Imperator’da 1.3 Livy Yaması

Livy_release_date_1200x630.png

Imperator: Rome için 1.3 Livy yamasının 3 Aralık’ta çıkması bekleniyor.

Yeni İçerikler

  • Yeni görev sistemi, oyuncular istediği vakit 3 farklı görev ağacından birini seçebiliyor. Her görev ağacında çeşitli görevler yer alıyor, bu görevlerin kimileri anlık sonuç verirken kimileri bir sürece yayılı şekilde işleyebiliyor. Görev ağaçlarında bazı kollardaki ilerlemeniz diğer kollarda ilerlemenizi engelleyebiliyor.
  • Oyundaki tüm ülkeler için dinamik fetih görevleri oluşturuldu.
  • Oyundaki tüm ülkeler için dinamik ekonomi görevleri oluşturuldu.
  • Kabileler için yönetim biçimini reforme etmeye yönelik görev oluşturuldu.
  • Büyük aileler, artık her ülkede nüfuz sahibi olma beklentisine sahip belli sayıda aile var. Bu ailelere mensup kişilerin konum sahibi olduklarından emin olarak ailelerin desteğini alabilirsiniz.
  • Büyük ailelere mensup olmayan karakterler artık basit karakter olarak oyunda bulunuyor. Bu karakterler güç sahibi olabiliyorlar, ancak makam sahibi olmak için ailelerinden yararlanamıyorlar.
  • Büyük ailelerin prestiji güç potansiyellerinde belirleyici bir faktör. Birden fazla önemli makamda yer alan aileler zaman içerisinde ülke yönetimine tehdit oluşturabilir.
  • Aileler artık basit karakterleri evlatlık edinebiliyor. Evlatlık edinme ailenin prestijini azaltıyor.
  • Küçük haritanın üstünde görülecek harita modu seçeneklerini ayarlayabiliyorsunuz.
  • Artık tüm birlikler beraberlerinde erzak taşıyorlar, yıpranmaları gerektikleri durumlarda asker kaybetmek yerine erzak kaybediyorlar. Dost topraklarda yer alan birlikler eyalet merkezlerinden erzak elde edebiliyor.
  • Yıpranmakta olan birlikler artık takviye kuvvet elde etmiyorlar. Kuşatmalarda saldırgan tarafın erzağı biterse kuşatma kaybedilebiliyor. Askerler erzak taşımaları sebebiyle düşman topraklarında daha derine inebiliyorlar.
  • Uzun kuşatmalar ve seferler için erzak desteği sağlayacak yük hayvanı birimi.
  • Yunanistan, Anadolu, İrlanda ve Baltık bölgesinde harita yenilikleri. Yeni bölgeler, geçilemez topraklar, ülkeler ve seyahat edilebilir nehirler.
  • Devlet adamlığı seviyesi karakterlerin bulundukları makamdaki performanslarını etkiliyor. Zaman içerisinde kazanılan bu seviye karakterin ilgili alandaki yeteneği için bir katsayı görevi görüyor, bu da tecrübesiz karakterlerin tam potansiyellerinde bir iş çıkartamayacakları anlamına geliyor.
  • Harita üzerinde göç ve ticaret rotaları hatlar şeklinde görüntülenebiliyor.
  • Bağlı devletlerden ilişkilerinin kötü olduğu hamilerinden ayrılmalarını isteyebiliyorsunuz, aynı şekilde mevcut hamilerinden memnun olmaları durumunda kendilerine yeni bir hami arayabiliyorlar.
  • Basit olaylar kategorisi eklendi, artık basit olay kategorisinde yer alan olaylar pencere şeklinde karşınıza çıkmıyor, bunun yerine sağda görünüyorlar ve süreleri bitince etkileri devreye giriyor.

Punic Wars İçerik Paketi

  • Roma için 9 özel görev ağacı.
  • Kartaca ve diğer Pön devletler için 10 özel görev ağacı.
  • Kuzey Afrika askerleri için özel birim modellemeleri.
  • Pön gemileri için özel gemi modellemeleri.
  • Pön ülkeleri için özel şehir görünümleri.

