Imperator’da Yasa ve Karakter Etkileşim Değişiklikleri

Imperator: Rome geliştirici günlüklerinde bu hafta yasa ve karakter etkileşimi değişikliklerine dair bilgi veriliyor.

Herkese merhabalar, Imperator: Rome için yazılmış bir başka geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz.

Bugün sizlere oyundaki yasa değişikliklerinden bahsedecek, Cicero Yamasıyla birlikte eklenen yeni karakter etkileşimlerini tanıtacağız. Eğer açık betaya dahil olduysanız yönetim biçimlerini birbirinden daha farklı hale getirmek ve oyunun dünyasıyla daha çok etkileşim içerisinde olmalarını sağlamak adına oyundaki yasalarda değişikliklerde bulunduk.

Bu değişikliklerin birçoğu nüfus sisteminde yapılan değişikliklerin ardından birçok yasanın bu yeni sistemle etkileşimi neticesinde gerekli hale gelmiş değişiklikler olsa da (örneğin şehirlerde farklı nüfus türlerinin ideal oranları, dini dönüşüm hızının yükseltilmesi gibi) genel olarak yasa değişikliklerinde daha anlamlı seçenekler olmasını istememiz bu genel çalışma için itici faktör oldu diyebilirim.

republiclaw.png

Cumhuriyet Yasaları

Artık yasaların yarısı başlangıçta açıkken, son 4 kategori (Dini, Bütünlük, Vatandaşlık ve Toprak) oyun ilerledikçe çeşitli teknolojilerle açılıyorlar. Cumhuriyet yasalarını diğer yasalardan ayıran en önemli unsur yasalarda yaptığınız değişikliklerin senatodaki bir partinin diğerlerine olan üstünlüğünü zaman içerisinde yükseltecek olması. Bu genellikle reaksiyon şeklinde olacak, yani yasayla bir tarafın elini güçlendirdiğiniz vakit ona karşıt olanlar yükselişe geçecek.

monarchylaw.png

Monarşi Yasaları

Cumhuriyetlerde geçirilen her yasa senatonun dengesini etkilerken monarşilerde bu durum generallerinizin veya valilerinizin sadakatini etkileyecek. Bu şekilde bir yasa geçirmeden evvel generallerinizin ve valilerinizin sadakatleri arasında bir denge kurmanız gerekecek. Tıpkı cumhuriyetlerdeki gibi monarşilerde de bazı yasalar teknolojiyle açılacak (Vergilendirme, İç Yönetim, Dönüşüm, Otorite ve Sözleşme) ve bunların her birinin çeşitli sadakat etkileri olacak.

tribes.png

Kabile Yasaları

Kabileler artık birçok yönden diğer ülkelerden çok daha farklı. İlk olarak artık kabilelerin merkeziyetçilik seviyesi toplumlarının ne kadar göçebe olduğunu ifade ediyor ve yerleşik hayata geçip bir monarşiye veya cumhuriyete dönüşmeyen kabileler teknolojide sıkıntılar yaşamaya başlıyor. Kabilelerde teknolojiyle sonradan açılan yasalar yok, bunun yerine iki farklı grup var. İlk grup merkeziyetçiliğin düşüklüğüne göre açılan yasalarken, diğeri yüksek merkeziyetçiliğe göre açılan yasalar.

Yasaların kendileri de zaman içerisinde ülkenizin merkeziyetçilik seviyesini arttırıp azaltabiliyor, bu da ülke yönetiminde göçebe kalma veya yerleşik hayata geçerek monarşi veya cumhuriyet olma yolunda yasaları daha önemli bir noktaya getiriyor. Yasaların etkilerinin üst üste eklenmesi oyun ilerledikçe yasalardan kaynaklı etkilerin ülkenizde çok daha önemli bir rol sahibi olacağı anlamına geliyor.

