Stellaris – Hive Mind Değişiklikleri, Tradition Değişimi ve Asimilasyon

Stellaris geliştirici günlüklerinde bu hafta Martin Anward özellikle Hive Mind’larla alakalı yapılan bazı değişikliklerden bahsediyor.

Herkese merhabalar, bir başka Stellaris geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Bugünkü geliştirici günlüğünde sizlere 1.8 Čapek yamasıyla birlikte özellikle Hive Mind ve Traditionlarda yapılan değişikliklerden bahsedeceğiz.

Hive Mind

Hive Mindlar oyuna Utopia ile eklenmiş ancak pek hoşnut olmadığımız bir mekanikti. Üzerinde daha fazla şeyler yapabilirdik diye düşünüyorduk, her ne kadar oynanış açısından yeterli çalışsa da, oyunu farklı bir modda oynamak isteyenler, karşılarına çıkan herkesi sindirerek büyümek isteyenler için Hive Mindlar biraz boş kalabiliyordu. Özellikle oyun içerisindeki bazı eventler Hive Mind türüne uyum sağlayamıyordu.

1.8 ile birlikte Hive Mindlar üzerinde önemli geliştirmelerde bulunduk, bu geliştirmeler hem oynanış açısından hem de yukarıda bahsettiğimiz gibi oyundaki içeriklerin Hive Mind türüne uyumluluğu açısından Hive Mindlarda ilerleme katetmemizi sağladı. Çok sayıda eventi değiştirdik, Hive Mindlara gelmemesini sağladık, Hive Mindlara geliyorsa farklı şeyler yazmasını sağladık. Eventlerle alakası olmayan ancak Hive Mindlara geldiğinde saçma olabilen bazı şeylerle de ilgilendik örneğin artık Sprawling Slums yerine Hive Mindlar başlangıç gezegenlerinde onlara has yeni bir tile blockera sahip oluyor. Çok sayıda teknoloji artık Hive Mindlara has farklı isimlendirmelere sahip olabiliyor (örneğin Administrative AI, Synaptic Enhancers’a dönüşüyor) Oyuna Hive Mind’ların psionik doğasıyla alakalı bazı özel etkileşimler de eklendi.

Hive Mindların Hive Mind olmayan nüfuslarla olan etkileşiminde de geliştirmelerde bulunduk. Hive Mind olmayan türlerin Hive Mind İmparatorluğunda yaşayabilmesini çok sayıda sebepten hala istemiyoruz, ancak artık onları Livestock olarak imparatorluğunuzda barındırmanızın yolunu açtık. AI tarafından kontrol edilen Hive Mindlar artık diğer türlere nasıl davranması gerektiğini biliyor, bazı durumlarda livestock yapmanın daha makul olduğunu, bazı durumlarda ise klasik ‘yoketme’ işleminin daha doğru olduğunu görebiliyorlar. Livestock/Processing işlemi nüfus başına 3/6 yemekten 6/8’e çıkarıldı ve bu hususla ilgili çok sayıda hata giderimleri yapıldı.

2017_07_06_2-png.282618

2017_07_06_3-png.282619

Devouring Swarm

Hive Mind’da yapılan değişikliklerin yanı sıra, oyuna 1.6’da eklenmiş bir civic olan Devouring Swarm’da da bazı değişiklikler yaptık. Devoruign Swarmların bonusları Fanatical Purifier varyantlarıyla uyumluluk sağlaması açısından geliştirildi, yeni bir hükümet türüne ve AI kişiliğine sahipler. Aynı zamanda tıpkı Hive Mind’daki gibi onlar da kendilerine has bazı metinlere ve özel etkileşimlere sahipler.

