Imperator’da Buluş Ağaçları ve Yenilik Sistemi

Imperator: Rome geliştirici günlüklerinde bu hafta Buluş Ağaçları ve Yenilik sistemi tanıtılıyor.

Herkese merhabalar, Imperator: Rome 2.0 Marius için kaleme alınmış bir başka geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz.

Bugün Braindrift ile birlikte sizlere Buluş sisteminde yaptığımız değişiklikleri tanıtacağız.

pasted_image_0.png

Bu zamana kadar Buluş sistemi oldukça yavandı, her teknolojiye yeni Buluşlar ekleniyordu ve teknoloji yükseltmeden açabileceğiniz Buluş miktarı kısıtlıydı. Bu sistem kabaca teknolojiniz ilerledikçe yatırım yapabileceğiniz, geldiğiniz teknoloji seviyesiyle bağlantılı kazanımlar elde etmenize yönelikti. Bu sistemde oyunun çıkış sürümünden bu yana (maliyet artışı dışında) bir değişiklik de yapılmadı.

Marius güncellemesiyle birlikte Buluş sistemini baştan tasarlıyoruz.

Buluşların halen önemli bir kısmı teknolojiye göre erişilebiliyorlar. Buluşlar artık ağaç şeklinde işliyor, bu da ilerleyeceğiniz kollar arasında tercih yapmanızı, bir buluşa ulaşmak için ilerleme katedeceğiniz kolları ve ülkenizin hangi alanda iyi olacağını önceden planlamanızı beraberinde getiriyor. Eğer bir deniz gücü haline gelmek istiyorsanız, Askeriye ağacında denizcilikle alakalı kısma odaklanabilirsiniz, bu esnada hangi türdeki gemilere odaklanmak istediğinize dair farklı tercihlerde bulunabilirsiniz. Eğer genişlemeci bir ülke ile oynuyorsanız fethettiğiniz topraklardan daha az eksiler almanızı sağlayacak buluşlar tam da size göre olabilir.

Bu şekilde daha önceki teknoloji başına 3 Buluşlu sistemden farklı olarak, edinilebilecek faydaları daha iyi tasarlayabiliyoruz. Buna ek olarak bu yeni sistemde ülke ve kültür bazlı kollar da bulunuyor, oyundaki Yasalardan Büyük Harikalara kadar birçok farklı mekanik yeni Buluşlara erişebilmenizi sağlıyor.

Ağaçlar

Yeni Buluş Ağaçları yapmak ve eski Buluşları yeni sisteme uyarlamakla Braindrift ilgileniyordu, şimdi sözü ona bırakıyorum. Son olarak bugünlükte gösterdiğimiz her şeyin hala çalışma aşamasında olduğunu hatırlatmak isterim.

CivicOverview.png

Medeniyet Ağacı

Medeniyet Ağacı iki kısma sahip, soldaki Standart Ölçümler ile başlayan kısım ticaret, ekonomi ve altyapıya odaklanıyor. Sağdaki kısım ise haklara, yasalara, nüfusla alakalı kültürel fikirlere odaklanıyor, kölelerden ve özgür kişilerden daha iyi yararlanabilmenizi, çeşitli kültür gruplarının daha mutlu olmasını sağlıyor.

MilitaryOverview.png

Askeriye Ağacı

Askeriye Ağacında 3 ana kısım bulunuyor, en solda genellikle gemiler ve denizcilikle ilgili Buluşlar yer alırken, ortada askeri kültür ve lojistik Buluşları bulunuyor. Bu buluşlar kara ordularınızın organizasyonunu güçlendirmeye odaklanıyor. Sağdaki kısımda ise kuşatma ve kale savunmasına yönelik Buluşlar yer alıyor.