Denge Değişiklikleri

  • Bina yıkmak artık yapım maliyetinin %25’ini geri veriyor.
  • Artık 4. seviye Yurttaşlık ilerlemesiyle yol yapılabiliyor.
  • Meşruluk Yükseltmenin etkisi 0.02’den 0.05’e çıkarıldı, maliyeti 5’ten 10’a çıkarıldı.
  • Taht talipleri artık destekçilerinin güç potansiyeline göre şekillenen bir sadakat azalmasına sahip.
  • Başlangıç ordu ve donanma büyüklüklerinde değişiklikler yapıldı, artık daha önceki sürümlere nazaran sayıca daha azlar.
  • Sadık birliklerin maaş maliyeti yükseltildi.
  • Birim terhis etmek artık insangücünün %25’ini geri veriyor.
  • Birim üretme maliyeti ortalama %20-30 civarında yükseltildi.
  • Atlı okçular ve hafif süvariler artık daha yüksek erzak ihtiyacına sahip.
  • Piyade türleri artık yaklaşık %25 daha hızlı, süvariler hız bonuslarını koruyorlar.
  • Savaş Filleri artık daha fazla hasar veriyor, daha fazla hasar alıyor.
  • Destek birimi olarak yük hayvanları birimi eklendi, muharebelerde en arkada yer alıyorlar.
  • Maksimum insangücü artık 25 değil 20 yıllık insangücü kazanımına göre belirleniyor.
  • Taban insangücü %50 oranında düşürüldü.
  • Köleleştirme verimliliği ortalama %25-50 civarlarında azaltıldı.
  • Yıkma ve yağmalama etkileşimleri artık bir ülkeyle savaşta değilken de kullanılabiliyor, her kullanımında ilişki azalmasına sebep oluyor. Eğer görüş -180’in altına düşerse savaş ilan edilmiş sayılıyor, bu savaşta bölgeyi yağmalayan ülke saldırgan taraf kabul ediliyor.
  • Düşük nüfusa sahip bölgelerde köle isyanları artık daha nadir görülecek.
  • Hak iddiası elde etme hızı 2 katına çıkarıldı.
  • Ateşkes süresi ortalama %40 azaltıldı.
  • Tiranlık barış antlaşmalarında savaş skoru maliyetlerini azaltıyor.
  • Savaşçıl diplomatik duruşun savaş skoru maliyetine olan etkisi azaltıldı.
  • Buluşların savaş skoru maliyetine olan etkisi azaltıldı.
  • Hükümdar özelliklerinin savaş skoru maliyetine olan etkisi azaltıldı.
  • Yüksek haraçlar artık bağlı devletin ilişkisini sadece 50 azaltıyor.
  • Artık hiçbir buluş kehanet süresini arttırmıyor.
  • Herakleya Pontika için yeni miras eklendi.
  • Trakya’nın mirası artık %10 yerine %5 savaş skoru maliyet eksisi sağlıyor.
  • Denizci mirası artık karada hareket hızını azaltmak yerine insangücünü azaltıyor.
  • Korinti oluşturan görev için Korint mirası eklendi.
  • Görevle oluşturulan dini anklavlar için teokratik miras eklendi.
  • Kartaca görevleriyle Sicilya’da kurulan ülke için Epikratea mirası eklendi.
  • Pontus ve İberya için yeni miras eklendi.
  • Paralı asker maaşları artık normal birimin %125’i değil %200’ü oranında.
  • Büyük paralı asker birliklerinde yük hayvanları bulunuyor.
  • Deri ticaret malının yerel etkisi artık köle üretimine yönelik.
  • Temel metallerin yerel etkisi artık özgür kişi üretimine yönelik.
  • Akademiler artık daha fazla araştırma puanı sağlıyor.
  • Dökümhane artık birim üretim hızını yükseltmiyor, bunun yerine bölgenin üretimini %1 arttırıyor.
  • Bunların yanı sıra çeşitli yapay zeka, arayüz, modlama değişiklikleri ve hata giderimleri.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

STRATEGYTURK TWITTER

Stellaris'te Juggernaut ve Mega Tersaneler #stellaris https://t.co/tEWyLMqb5Z https://t.co/1tFHRiSc0x
Hearts of Iron IV'te İstihbarat ve Şifre Kırma #hoi4 #heartsofiron4 https://t.co/2ntgU67cCM https://t.co/9Lmd3ONZLw

Strategyturk Flickr