Stellaris – Krizler ve Contingency

Bu haftanın Stellaris geliştirici günlüğünde Martin Anward oyun sonu krizlerinde yapılan değişikliklerden ve robot ayaklanmasının yerini alan Contingency krizinden bahsediyor.

Merhabalar, bir başka Stellaris geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Farketmiş olacağınız üzere bir süredir geliştirici günlüğü yayımlamıyor, geliştirici twitch yayını yapmıyorduk. Bu haftayla birlikte bu arayı sonlandırıp kaldığımız yerden devam ediyoruz. Bu hafta geliştirici günlüğünde sizlere krizlerden, bu krizlerde ne gibi değişiklikler yaptığımızdan bahsedeceğim. Tam olarak konuya girmeden evvel sizlere 1.6’da üzerinde hala çalışmalarda bulunduğumuzu ve hata giderimleri içeren bir yama daha çıkartacağımızı söylemek isterim.

Kriz Geliştirmeleri ve Yapayzeka

Zamanında oyundaki özellikle AI krizleri hakkında bir soru aldığımda cevap olarak ilk olarak oyunun orta döneminde yer alan unsurları geliştirmemizin gerektiğini, oyunun son dönemindeki hususları geliştirmenin şimdilik geri planda olduğunu belirtmiştim ve oyunun orta dönemini geliştirdikten sonra bu oyunun sonlarına doğru oyuncuların karşılaştığı hususlara yönelik geliştirmelerde yapabileceğimizden bahsetmiştim. Şimdi işler gayet yerinde gözüküyor ve oyun sonu krizlerine eğilmemizin vaktinin geldiğini düşünüyorum.

Belki de AI-dışı krizler için en büyük değişiklik oyun ayarlarındaki yeni Kriz Gücü seçeneği. Artık krizleri açıp kapamak yerine bu krizlerin ne seviyede güçlü olduğunu daha ayrıntılı bir şekilde ayarlayabileceksiniz. Artık krizler galaksi büyüklüğüne göre varsayılan bir güce sahip olacak ve bu kriz gücü seçeneğiyle 0.25’ten, yani olması gerekenden 4 kat daha zayıftan olması 5x’e yani olması gerekenden 5 kat daha güçlüsüne kadar ayar yapabileceksiniz. Eskiden olduğu gibi krizleri tamamen kapatabilmeniz de mümkün.

2017_06_01_2-png.271246

Bunlara ek olarak kriz yapayzekasında, hem krizin nasıl hareket ettiği ve yayıldığı hem de diğer yapayzeka ülkelerinin krize verdiği reaksiyonda büyük geliştirmelerde bulunduk. Krizler artık daha mantıklı bir şekilde yayılıp, ele geçirdikleri yeri savunmada daha becerikli olacaklar. Yapayzeka ülkeleri ise artık ne zaman büyük bir tehdit altında olduğunu ve harekete geçmesi gerektiğini daha iyi idrak edip, diğer ülkelerle birlikte koordine bir şekilde mücadele etmeye daha istekli olacak.

2017_06_01_3-png.271247

Contingency

Eski robot ayaklanmalarında bazı bir takım istenmeyen olaylar vardı, örneğin diğer oyun sonu krizlerine oranla çok farklı bir yapıdaydı. Extradimensionaller ve Scourge krizleri gemilerinizle savaşmanız gereken, dışarıdan gelen bir düşmanı sembolize ederken, robot ayaklanması içerden kaynaklanan bir ayaklanma ve direkt olarak savaştan ziyade ele geçirme & sindirme ile yönetilebilecek bir savaş. Burada iki problem var, birincisi oyun mekanikleri bu farklılığı istediğimiz gibi yansıtamıyor, ikincisi ne yapsak da istediğimiz gibi bir sonuç elde edemiyoruz. Örneğin galaksideki devasa Scourge filoları herkes için büyük bir tehdit yaratıyor ve diğer ülkelerin birleşerek mücadele etmesini gerektiriyor, ancak robot ayaklanması bu şekilde bir reaksiyon yaratamıyor ve sadece birbirinden izole imparatorlukları sırayla etkileyen sinir bozucu olaylar silsilesi haline geliyor.

Sadece oynanış açısından değil, hikayesel anlamda da problemler mevcut. Örneğin neden belli bir ülkede ayaklanma başlatan robotlar galaksiyi ele geçirmeye çalışıyor? Eğer bu robotlar daha önce belli bir türün emrindeyse, neden o tür bu robotları kullanarak galaksiyi ele geçiremiyor da robotlar isyan edince böyle bir güç elde edebiliyorlar? Çıkıp robotlara devasa bonuslar versek ve bu robotlar devasa bir filo kursa da mantıklı değil, belli bir imparatorluktaki belli bir robot nüfusu nasıl daha önce kendilerini kontrol edenlerin başaramadığı bir şeyi başarabiliyor? Bu gibi sebeplerden dolayı biraz daha geçmişe dönüp krizdeki ‘robot’ mantığını çok da ellemeden bu krizi diğer 2 krizin yapısına benzetmek istedik.

2017_06_01_1-png.271245

Çok fazla spoiler vermeyeceğim, Contingency basitçe antik bir robot uygarlığı. Amaçları galaksiyi tüm biyolojik hayattan arındırıp, tüm diğer sentetik yaşam formlarını yoketmek. Oyunun başlangıcında uykudalar, oyun içerisindeki diğer sentetik canlıları farklı şekillerde etkileyebilecek zayıf bir sinyal yayıyorlar. Contingency’nin uyanma ihtimali direkt olarak galaksideki sentetik hayata, yani robotlara bağlı. Uyandıklarında sinyalleri sizin robotlarınızı kontrol etmek için kullanıyor ve kendi amaçlarında sizin robotlarınızı da kullanmaya başlıyorlar. Daha önceki robot ayaklanması konseptinden farklı olarak Contingency kendi filosuna sahip ve bu filoyu hedef alıp savaşabiliyorsunuz.

2017_06_01_4-png.271248

Tıpkı Extradimensionaller ve Scourge’da da olduğu gibi oyunda Contingency ile de alakalı çok sayıda event ve gizli hikayeler bulunuyor. Sentetik İmparatorluklar bu oyun sonu krizi ile farklı şekillerde etkileşime geçebiliyor. Contingency tamamen eski robot ayaklanması mekaniğinin yerini alıyor ancak bundan daha farklı olarak yeni bir robot ayaklanması da eklemek istiyoruz, ancak bu robot ayaklanması galaks seviyesinde bir kriz değil, daha çok oyunun orta döneminde gerçekleşebilecek küçük çaplı bir event şeklinde olabilir. Bu hususta yapacağımız değişikliklerden ileride sözedeceğiz, takipte kalın!

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Fatih: Yeni sürümü bekliyoruz şu anda oynanamaz durumda
  • Atakan: Yeni güncelleme geldi

KATEGORİLER

ARŞİV