OratoryOverview.png

Hitabet Ağacı

Hitabet Ağacının kabaca dış ilişkiler ve iç ilişkiler olarak kategorize edilebilecek 2 kısmı var. Bunu “Fetih” ve “Diplomasi” kısımları gibi de düşünebilirsiniz. Soldaki kısımda Savaş Skoru maliyetlerini düşüren, daha az Agresif Genişleme edinmenizi sağlayan Buluşlar mevcut. Bunların yanı sıra vasallarınızın sadakatini ve size sağladığı geliri de arttırıyorlar. Sağdaki kısım ise daha çok iç yönetime ve ülkenizin diplomasisine odaklanıyor, karakterlerin sadakatini arttırıp, ülkedeki yolsuzluğu ve tiranlığı azaltıyor.

ReligiousOverview.png

Din Ağacı

Din Buluşları tek bir büyük ağaç olarak tasarlanmış durumda, ancak diğerlerine benzer bir biçimde bu ağacın farklı kısımları farklı alanlara odaklanıyorlar. Soldaki kısımda hem sivil hem de askerî alanlarda dinî kültürle alakalı, Tolere Edilen Kültler ve Kişisel Rahipler gibi Buluşlar Adak Adama maliyetini düşürüyor. Öte yandan Kardeşlik Yemini ve Askerî Nişanlar ordularınızın moralini yükseltiyor. Ortadaki kısım devletle din arasındaki ilişkiye odaklanıyor, sağdakiler ise din temalı Buluşları içeriyor.

Buluşların Faydaları

Buluşların çoğu halen ülkenizi bir konuda güçlendirmeye odaklanıyor, birimlerinizi daha etkili hale getirmekten, spesifik nüfus türlerini daha mutlu kılmaya kadar çeşitli faydalar sağlayabiliyor. Yeni sistemin önemli artısı ise Buluşlar üzerinden yasalar ve birim yetenekleri gibi şeylerin açılabilmesi. Bu kapsamda yapacağınız Buluşlar size sadece daha üst seviye gemi türleri sağlamakla kalmayacak, aynı zamanda size daha iyi liman veya yeni bir gemi verebilecek.

Birçok noktada bu değişiklikler henüz sizlerle paylaşmadığımız mekaniklerle bağlantılı, o sebeple tam olarak ayrıntısına girmek şimdilik pek mümkün değil.

Buluşların Maliyeti

Marius güncellemesinde yapmak istediğimiz değişikliklerden birisi Buluşların açılış şeklini değiştirmek. Şimdilik Buluşlar öncelikli olarak altınla açılmaya devam edecekler, bu altının miktarı ülkenizdeki nüfus sayısına göre değişiklik gösterecek (ülkeniz ne kadar büyükse, buluşu hayata geçirmeniz de o kadar zor olmalı), bu yaklaşım geçmişte çok geniş ülkelerin buluşlarla olan ilişkisinin tamamen kopmasıyla sonuçlanmıştı.

Yeni güncellemeyle birlikte oyunun ekonomisinde önemli değişiklikler olacak, bu sebeple Buluşların maliyetlerinde değişikliklerde bulunmadan evvel yeni sistemin Buluşlar için nasıl bir manzara ortaya çıkaracağını görmek istiyoruz.

İşleri daha ilginç kılabilecek, “Yenilikler” isminde bir mekaniğimiz var. Yenilik sistemi bir bakıma her teknoloji seviyesinde bir Buluşu ücretsiz bir biçimde açmanızı sağlıyor. Bunlar ülkenizin kültürel atılımları ve başka noktalardan bütçe kısmanızı gerektirmeden Buluş Ağaçlarında ilerleyebilmenizi sağlıyorlar.

Ana yöntem teknolojide ilerlemek olsa da, oyunda farklı alanlardan Yenilik hakkı kazanabiliyorsunuz.

Bu haftalık bizden bu kadar, Arheo yine sizler için bir ekran görüntüsü bırakmamızı istedi:

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

STRATEGYTURK TWITTER

Imperator'da Muharebe Genişliği, Kaleler, Mühendisler ve Ticaret #imperator https://t.co/TPVpswSq4L
Stellaris'te Necroid Karakter Tasarımı #stellaris https://t.co/rapwkCZ2i4

Strategyturk Arşiv