Stellaris – Çöküş, Yükseliş ve Devasa Yapılar

Stellaris geliştirici günlüklerinde bu hafta Martin Anward yeni çöküş mekaniğini ve yükseliş ile devasa yapılar üzerinde yapılan değişiklikleri tanıtıyor.

Herkese merhabalar, bir başka Stellaris geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Bu günlük 1.8 Čapek yamasından bahsedeceğimiz son günlük, bu günlükte sizlere uyanmış eski imparatorluklar için geçerli olacak çöküş mekaniğinden ve oyundaki 3 yükseliş türü ile devasa yapılar üzerinde yapılan değişikliklerden bahsedeceğiz. Bu çöküş mekaniği 1.8 yamasıyla birlikte oyuna eklenecek, diğer yükseliş ve devasa yapılar için Utopia eklentisine sahip olmanız gerekiyor.

Uyanmış İmparatorlukların Çöküşü

Uyanmış imparatorluklar oyuna oyunun özellikle son dönemlerinde oyuncuya karşı oyunu renklendirmesi, daha rekabet dolu kılması sebebiyle eklenmişti. Tasarım olarak güçlü olmaları istenmiş, sadece oyuncular tarafından yönetilen en güçlü imparatorlukların bu imparatorluklarla boy ölçüşebilmesi planlanmıştı, ancak bu durum kimi zaman uyanmış imparatorlukların diğer sıradan imparatorlukları ele geçirerek oyunu bir bakıma “kazanmalarıyla” sonuçlanıyordu, bu esnada ise yenilmiş oyuncu devletin tek seçeneği bu uyanmış imparatorluğun vassalı olarak beklemeken ibaretti. Bu sıkıntıyı çözmek için oyuna uyanmış imparatorluklar için çöküş adı verdiğimiz yeni bir mekanik ekledik. Çöküş değeri 0 ila 100 arasında gidip gelebilecek, bunun işlemeye başlaması için imparatorluğun uyanışının üzerinden bir süre geçmesi gerekecek. İmparatorluk ne kadar büyükse, bu çöküş seviyesi o kadar hızlı artacak. Bu da şu anlama geliyor, hızlı büyüyen ve güçlenen uyanmış imparatorluklar galaksiyi ele geçirecek hale gelseler bile çöküş yaşayabilirler ve bu çöküş esnasında galaksinin geri kalanı isyan ederek onları devirebilir. Eğer bu devletin vassalı haline geldiyseniz tek yapmanız gereken şey sabırlı bir şekilde bekleyip doğru anı beklemek. Uyanmış imparatorluklar artık diğer ülkelerin topraklarını ele geçirmek yerine diğer ülkeleri vassal yapmayı tercih ediyor, dolayısıyla bu senaryoda her zaman doğru anı kollayan vassallar görmeniz mümkün.

PO3zy7.png

Yükseliş Değişiklikleri

Utopia’nın en sevilen mekaniklerinden birisi yükseliş (ascension path) mekaniğiydi, bu mekanikle uzay maceranızda türünüz için bir final noktası seçebiliyordunuz. Ancak bu seçimlerde psionik ve sentetik yükselişi seçebilmenin türün etiklerine bağlı olması bu tercihleri daha az popüler hale getiriyordu, bu şekilde tasarlanmış olmasında özellikle etikleri birbirlerinden ayrıştırma hususunda bunun mantıklı ve doğru bir tercih olduğunu görüyoruz ancak bu durum oynanışın oyun içi dengenin önüne geçtiği bir durum ve bu sebeple sadece maneviyatçı türlerin psionik yükseliş gerçekleştirebilmesi, maneviyatçıların robot araştırmaları yapamaması, robotlara vatandaşlık hakkı tanımada materyalist etiğinin gerekmesi gibi koşulları oyundan kaldırdık.

Bunu dengeleyebilmek adına maneviyatçı etiği artık daha güçlü tapınaklara sahip, materyalitler ise Academic Privilege adı altında yeni bir yaşam standartına sahip, bu yeni yaşam standartı mutluluğu arttırırken daha fazla tüketici maddesi ayırmak pahasına bu türün araştırma etkisini arttırıyor. Her ne kadar bu koşulları kaldırmış olsak da, yükselişlerin etikler ve fraksiyonlar üzerindeki etkisi halen mevcut, bu da maneviyatçı bir imparatorluğun sentetik yükseliş seçmesi durumunda ülke genelinde bazı sıkıntılarla karşılaşacağı anlamına geliyor.

Bu genel değişikliklerin yanı sıra bu yükseliş yollarıyla ilgili bazı ufak değişiklikler ve eklemeler de söz konusu:

Psionik: Traitleri ve psicorp binaları güçlendirildi, oyuna Shroud’u kullanabileceğinize yönelik bir bildirim eklendi.
Buna ek olarak ülkenizde diğer türleri psionik olarak uyandırma artık daha sık gerçekleşiyor.
Sentetik: Yeni biyolojik nüfusları sentetiğe dönüştürme mekaniği, robomodding.
Buna ek olarak sentetik ve cyborg lider traitlerinin gücü azaltıldı.
Biyolojik: Toplam trait puanı 1 arttırıldı, Robust gibi üst düzey traitlerin maliyetleri azaltıldı.

WG2ym8.png

Devasa Yapılar

Utopia’nın ana mekaniği devasa yapılardı, binlerce mineral gerektiren ve inşa edilmesi onyıllar süren bu yapılara dair edindiğimiz ana eleştiri, oyunda yeterince önemli olmalaarıydı. Dyson Sphere’in gerçekçi olsa milyonlarca enerji kredisi üretmesinin gerektiğinden bahsediliyordu. 1.8 ile bu eleştirilere karşılık vermek adına devasa yapılarda bazı değişiklikler yapacağız, ancak şunu belirtmek istiyorum ki Stellaris gerçekçiliğin ön planda olduğu bir oyun değil. Öte yandan devasa yapıların etkileyici ve özel olmaları gerekiyor.

Bu gibi sebeplerden ötürü Dyson Sphere ve Science Nexus’ta değişiklikler yapıyoruz, bu iki devasa yapı da oldukça güçlendirildi. Artık tamamlanmış bir Dyson Sphere 1000 enerji üretirken, tamamlanmış bir Science Nexus yaklaşık 750 bilim puanı üretecek. Ancak yapılan son değişiklikle birlikte artık her imparatorluk bu yapılardan -tıpkı Sentry Array gibi- sadece bir tane inşa edebilecek. Halka dünyalarda ise herhangi bir değişiklik yapılmadı ve istediğiniz kadar üretebiliyorsunuz.

Bunlara ek olarak Master Builders perkinde değişiklik yaptık, bu perk alındığında size mega-inşaat teknolojisini verecek. Bildiğiniz gibi World Shaper perki atmosfer manipulasyonu ve Mastery of Nature gezegenlerdeki blockerları temizlemenizi sağlayan teknolojiyi veriyordu.

kXra29.png

Bu haftalık bu kadar, haftaya 1.8 ve Synthetic Dawn’ın yama notlarını paylaşacağız.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Ali: Yeni yamayı bekliyoruz , elinize sağlık
  • Ali: Yeni yamayı bekliyoruz , guncellemeden dolayı baya bozuldu, teşekkürler

KATEGORİLER

ARŞİV