Stellaris’te 2.0 Çıkış Sonrası Destek

Stellaris geliştirici günlüklerinde bu hafta 2.0 yaması sonrası destek sürecine dair bilgi veriliyor.

Merhabalar, bir başka Stellaris geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Hala çıkış sonrası destek modunda olduğumuz için normal geliştirici günlüklerine dönene kadar günlükler biraz daha özet şeklinde olacak. Bu günlüklerde sizlere yaptığımız çeşitli hata giderimlerinden veya değişikliklerden sözedeceğiz. Bugünkü günlüğün konusu 2.0.2 beta’da Savaş Yorgunluğu ve Status Quo mekanikleri üzerinde yapacağımız değişiklikler üzerine olacak.

2.0’da oyundaki yeni savaş sistemiyle birlikte Status Quo mekaniği oluşturup bunu yeni savaş yorgunluğu mekaniğine bağladık. Bu mekaniği gerekli görmemizin sebebi savaşlarda dezavantajlı olan tarafa karşı tarafı yorarak bir çıkış yolu sağlamaktı. Ancak bu mekaniğin işleyişinde bazı sorunlar vardı, en büyüğü oyuncuların bir anda barış yapılmasıyla şaşırması ve düşmanın birkaç gün önce ele geçirdiği sistemi bu barış sonrasında ele geçirmesini haksızlık olarak görmesi, bazı savaşların (özellikle subjugation savaşları) barışa zorlanmadan kazanılmasının zor olması bu sorunlardan bazıları.

Oyuncu geridönüşleri sonrasında 2.0.2 betada daha farklı bir savaş yorgunluğu sistemi uygulamak istedik ve otomatik barış yapılması yerine %100 savaş yorgunluğunda ülkeye bazı dezavanatjlar koyduk. Bu değişiklik sonrası çok sayıda test oyunu oynadık, değişiklikler yaptık, oyuncu geridönüşlerini inceledik ve ilk baştaki mekaniğin daha isabetli olduğunu ve güçlü imparatorlukların zayıf ülkelere %100 savaş yorgunluğu verip barış yapmaması gibi şeylerin önüne geçmek için gerekli olduğunu farkettik.

Bu gibi sebeplerden dolayı zoraki barış mekaniğini geri getiriyoruz, ancak bu sefer 2.0’dakine oranla bazı farklılıklar içeriyor:

  • Taraflardan birisi %100 savaş yorgunluğuna ulaştığı zaman tıpkı daha önce olduğu gibi yüksek savaş yorgunluğuna sahip olduğuna yönelik bir bildirim alıyor.
  • Savaş yorgunluğu zirveye ulaştıktan sonra 24 aylık bir gerisayım beliriyor, bu gerisayım sıfırlandığında zoraki barış imzalanıyor.
  • Savaş yorgunluğu için herhangi bir dezavantaj yok, ancak modcuların dezavantaj ekleyebilmesi için bu mekaniği modlanabilir olarak bırakacağız. Aynı zamanda gerisayımın ne kadar süreceği veya zoraki barış sistemi tamamiyle modlanabiliyor, eğer tam anlamıyla bu mekanikten nefret ediyorsanız mod kurabilirsiniz.

Bu değişiklikler zoraki barışın bir anda sürpriz olarak gerçekleşmemesini sağlarken, oyuncuya kaybettiği sistemleri geri almak için de şans tanıyor.

Aynı zamanda Subjugation ve Forced Ideology savaş sebeplerinde değişiklikler yapıp düşmanın müttefikleri olduğunda bu savaşın nasıl çalışacağına dair daha temiz bir rota çizmeyi veya zoraki barış sisteminin bu savaşlarda ‘kısmi zafer’ alınmasını olası kılmasını sağlayabiliriz.

Bu değişiklikler önümüzdeki yamayla gelmeyecek, ancak önümüzdeki hafta eğer her şey yolunda giderse yeni çıkan yamanın bir parçası olacak.

Bu haftalık bu kadar, önümüzdeki hafta 2.0 sonrası desteğinden bahsetmeye devam edeceğiz.

2018_03_15_2-png.346664

Yazar: Strategyturk

Sadece #strateji

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

STRATEGYTURK TWITTER

Crusader Kings II'de Kilo Sorunları ve Sağlıklı Beslenme #ck2 #crusaderkings2 https://t.co/rG2UfaZgk9 https://t.co/CyINVSJxkb
Stellaris'te Gezegen Sistemi Değişikliği 1/4 #stellaris https://t.co/hlkpXNOiUV https://t.co/WlLgRyq0K3

Strategyturk Flickr