Imperator: Rome’da Sadakat Sistemi

Imperator günlüklerinde bu hafta sadakatin nasıl çalıştığından ve etkilerinden bahsediliyor.

Merhaba, 19. Imperator geliştirici günlüğüne hoş geldiniz. Bugün sadakat kavramını daha derinlemesine inceleyeceğiz.

Huzursuzluk

16. günlükte şehirlerdeki huzursuzluğun eyaletin sadakatini etkilediğinden bahsetmiştik. Huzursuzluk ayrıca şehirlerdeki ticareti, vergiyi, insan gücünü ve araştırmayı azaltır; eğer 10’a ulaşırsa o şehirde asker çıkartmanızı, bina inşa etmenizi ve nüfusla genel anlamda etkileşime girmenizi engeller.

Huzursuzluk mutsuz nüfuslardan, ülkenizdeki düşük istikrardan, savaş yorgunluğundan, valinin politikaları ve yolsuzluğundan etkilenerek ortaya çıkar. Çeşitli yasalar geçirerek, olumlu istikrar sağlayarak ve valiye ordular atayarak da huzursuzluğu düşürebilirsiniz.

Nüfusun mutluluğu kendi kültürünün ve dininin, ülkenin kültürü ve dini ile ne kadar uyumlu olduğuna göre belirlenir. Farklı nüfus türleri mutlu olmak için farklı uygarlık seviyeleri talep edebilir, bir kabile üyesi uygarlık seviyesini olabildiğince az isterken vatandaşlar daha yüksek olmasını ister. Farklı yasalar da farklı nüfus türlerinin mutluluğunu etkiler. Bunun yanında şehirdeki çeşitli mallara erişimi olduklarında da nüfusların mutlulukları artar.

Eğer nüfusun mutluluğu %50’nin altındaysa o eyaletteki huzursuzluğa katkı sağlar.

Şimdi sadakate geçelim. Bugün 3 sadakat türü hakkında konuşacağız, vassalların sadakati ise başka bir günlüğün konusu.

Eyaletlerin Sadakati

Her eyaletin ülkeye olan sadakat değeri var. Bu değer 0’a düştüğünde o eyaletin tamamen özerk olduğu ve size bir şey vermediği anlamına gelir. Ülkenizin diğer bölgelerine olan tüm ticaretlerini iptal ederler ve her şehirde de 10 huzursuzluk var olduğu sayılır.

Yeterli sayıdaki eyalet sadakatsiz hale gelirse savaş çıkartabilirler. Eğer oradaki egemen kültür sizin ana kültür grubunuzdan değilse bağımsızlık savaşı çıkabilir, kültür grubunuzdaysa da iç savaş çıkabilir.

Eyaletler sadakatsiz olduğunda, iç savaş veya büyük bir ayaklanma riski bulunduğunda uyarı alırsınız.

2018_10_01_1.jpg

Kohortların Sadakati

Bir ordudaki her kohort belli bir kişiye bağlı olabilir. Bu olay savaş veya kuşatma sırasında komutanın karizmasına bağlıdır.

Kohort bir karaktere bağlı olduğunda o kohort için ülke daha az bakım masrafı öder çünkü bağlı olduğu komutan da birliğe ödeme yapmaya başlar.

Tabii ki kohortların ülke yerine karakterle bağlı olmasının dezavatanjları var. Kohortlar o birlikten ayrılmayı reddedebilir ve kendisine bağlı kohortlar bulunan karakterler zaman geçtikçe genellikle daha sadakatsiz olur.

Karakterlerin Sadakati

Karakterlerin ülkeye olan sadakatini yönetmek oyunun en ilgi çekici yanlarından biri. Sadakatsiz bir karakter büyük risk taşır çünkü orduları veya eyaletleri terk etmeyi reddedebilir ve diğer sadakatsiz karakterlerle bir araya gelip iç savaş çıkartmaya çalışabilir.

Bazı hükümet türleri, birkaç icat ve fikir tüm karakterlerin sadakatini arttırır. İnsanlara unvan ve makam vermek sadakatlerini arttırırken bunları almak düşürür. Yöneticiyle aynı gruptan olan karakterler zaman geçtikçe daha sadakatli olur, yöneticinin arkadaşlarının ve rakiplerinin sadakati de yöneticiyle arasındaki ilişkiden etkilenir.

Karakterin sadakati %33’ün altına düştüğünde o karakter sadakatsiz sayılır.

İç Savaş

Büyük isyanlar diğer oyunlardaki isyanlardan pek farklı olmasa da iç savaşlar apayrı bir olay.

İç savaş tehdidi, ordunun %33’ü sadakatsiz bir karakter tarafından kontrol edildiğinde veya eyaletlerin %33’ü ülkeye sadakatsiz olduğunda başlar.

İç savaş tehdidi altındayken her ay ilerleyen bir sayaç bulunur ve tehdit başladıktan bir yıl sonra iç savaş çıkabilir. İç savaş tehdidi olduğunu gösteren bir uyarının öncesinde eyaletin veya generalin sadakatsiz olduğunu belirten uyarılar da var.

İç savaş başladığında tüm sadakatsiz karakterler ve eyaletler karşı tarafa katılır. Karakterlerin arkadaşları ve aileleri de onları destekleyebilir.

İç savaş ölümünedir yani kaybederseniz oyun bitti sayılır. İç savaş sırasında işgal edilen eyaletler doğrudan işgal edenin kontrolüne geçer.

Ve unutmayın, tiranlığın sadakate pek yardımı olmaz.

Sic Semper Tyrannis/Zorbalara Ölüm!

Yazar: Cem Kaya

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

STRATEGYTURK TWITTER

Europa Universalis IV - 1.28 "Spain" Yamasındaki Yapay Zeka Geliştirmeleri #eu4 #europauniversalis4… https://t.co/LZYz0HHXOs
Hearthstone'da Ekim 2018 Kart Değişiklikleri #hearthstone https://t.co/lnSI8XWE2q https://t.co/QJRT5QiUI5

Strategyturk Flickr