Stellaris – Čapek Güncellemesi

Stellaris geliştirici günlüklerinde bu hafta Martin Anward 1.8 yamasına dair bilgiler veriyor.

Merhabalar, bir başka Stellaris geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. 1.7.2 yaması da çıktığına göre artık önümüzdeki 1.8 yamasından bahsedebiliriz. Yamanın ismi Čapek lacak. Bu yamada yapayzeka krizlerine ve bir önceki günlükte bahsettiğimiz diğer kriz değişikliklerine odaklanacağız. Önümüzdeki geliştirici günlüklerinde 1.8’in tam olarak neler içereceğine ve çıkış tarihine dair yeni bilgilerle karşılaşacaksınız, bu hafta sizlere bu yama dahilindeki yaşanabilirlik ve terraform değişikliklerinden bahsedeceğiz.

Yaşanabilirlik Değişiklikleri

Heinlein yamasındaki yaşanabilir gezegen sınıfları ve genel olarak yaşanabilirlik mekaniğinde yapılan değişiklikler sonrası özellikle galaksideki yaşanabilir gezegen sayısı üzerinde düşünmeye, tartışmalar yapmaya devam ettik. Ekibimizdeki genel düşünce, galaksi içerisinde yaşanabilir gezegen sayısının çok fazla olduğu ve bir yerden sonra bu gezegenlerin ‘özel’ hissettirmediği yönündeydi. Yaşanabilir gezegen sayısını azaltmamız da istediğimiz şekilde sonuçlanmıyordu. Aynı zamanda farklı iklim türlerine sahip gezegenlere koloni atabilmek için belli araştırmaları beklemenizin gerekmesi aynı zamanda sınırlarınızı genişletmek için çaba sarfetmenin gerekmemesiyle sonuçlanabiliyordu, çünkü hali hazırda sınırlarınız içerisinde olan gezegenlerle gezegen sayınızı 3’e katlayabiliyordunuz.

Bu gibi sebeplerden dolayı oyundaki yaşanabilirlik sisteminde bazı köklü değişiklikler yaptık. İlk olarak bir türün bir gezegene yerleşebilmesi için gereken yaşanabilirlik oranı %40’tan %20’ye düştü. Bu demek oluyor ki artık oyunun başlangıcında yaşanabilir gezegenlerin birçoğuna yerleşebileceksiniz. Aynı zamanda yaşanabilirliğin etkilerini de değiştirdik, artık mutluluk seviyesini kısıtlamak yerine mutluluğu etkileyen bir değer olarak gözüküyor. %100’den her %10 az oluşunda türün mutluluğunu %2.5 azaltıyor, yani %20 yaşanabilir bir yerde bir tur toplam mutluluk değerinin %20 daha azına sahip oluyor. Dolayısıyla düşük yaşanabilirliğe sahip gezegenleri artık daha kolay kolonileştirebiliyorsunuz, ancak oradaki halkınızı mutlu etmenin yollarına sahip değilseniz bu her zaman iyi bir fikir olmayabiliyor.

OcmNsiP.png

Bu değişikliklerle birlikte galaksi içerisindeki yaşanabilir gezegen sayısını yarıya düşürdük. Daha fazla veya daha az yaşanabilir gezegen isteyenler halen ayarlardan çeşitli değişikliklerde bulunabiliyorlar. Genel olarak tüm bu değişiklikler galaksi içerisinde terraform edilebilir gezegenlerin ve sizin iklim tercihlerinizie sahip gezegenlerin daha önemli olmasıyla sonuçlanırken, oyunun orta ve son dönemlerinde imparatorlukların yerleşecek gezegen bulamama sıkıntısına da çözüm üretmiş oluyor.

Gezegen Kaynakları

Yaşanabilirlik değişikliklerinin yanı sıra aynı zamanda gezegenlerdeki kaynaklar üzerinde de bazı değişiklikler yaptık. Eskiden her yaşanabilir gezegende farklı kaynakların oluşumu aynı olasılıkla belirleniyordu, artık iklim iklim olmak üzere bazı değişiklikler mevcut.

  • Nemli iklime sahip gezegenlerde yemek ve toplum araştırma puanı daha sık çıkıyor.
  • Buzlu iklime sahip gezegenlerde mineral ve mühendislik araştırma puanı daha sık çıkıyor.
  • Kurak iklime sahip gezegenlerde enerji ve fizik araştırmapuanı daha sık çıkıyor.
  • Gaia gezegenlerde her şey birlikte çıkabiliyor.

Tabi ki bunlar örneğin nemli iklime sahip gezegende sadece yemek olacağı anlamına gelmiyor, yemek olma olasılığının daha çok olduğu anlamına geliyor.

2017_06_15_1-png.276408

Terraform Arayüz Geliştirmeleri

1.8 ile birlikte terraform yapmak ve terraform adayı gezegenlerde de bazı değişikliklerimiz oldu. İlk olarak sizlere ‘significant planetary modifier’ adı verdiğimiz bir konseptten bahsetmek isterim. Artık gezegenleri belli özelliklere bağlı bir şekilde önemli olarak işaretleniyor ve bu şekilde işaretlenmiş gezegenler yaşanabilir gezegen sınıfında olmamasına rağmen Expansion Planner kısmında gözüküyor. Şimdilik yegane önemli olarak işaretlenen özellik terraform adayı özelliği, ileride bu konuda çeşitli geliştirmeler yapmayı planlıyoruz.

2017_06_15_3-png.276409

Aynı zamanda terraform arayüzünde de bazı temizlemelerde bulunduk, hiçbir zaman kullanılmayan bazı butonları kaldırdık, listelemeyi geliştirdik ve terraform penceresinin stilinde değişiklikler yaptık.

2017_06_15_4-png.276410

Bu haftalık bu kadar, haftaya sizlere genetik modifikasyon hususunda yaptığımız bazı değişiklikleri tanıtacağız.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • mahmut: ne zaman güncellenecek ? tarih verin bari
  • Ali: Yeni yamayı bekliyoruz , elinize sağlık

KATEGORİLER

ARŞİV