her modcu kaç tür nüfus istediğini ve bunların ne için kullanıldığını belirleyebilir. Örneğin:

freemen = {
local_manpower = 0.05
can_promote_to = citizen
demotes_to = slaves
}

Başka güzel şey de güç, insan gücü veya para kullanan herşey oyundaki aynı “fiyat” mekaniğini kullanır. Böylece, isterseniz, her şeyi paraya dayalı yapabilirsiniz. Örneğin:


freemen_promotion = {
religious = 10
}

assault = {
manpower = 2
military = 20
}

send_gift = {
scaled_gold = 0.2
}

Gelecek hafta ekonomi sistemine göz atacağız.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • mahmut: ne zaman güncellenecek ? tarih verin bari
  • Ali: Yeni yamayı bekliyoruz , elinize sağlık

KATEGORİLER

ARŞİV