2017_07_06_5-png.282621

2017_07_06_4-png.282620

Asimilasyon

Nihayet Hive Mind olmayan nüfusları Hive’e dönüştürme işleminde bazı geliştirmelerde bulunduk. Eskiden genetik olarak modifikasyonda bulunmanız gerekiyordu ve bu modifikasyon işleminin bu nüfus yenmeden veya yokedilmeden tamamlanamsı gerekiyordu, artık Hive Mindlar yeni bir vatandaşlık türüne sahip. Bu vatandaşlık türü için Evolutionary Master ascension perkini açmış olmaları gerekiyor. Bunu açtıktan sonra Assimilation ismindeki özel vatandaşlık türü Hive Mind olmayan nüfusları Hive Mindlere dönüştürmekte yardımcı oluyor. Bu süreç zaman alan bir süreç ve tabi ki Hive Mind olmayan bir tür bu vatandaşlık türüne sahip olduğunda başına gelecekleri az çok kestirip mutsuz oluyor. Bu tür asimilasyon süreci aynı zamanda Sentetik İmparatorluklar tarafından da kullanılabiliyor ve onlar da tıpkı Hive Mindlar gibi normal türleri -eğer Synthetic Ascension’a sahiplerse- cyborg’a dönüştürebiliyorlar. Eğer ascensionu tamamlamışlarsa bilinçlerini alıp robot vücutlara aktarabiliyorlar. Bu özellik aynı zamanda Hive Mind olmayan imparatorluklar tarafından Hive Mind nüfus üzerinde kullanılabiliyor.

2017_07_06_6-png.282622

Tradition Değişimi

Hive Mindları hem oynanış hem de içerik uyumluluğu açısından etkileyen şeylerden birisi de, oyundaki traditinların Hive Mind imparatorluklara uymamasıydı. Tradition ağacını oluştururken onları olabildiğince geniş çerçevede değerlendirmeye çalıştık ancak her türden topluluğa ve ülkeye uygun 7 tradition oluşturmanızın imkanı yok. Bu sebeple Tradition Değişimi dediğimiz bir mekaniği devreye soktuk. Bu mekanikle birlikte herhangi bir Tradition kategorisini (örneğin Diplomacy) veya herhangi bir spesifik traditionu (örneğin Trans-Stellaris Corporation) değişebilecek. Bu değişikliklerin her imparatorluk için özel şartları olacak ve bazılarında basitçe isim ve tanım farklılığından ibaret iken bazılarında ikon, efekt gibi tam çaplı bir değişiklik olabilecek. Örneğin Hive Mindlarda Trans-Stellar Corporations (Hive Mindlarda özel koloni gemileri pek anlam ifade etmiyor) yerini Warrior Forms isminde, ordu bakım maliyetini azaltan bir traditiona bıraktı. Aynı zamanda tüm Diplomacy ağacı yerine Adaptability isminde yeni bir tradition ağacına sahipler.

Tradition değişiklikleri her ne kadar aralarında bir bağa sahip olmasa da, aynı slotu kullanıyorlar. Bu demek oluyor ki bu mekanik imparatorlukta tradition ağacını değiştiren değişiklikler uyum sağlayabiliyor. Örneğin Fanatic Purifier bir ülke, Purity özel ağacına sahip (Domination yerine), ve gidip de Fanatic Purifier olmasyı bırakırsa daha önce açtığı tradition ve ascension perkleri kaybetmiyorlar, bunun yerine bu traditionlar değişip bu yeni imparatorluk için uygun şeylere yerini bırakıyor. Bu örneğimizde Purity’nin kaybolup Domination tradition’unun geri gelmesini öngörebiliriz. Bu her ne kadar kulağa biraz garip gelse de, bu tür değişiklikleri yansıtmanın en iyi yolu. Mekaniği olabildiğince dinamik kılarak farklı oynanışlar için farklı traditionlar oluşturabiliyoruz. Bu mekanik üzerinde istediğiniz modlamayı da yapabiliyorsunuz.

2017_07_06_1-png.282617

Bugünlük bu kadar, haftaya seslerden bahsedeceğiz.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • mahmut: ne zaman güncellenecek ? tarih verin bari
  • Ali: Yeni yamayı bekliyoruz , elinize sağlık

KATEGORİLER

ARŞİV