dowry.png

Evlilik Düzenlemek

Hükümdarınız için bir eş seçmek artık eskisi kadar basit değil. Eşinizin aile durumuna göre sizden çeşitli şekillerde bir çeyiz talebinde bulunabilirler. Tabii ki kimi zaman işler bu kadar zorlaşmayabilir, her şey hükümdarınızın ne kadar sevilen biri olduğuna bakıyor.

cognomen.png

Bölgesel Lakap Vermek

Generaller bölgesel lakaplar edinebilse de (hatta Roma kültüründe oynuyorsanız babadan oğula geçebiliyor) artık bunları valilerinize direkt olarak verebiliyorsunuz.

imposefine.png

Yolsuzluk Yaptırımında Bulunmak

Belli başlı karakterlerin sahip olduğu yolsuzluk seviyesiyle baş etmek adına artık onlara yaptırımlarda bulunabiliyorsunuz, bu durum tabii onların sadakatlerinin aynı oranda azalmasıyla sonuçlanıyor.

Güç Tabanı ve Sadakat

Cicero yamasıyla birlikte yüksek güç tabanı karakterin sadakatinin düşmesine sebep olacak, bu da genel olarak güçlü kişilerin sadakatlerinin güvence altında tutulmasının zor olacağı anlamına geliyor. Bu sadık birliklerden edinilen sadakat düşüşünün de yerine geçmiş durumda, keza bunlar da zaten güç tabanı arttırıyorlar.

view.png

Açık Beta Sonrası Değişiklikler

Yamanın çıkışının iyice yaklaşmışken bu günlükte bahsettiğim birçok şey Açık Beta’da olanların halihazırda tecrübe ettiği değişiklikler. Dolayısıyla son olarak Açık Beta’nın üstüne yaptığımız birtakım değişikliklerden bahsetmek isterim:

  • Bina inşaat arayüzünde değişiklikler mevcut, şehirleri yükseltmek veya alçaltmak için butonlar burada da bulunuyor.
  • Bir toprağın şehir statüsünü almak artık Politik Nüfuz harcamayla değil, Tiranlık kazanma pahasına yapılıyor. Kabilelerde bu eylem çok daha kolay.
  • Bir yerleşimi şehir statüsüne veya şehri metropol statüsüne çıkartmak artık ülkenin büyüklüğüne göre değişen bir fiyata sahip değil.
  • Şehir kurmak bölgedeki yemek ticaret malını kaldırıp yerine başka bir şey getiriyor, eğer şehir statüsü kaybedilirse eski ticaret malı geri dönüyor. Yapay zeka yemek üreten toprağını şehir yapmaktan kaçınıyor.
  • Yerel etkilerin sayılmamasına sebep olan bir hata (Pazar yerinin hiçbir işe yaramaması gibi) giderildi.
  • Yapay zeka monarşiler artık varisleri için destek isteme esnasında Tiranlıkla daha iyi baş ediyor.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

1 Yorum Yapılmış

Tartışmaya Katılın
  1. Ahmet Eylül 4, 2019 | Cevapla

    Yazı için teşekkürler. Keşke diğer strateji türü oyunlar için de günceleme notları türkçe paylaşılsa. Ama ağırlıklı paradox oyunlarına ver veriyorsunuz bence çeşitlendirin 🙂
    https://steamcommunity.com/games/1072040/announcements/detail/1620652905362924988 mesela efsane oyunun 2. geliyor ama sitede hiç haberi yok. Günlükleri yok. Başka oyunların da yok. Ne kadar çok tür öne çıkarılırsa o kadar strateji topluluğu büyüyecektir sizler öncüsünüz bizim gözümüzde.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

STRATEGYTURK TWITTER

Total War Saga: TROY'a Dair Her Şey #totalwar #troy https://t.co/kJU3TWj0EK
Civilization VI'da Eylül 2019 Yaması #civ6 https://t.co/m6nxrq7uIJ

Strategyturk Flickr